رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مقامات یکی از استان‌های چین برق ماینرها را قطع کردند؛ هش ریت شبکه ۱۰ درصد کاهش یافت

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

گزارش رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که به تولیدکنندگان برق در استان یون‌نان (Yunnan) چین که چهارمین استان بزرگ این کشور از نظر نرخ هش بیت کوین محسوب می‌شود، دستور داده شده است که برق معادن استخراج ارزهای دیجیتال را تأمین نکنند.

به گزارش کوین تلگراف، منابع محلی گزارش داده‌اند که مقامات شهر باوشان (Baoshan) در استان یون‌نان چین در حال تشدید تلاش‌ها برای سخت‌گیری هر چه بیشتر بر ماینرهای بیت کوین هستند. مقامات این شهر به تولیدکنندگان برق دستور داده‌اند تأمین برق برای ماینرهای این شهر را متوقف کنند.

کالین وو (Colin Wu) خبرنگار چینی حوزه ارزهای دیجیتال در تاریخ ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) در توییتی اعلام کرد که چند ماینر خبر این ممنوعیت را به او داده‌اند. او تصویری در توییتر به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد نسخه اسکن‌شده‌‌ای از اسناد رسمی است که در این رابطه برای تولیدکنندگان برق صادر شده است. کالین وو در توییتر نوشت:

چندین ماینر به من گفته‌اند که شهر باوشان در استان یون‌نان در تاریخ ۳۰ نوامبر دستوری قانونی دریافت کردند که نیروگاه‌های برق را ملزم ساخته تا تأمین برق به ماینرها را متوقف کنند. چندین فارم استخراج ارز دیجیتال در این شهر قرار دارد. این شهر پس از سیچوان (Sichuan) و سین کیانگ (Xinjiang) سومین شهر بزرگ از نظر استخراج ارزهای دیجیتال در چین به‌حساب می‌آید.

با این حال، کالین وو در همین رابطه افزوده است که این ممنوعیت احتمالاً از سوی ذینفعان اقتصادی محلی صادر شده است و نمی‌تواند نشانه‌ای از تمایل دولت مرکزی چین برای ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال قلمداد شود:

هیچ نیازی وجود ندارد که بخواهیم تأثیر این رخداد را بیش از حد جلوه دهیم. نگرش شرکت‌های تولیدکننده محلی برق چینی نسبت به ارزهای دیجیتال در حال تغییر است. این موضوع بیشتر درخواستی از سوی ذینفعان اقتصادی است تا اینکه یک فشار سیاسی باشد.

به نظر می‌رسد این ممنوعیت با کاهش ۱۰ درصدی نرخ هش جهانی در ۲۴ ساعت همزمان شده است. گفتنی است در پی این اتفاق، نرخ هش جهانی از ۱۴۰ اگزاهش بر ثانیه به ۱۲۵ اگزاهش بر ثانیه رسید. هر چند که این همبستگی لزوماً رابطه علت و معلولی را نشان نمی‌دهد.

بر اساس اطلاعات شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج، یون‌نان چهارمین منطقه بزرگ چین از نظر نرخ هش استخراج محسوب می‌شود. این استان از آوریل ۲۰۲۰ (فروردین۹۹) پس از سین کیانگ، سیچوان و مغولستان داخلی (Inner Mongolia) قرار داشته است. یون‌نان همچنین ۵٫۴۲ درصد نرخ هش جهانی را در اختیار دارد که این استان را بالاتر از همه کشورها به‌جز چین، آمریکا، روسیه و قزاقستان قرار می‌دهد.

کالین وو در ماه ژوئن (خرداد) نیز گزارش داد مقامات دولتی استان یون‌نان دستور به تعطیلی ۶۴ مرکز غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال داده‌اند. از این میان، هفت مرکز هنوز در دست ساخت بودند. دولت دلیل این اقدام را فرار مالیاتی و خطرات امنیتی ناشی از نحوه سیم‌کشی فارم‌ها برای اتصال به ایستگاه‌های برق-‌آبی محلی ذکر کرد.

در همان زمان یک فارم بیت کوین محلی آتش گرفت و در نتیجه آن هزاران دستگاه استخراج به خاکستر تبدیل شدند.

گفتنی است بر اثر انفجاری که در تاریخ ۲۹ مه (۹ خرداد) در ایستگاه برق‌-آبی یون‌نان رخ داد و به کشته‌شدن ۹ نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد، سخت‌گیری‌های بیشتری بر مزارع استخراج ارزهای دیجیتال در این استان در دستور کار قرار گرفت. این اعتقاد وجود دارد که این انفجار باعث اجرای سخت‌گیرانه‌تر استانداردهای امنیتی در خصوص ایستگاه‌های برق-‌آبی منطقه شده است.

در ماه آوریل (فروردین) هم دولت محلی یون‌نان سندی صادر کرد که به تولیدکنندگان برق در خصوص تغییر مسیر غیرمجاز برق به سمت فارم‌های بیت کوین هشدار می‌داد.

The post مقامات یکی از استان‌های چین برق ماینرها را قطع کردند؛ هش ریت شبکه ۱۰ درصد کاهش یافت appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.