رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رویترز: احتمال توقف خط تولید سری گلکسی نوت سامسونگ به سود گوشی‌های خم‌شونده

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3385_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی سامسونگ نخستین بار 9 سال پیش و در سال 2011 با رونمایی از گوشی 5.3 اینچی گلکسی نوت به عنوان محصولی مجهز به یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرهای زمان خود و دارا بودن قلم S Pen، در فهرست سازندگان پرطرفدار اسمارت‌فون قرار گرفت. از آن زمان تاکنون نام سری گلکسی نوت مترادف با پیشرفته‌ترین گوشی‌های پرچمدار غول کره‌ای بوده که بالاترین امکانات و سطح تجربه کاربری را در اختیار دوستداران محصولات این شرکت قرار داده‌ است. حال به گزارش رویترز، ممکن است از سال 2021 برنامه تولید این مجموعه تغییر کند و دیگر شاهد محصول جدیدی از خانواده گلکسی نوت نباشیم، زیرا مدیران سامسونگ در پی متوقف ساختن خط تولید این سری از گوشی‌های خود هستند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3385/samsung-galaxy-note20-ultra_01.jpg

آن‌گونه که رویترز با استناد به گفته‌های سه منبع معتبر اعلام کرده، ظاهراً سامسونگ برنامه‌ای برای معرفی نمونه جدیدی از سری گلکسی در سال جدید میلادی ندارد و این احتمالاً به معنای پایان تولید این گروه از گوشی‌هاست. تصمیمی که بیش از هر چیز به کاهش شدید تقاضا برای اسمارت‌فون‌های رده بالا در شرایط همه‌گیری جهانی کرونا مرتبط است. در واقع با آن که بهای گوشی‌های رده بالایی همچون گلکسی نوت در طول چند سال گذشته افزایش یافته، اما سال 2020 که در روزهای پایانی آن قرار داریم، دوران موفقی برای این بخش از بازار نبوده است. چنان که اپل، گوگل و حتی سامسونگ گزینه‌هایی را با قیمت‌های بسیار کمتر و فروش بالاتر تولید کرده‌اند که صرف نظر از امکانات و ویژگی‌های گوشی‌های سری نوت، حضوری بسیار موفق‌تر را در بازارها به ثبت رسانده‌اند.

البته رویترز به نقل از یکی از منابع اشاره کرده که سامسونگ به جای گلکسی نوت، آخرین مدل از سری اس (با نام احتمالی S21) را به قلم استایلوس مجهز خواهد کرد. به علاوه، نسل جدید گوشی‌‌ خم‌شونده این شرکت، که ممکن است گلکسی Z Fold 3 نامیده شود، نیز با کاربرد قلم سازگار خواهد بود. به این ترتیب، کاربر می‌توان در صورت تمایل این قلم را به صورت جداگانه خریداری نماید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3385/samsung-galaxy-z-fold-2_02.jpg

بنا بر اعلام منابع آگاه، تلاش‌های بخش تحقیق و توسعه سامسونگ که پیش‌ از این صرف تولید سری جدید گلکسی نوت می‌شد، اینک بیش از پیش به ساخت نمونه جدیدی از اسمارت‌فون‌های‌ خم‌شونده این شرکت معطوف شده است. البته سامسونگ هنوز درباره این گمانه‌زنی‌ها اظهار نظری نکرده است. با این حال مطابق پیش‌بینی تام کانگ (Tom Kang)، تحلیل‌گر موسسه کانترپوینت، فروش سری نوت با کاهش 20 درصدی در سال جاری میلادی به 8 میلیون واحد کاهش یافته و سری اس نیز احتمالا با 5 میلیون کاهش به کمتر از 30 میلیون دستگاه خواهد رسید. امری که از دید او به کاهش تقاضا برای اسمارت‌فون‌های پیشرفته و تمایل اندک برای تعویض گوشی و ارتقای آن نزد کاربران مرتبط است.

گلکسی نوت20 در سال جاری با قیمتی مشابه گلکسی S20 با بهای 999 دلار در ایالات متحده به فروش رسید. حال آن که آیفون 12 با فاصله‌ای 200 دلاری، به قیمت 799 دلار در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفت. این فاصله قیمتی احتمالاً یکی از دلایل کاهش فروش پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود.

با گسترش فزاینده اسمارت‌فون‌های خم‌شونده، خط تولید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال گذشته از نظر اندازه دو برابر شده است. زیرا در کنار گلکسی S20 و نوت20، اسمارت‌فون گلکسی Z Fold 2 و گلکسی Z Flip نیز باید در فرایند تولید قرار می‌گرفتند. این دو دستگاه جدید تمایزی اساسی را در خط تولید سری گلکسی S ایجاد کرده‌اند و با افزایش حجم تولید گوشی‌های خم‌شونده، توقف ساخت مجموعه گلکسی نوت، در صورت به‌حقیقت پیوستن اطلاعات ارائه شده در این خبر، به سود تولید مدل‌‌های تاشونده اقدامی منطقی از سوی مدیران سامسونگ به نظر می‌رسد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.