رفتن به مطلب

قیمت ریپل: امیدواری‌ها به جهش قیمت XRP همزمان با ایردراپ Flare

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت ریپل با عبور از مقاومت چند ساله، حالا در محدوده‌ای قرار دارد که برای ادامه روند صعود خود باید مقاومت پیش رویش را به حمایت تبدیل کند. در این بین، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که ایردراپ توکن‌های فِلِیر (Flare) می‌تواند جرقه این جهش باشد.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با روند صعودی قیمت بیت کوین که نگاه‌های بسیاری را به‌سمت خود جلب کرد، قیمت ریپل هم رشدی چشمگیر را تجربه کرد. به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، ورود معامله‌گران دانه‌درشت و شرکت‌های وال استریتی باعث رشد قیمت بیت کوین شد و این در حالی است که شکسته‌شدن مقاومت چند ساله قیمت ریپل، جهش این ارز دیجیتال را تسریع کرد.

ریپل قرار است هفته آینده (۱۲ دسامبر)، ایردراپ توکن‌های شبکه فلیر را آغاز کند، اما با وجود عرضه این توکن‌ها، قیمت ریپل همچنان زیر ۱ دلار معامله می‌شود.

سؤال اصلی اینجاست که آیا نوسانات اخیر ناشی از «خرید در هنگام شایعه و فروش در هنگام خبر اصلی» است یا باید منتظر جهش دیگر در قیمت باشیم؟

اولین اوج بالاتر از ژانویه ۲۰۱۸

نمودار قیمت ریپل در تایم فریم یک روزهنمودار قیمت ریپل در تایم فریم یک روزه

جفت ارز ریپل/دلار طی هفته‌های گذشته عملکردی قابل‌قبول از خود بر جای گذاشته است. در این مدت قیمت ریپل از ۰.۲۲ دلار تا اوج ۰.۸۸ دلاری صعود کرد. این صعود روندی مشابه با روندهای پیشین ریپل داشت که در آنها شاهد جهش بزرگ و پس از آن نوسانات شدید هستیم.

شایان ذکر است که جهش اخیر باعث شد تا روند نزولی چند ساله قیمت ریپل بشکند. همان‌طور که در نمودارها مشخص است، این روند شکسته و اوج‌های بالاتری هم ثبت شده است. پس از ژانویه سال ۲۰۱۸ و آغاز روند نزولی، این اولین بار است که شاهد ثبت اوج‌های بالاتر روی نمودار ریپل هستیم.

ماه اوت هم شاهد رالی مشابهی بودیم. این رالی در نهایت باعث شد تا قیمت ریپل از ۰.۱۶ دلار تا ۰.۳۳ دلار رشد کند. پس از آن بود که ریپل تا محدوده مقاومت قبلی، یعنی ۰.۲۲ دلار، اصلاح شد. این حرکت باعث شد تا شاهد تبدیل ناحیه مقاومتی به یک ناحیه حمایتی و پس از آن جهش تا ۰.۸ دلار باشیم. شایان ذکر است که ماه گذشته قیمت ریپل در صرافی کوین بیس تا ۰.۹ دلار هم پیش رفت.

سقوط نزدیک است

نمودار قیمت ریپلنمودار قیمت ریپل

نوسانات پیش از جهش‌های گسترده ریپل، معمولا سیگنال‌هایی از این روند با خود به همراه دارند. بیشتر اوقات هم پس از چنین جهش‌هایی شاهد آغاز روند اصلاحی هستیم. نمودار بالا ۴ جهش قبلی ریپل را نشان می‌دهد که بی‌شباهت به جهش اخیر نیست.

جهش‌های گسترده‌ای از این قبیل معمولا پس از دوره‌های طولانی‌مدت اصلاح رخ می‌دهند. این دوره‌ها هم بیشتر اوقات چند هفته تا چند ماه به طول می‌انجامند و فضا را برای صعود آماده می‌کنند.

از آنجا که عموماً صعودِ بیشتر مستلزم چنین اصلاحاتی است، می‌توان گفت که وجود این دوره‌ها برای فتح سطوح بالاتر ضروری است و می‌توان آنها را نشانه‌هایی مثبت در نظر گرفت. بیشتر اوقات، رشدهای غیرمنتظره و شدید قیمت، تا ناحیه مقاومت قبلی صعود می‌کنند و در نهایت موجب تغییر ناحیه حمایت به یک مقاومت (از نوع صعودی) می‌شوند.

سطوح پراهمیت قیمت

نمودار قیمت ریپلنمودار قیمت ریپل

تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که برخی از سطوح قیمتی از اهمیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند. این نقاط با توجه به نوسانات تاریخی قیمت ریپل ایجاد شده‌اند. به نظر می‌رسد هر دو سطحی که روی نمودار مشخص شده است، مقاومت پیشین باشند.

اولین ناحیه سطح ۰.۴۵ دلاری است که هفته گذشته شاهد رسیدن قیمت به آن بودیم. در آن زمان قیمت بیت کوین هم تا ۱۶,۲۰۰ دلار اصلاح شده بود. پس از رسیدن به ۰.۴۵ دلار شاهد تبدیل حمایت به مقاومت بودیم.

این نوسانات بر همبستگی بالای ارزهای دیجیتال تأکید دارند. تا زمانی که قیمت بیت کوین با ثباتی نسبی همراه باشد، آلت کوین‌های بازار می‌توانند روند صعودی خود را ادامه دهند. این در حالی است که به‌محض آغاز روند اصلاحی بیت کوین، آلت کوین‌ها هم از روندی مشابه پیروی می‌کنند و معمولا اصلاح آنها شدیدتر از بیت کوین است.

اگر بیت کوین اصلاحی شدیدتر از حد معمولی را آغاز کند، ناحیه بعدی که باید به آن چشم دوخت، سطح ۰.۳۲ دلاری است. این ناحیه بیش از یک سال به‌عنوان یک مقاومت عمل کرده است و از همین رو، تبدیل شدن آن به یک ناحیه حمایتی، بسیار صعودی است.

احتمالا رسیدن به هر دو ناحیه برای قیمت ریپل صعودی باشد. صد البته چنین اصلاحی برای افرادی که روی ۰.۷ دلار (یا بیشتر) خرید کرده‌اند، بسیار دردناک خواهد بود؛ از همین رو، اگر قیمت ریپل بالاتر از ۰.۴۵ دلار یا ۰.۳۲ دلار تثبیت شود، شاهد ثبت کف بالاتر خواهیم بود.

نمودار قیمت ریپلنمودار قیمت ریپل

نمودار بالا، نمایی کلی از ساختار بازار است و نشان می‌دهد که پامپ اخیر قیمت، باعث ثبت اولین اوج بالاتر از سال ۲۰۱۸ تاکنون شده است.

پس از یک اوج بالاتر، بازار باید کف بالاتری هم ثبت کند تا بتوان گفت که روند ادامه‌دار خواهد بود. اگر هر یک از این نواحی مقاومتی، به حمایت تبدیل شوند، قیمت ریپل آماده می‌شود که یک جهش دیگر را تجربه کند. در صورتی که شاهد ثبت اوج بالاتر باشیم، ۱ دلار هدف بعدی خواهد بود. پس از ۱ دلار، راه برای رسیدن به ۱.۵ دلار باز می‌شود.

The post قیمت ریپل: امیدواری‌ها به جهش قیمت XRP همزمان با ایردراپ Flare appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.