رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بلاک چین سولانا برای شش ساعت با بحران جدی مواجه شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شبکه سولانا روز جمعه با مشکلاتی همراه بود که باعث شد دسترسی کاربران به شبکه برای ۶ ساعت با اختلال همراه شود. پس از این اتفاق برخی از سولانا حمایت و عده‌ای نیز سیل انتقادهای خود را به‌سمت این ارز دیجیتال روانه کردند.

به گزارش کوین تلگراف، روز گذشته شاهد اختلالی حدود ۶ ساعته در بلاک چین سولانا بودیم. در این مدت، تعداد زیادی از افراد سیل انتقادات خود را به‌سمت این ارز دیجیتال روانه کردند و این در حالی بود که عده زیادی از توسعه‌‌دهندگان و معامله‌گران با وجود مشکلات، از سولانا حمایت کردند.

همزمان با بروز این مشکل، وبلاگ رسمی سولانا نوشت:

حدود ساعت ۱۷:۱۵ روز جمعه به‌وقت تهران، خوشه شبکه اصلی بتای سولانا در بلاک ۵۳,۱۸۰,۹۰۰ متوقف شد و دیگر بلاکی تولید نکرد. این مسئله باعث شد تا تراکنش‌های تازه تأیید نشوند.

اختلال شبکه سولانا چیزی در حدود پنج و نیم ساعت به طول انجامید و پس از آن ۲۰۰ اعتبارسنج شبکه که حدود ۸۰ درصد ارزهای سهام‌گذاری شده را در اختیار داشتند، با موفقیت توانستند سازوکار آغاز به کار مجدد شبکه را اجرا کنند. پس از اجرای موفقیت‌آمیز این سازوکار، شبکه سولانا بار دیگر کار خود را آغاز کرد. تیم سولانا در این باره نوشت:

از اعتبارسنج‌های پرشور و پرتلاش خود در سرتاسر جهان تشکر می‌کنیم که این مشکل را شناسایی کرده و هماهنگی‌های لازم را برای آغاز به کار مجدد شبکه انجام دادند.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yajovenko)، مدیرعامل و بنیان‌گذار سولانا، پیش‌تر گفته بود که از وجود رقابت میان پروتکل‌های لایه یک استقبال می‌کند و این رقابت می‌تواند باعث «به کمال رسیدن» شبکه شود. قیمت سولانا در ۲۴ ساعت گذشته صعودی ۵ درصدی داشته و تا ۱.۹۷ دلار هم بالا رفته است. این در حالی است که دیروز شاهد ثبت کمترین قیمت ۱.۸۵ دلاری برای این ارز دیجیتال بودیم.

پس از مشکلاتی که در شبکه سولانا رخ داد، بسیاری به سراغ انتقاد از مشکلات سولانا رفتند. در این میان می‌توان به جامعه اتریوم و دیگر رقبای لایه یک اشاره کرد.

فردی در توییتر با اشاره به معاملات روی صرافی غیرمتمرکز سروم (Serum) که صرافی سولانا است و روی پلتفرم متمرکز FTX ساخته شده، اعلام کرد که مقدار بسیاری کمی بیت کوین طی چند ساعت بعد از رفع اختلال پردازش شده است. به‌عقیده وی، این مسئله نشان می‌دهد که به‌جز ربات‌های معاملاتی، تقاضای کمی برای خدمات سولانا وجود دارد. او در توییتر نوشت:

مثل اینکه حالا که سولانا روی سروم فعالیت خود را دوباره آغاز کرده است، فراموش کرده‌اند سفارش‌های کاربران واقعی که صد درصد ربات نیستند را روشن کنند!

سم بانکمن (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل پلتفرم FTX، در توییتر نوشت:

بله، انگار درست از آب در آمد!

صد البته در این میان برخی نیز از اختلال پیش آمده استفاده و حمایت خود از سولانا را اعلام کردند.

هادسون جیمسون (Hudson Jameson)، یکی از محققان بنیاد اتریوم، از «عکس‌العمل سریع و بازیابی بلافاصله» تیم سولانا تمجید کرد. او در ادامه اعلام کرد که اتریوم تا به اینجا بارها با مشکلات اورژانسی شبکه دست و پنجه نرم کرده است.

نیک جانسون (Nick Johnson)، از دیگر اعضای بنیاد اتریوم، با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که در روند طولانی توسعه اتریوم ۲.۰ وجود داشت، اعلام کرد که انتقاد بیجا و تلاش برای سرکوب، کار هوشمندانه‌ای نیست. او در توییتر خود نوشت:

دیدن اینکه مردم به‌خاطر یک مشکل اجماع رویشان را از سولانا برمی‌گردانند، مرا عصبانی می‌کند. بیایید نگوییم فقط اتریوم خوب است و بقیه بد! مخصوصاً سر مسئله‌ای که ممکن است در آینده یقه خودمان را هم بگیرد.

The post بلاک چین سولانا برای شش ساعت با بحران جدی مواجه شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.