رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با قدرت گرفتن قیمت بیت کوین و ورود آن به فاز تحکیم درون یک الگوی پرچم، گروهی از آلت کوین‌ها از جمله آلت کوین‌های انتخابی در حال حرکت به‌سمت سطوح بالاتر هستند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته در نزدیکی سطح ۱۹,۰۰۰ دلار معامله شده است. ورود قیمت به فاز تحکیم در نزدیکی بالاترین سقف تاریخی خود (ATH)، نشان‌دهنده قدرت خواهد بود. با این حال، سؤالی که ذهن همه سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده، این است که آیا بیت کوین به اندازه کافی حرکت خواهد کرد تا به بالای ۲۰ هزار دلار برسد یا در کوتاه‌مدت شاهد اصلاح جدی خواهد بود. در حال حاضر، انتظارات تحلیل‌گران درباره حرکت بعدی قیمت با یکدیگر متفاوت است.

گرچه حرکات کوتاه‌مدت قیمت همچنان نامشخص است، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر وضعیت بلاک چین بیت کوین، معتقد است که تصویر بلندمدت بیش از هر زمان دیگری صعودی است. به‌گفته وو، بیت کوین مرحله انباشت مجدد را پشت‌سر می‌گذارد. این یکی از دلایل اصلی این امر است که قیمت در طی روند صعودی فعلی خود تا سقف تاریخی (ATH)، شاهد اصلاحات پرنوسان نبوده است. همچنین وو انتظار دارد که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

سرمایه‌گذاران مشهور در مورد انتظارات خود از اهداف بالای قیمتی بیت کوین صحبت‌هایی کرده‌اند. بااین‌حال بیت کوین تنها ارز دیجیتالِ زیر رادار سرمایه‌گذاران نهادی نیست. مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، یکی از مدیران شرکت گری‌اسکیل در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفته است که تعداد سرمایه‌گذارانی با پرتفوی تک ارزیِ اتریوم و سرمایه‌گذارانِ چند ارزی به‌همراه اتریوم، در حال افزایش است. جریان ورودی سرمایه به ارزش بازار (Market Cap) اتریوم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی در حال اضافه کردن ارزهای دیجیتال بیشتری به سبد سهام یا پرتفوی خود هستند. این امر به‌طور کلی نشانه‌ای مثبت خواهد بود، زیرا افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران را به حوزه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.

از آنجا که احساسات بازار همچنان صعودی است، به‌سراغ نمودار پنج ارز برتری می‌رویم که می‌توانند در هفته جاری روندی رو به رشد را به ثبت برسانند.

بیت کوین (BTC)

خرس‌ها یا فروشندگان طی چند روز گذشته، با قدرت در حال دفاع از ناحیه مقاومتی ۱۹,۵۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ دلار در قیمت بیت کوین هستند. از طرفی این گروه موفق به پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۸,۱۸۸ دلار نشده‌اند. این امر بیان‌گر ورود خریداران در هر ریزش جزئی قیمت است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت در حوالی ناحیه مقاومتی مذکور، الگوی پرچم در نمودار خود تشکیل داده است. شیب هر دو میانگین متحرک صعودی بوده که نشان از برتری خریداران و احتمال ادامه روند صعودی قیمت دارد.

اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای این الگو شوند، اولین هدف قیمت در مسیر صعود ۲۱,۱۴۰ دلار و در بالای آن ۲۳,۰۴۳ دلار خواهد بود. این دیدگاه صعود با حرکت قیمت به زیر الگو منتفی خواهد شد. در چنین شرایطی یک حمایت جزئی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) قرار دارد که اگر این سطح نیز نقض شود، احتمال ریزش قیمت تا ۱۷,۲۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) تنها نشانه تضعیف احتمالی مومنتوم (شتاب) حرکت قیمت است، اما با این تفاسیر تا زمانی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) حرکت نکند، برتری به‌نفع فروشندگان نخواهد چرخید.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ خط آبی در تصویر) در تایم فریم چهارساعته افقی شده و شاخص RSI نیز تا ناحیه میانی خود به پایین حرکت کرده است. این عوامل تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. درحالی‌که خریداران با ریزش قیمت تا خط حمایت الگوی پرچم به بازار ورود می‌کنند، فروشندگان با حرکت قیمت تا ضلع بالای الگو دست‌به‌کار می‌شوند.

از آنجا که هیچ‌کدام از این دو گروه برتری واضحی بر دیگری ندارند، بهتر است معامله‌گران قبل از ورود به یک موقعیت جدید، منتظر شکسته‌شدن الگو از یک جهت بمانند.

اتریوم (ETH)

جهش پرقدرت قیمت اتریوم در ۵ دسامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵۵۵ دلار، نشان از جریان انباشت به‌دست خریداران در سطوح پایین‌تر دارد. در وضعیت فعلی خریداران به‌منظور هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۶۲۲.۸۰۷ الی ۶۳۵.۴۵۶ دلار تلاش خواهند کرد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در صورت موفقیت، احتمال شروع موج بعدی حرکت صعودی قیمت با هدف ۸۰۰ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی میانگین‌های متحرک، نشان از برتری نسبی خریداران دارد.

به‌هرحال، خرس‌های بازار به‌‌راحتی تسلیم نخواهند شد. این گروه از ۲۴ نوامبر با قدرت از مقاومت ۶۲۲.۸۰۷ دلار دفاع کرده‌اند و بار دیگر برای پایین کشیدن قیمت از این سطح تلاش خواهند کرد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) حرکت کرده و تثبیت شود، احتمال ریزش قیمت تا ۴۸۸.۱۳۴ دلار وجود خواهد داشت. واگرایی منفی در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان از تضعیف مومنتوم (شتاب) قیمت دارد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته آرایش یک الگوی مثلث صعودی را نشان می‌دهد که با شکست (بریک اوت) و بسته‌شدن قیمت در بالای ۶۲۲.۸۰۷ دلار فعال خواهد شد. این الگو هدف ۷۶۳.۶۱ دلاری را نشان می‌دهد.

فروشندگان در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت تا ضلع پایین الگوی مثلث هستند. با نقض این حمایت، سناریو صعود قیمت منتفی خواهد شد. به‌هرحال اگر قیمت از این حمایت جهش کند، خریداران به‌منظور هدایت قیمت به بالای مقاومت بالاسر تلاش خواهند کرد. در این صورت احتمال شروع موج بعدی حرکت صعودی وجود خواهد داشت.

مونرو (XMR)

قیمت مونرو طی چهار روز گذشته در حوالی مقاومت بالاسری ۱۳۵.۵۰ دلار در حال معامله‌شدن است. قیمت یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده که با بسته‌شدن قیمت در بالای ۱۳۵.۵۰ دلار فعال خواهد شد و هدف آن ۱۶۷ دلار خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

درحالی‌که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در حال افزایش است، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی در بالای ناحیه میانی خود قرار گرفته است. این عوامل تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

با تثبیت قیمت در بالای ۱۳۵.۵۰ دلار برتری با خریداران خواهد بود و اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره در ۱۲۲ دلار حرکت کند، فروشندگان دست بالاتر را در اختیار خواهند داشت.

در مسیر نزول قیمت، اولین سطح حمایتی قیمت در ۱۱۰ دلار و در زیر آن در ۱۰۵ دلار قرار خواهد گرفت. هرگونه شکست قیمت به زیر این سطح نشان از احتمال شروع روند نزولی جدید خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته نشان‌دهنده این است که خرس‌ها همچنان در نزدیکی مقاومت ۱۳۵.۵۰ دلار به بازار ورود می‌کنند. اگر این افراد موفق به هدایت قمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) شوند، احتمال ریزش قیمت تا ۱۲۳.۷۳ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند به‌منزله ادامه روند نزولی تا ۱۲۰ دلار و در زیر آن تا ۱۱۲.۵۰ دلار شود.

در طرف مقابل، اگر قیمت از این میانگین متحرک جهش کند، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۱۳۵.۵۰ الی ۱۴۲.۸۰ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت احتمال آغاز موج بعدی صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

وی چین (VET)

خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت وی چین به بالای مقاومت ۰.۰۱۷۵۵ دلار هستند. اگر این گروه در تثبیت قیمت در بالای این سطح موفق عمل کنند، الگوی فنجان و دسته در قیمت فعال خواهد شد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود، نشان‌دهنده برتری خریداران خواهد بود. با تثبیت قیمت در بالای این مقاومت، احتمال رشد قیمت تا ۰.۰۲۲۹۲ دلار و در بالای آن تا هدف الگو در ۰.۰۲۶۱۸ دلار وجود خواهد داشت.

به‌هرحال، ممکن است فروشندگان تصمیمات دیگری داشته باشند. اگر خرس‌های بازار قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۰۱۵۰ دلار هدایت کنند، احتمال ریزش قیمت در مرحله اول تا ۰.۰۱۴ دلار و در زیر آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۰۱۲۵ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش داشته باشد، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای مقاومت بالاسر تلاش خواهند کرد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته بیان‌گر دفاع قوی خرس‌ها از مقاومت ۰.۰۱۷۵۵ دلار و تلاش آن‌ها برای هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) است. در چنین شرایطی احتمال ریزش قیمت تا خط روند صعودی وجود خواهد داشت.

با جهش قیمت از این حمایت دینامیک، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۰.۰۱۷۵۵ الی ۰.۰۱۸۶۱۹۶۳ دلار تلاش خواهند کرد. در چنین شرایطی احتمال شروع موج بعدی صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل، اگر فروشندگان قیمت را به زیر خط روند صعودی هدایت کنند، امکان اصلاح عمیق‌تر قیمت تا ۰.۰۱۴۵ دلار و در زیر آن تا ۰.۰۱۲۵ دلار وجود خواهد داشت.

ای آوی (AAVE)

قیمت ای آوی با توجه به اینکه در حال ساختن کف‌ و سقف‌های بالاتر در نمودار خود است، در وضعیت فعلی در یک روند صعودی قرار گرفته است. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت خود نشان از برتری خریداران دارد. با نفوذ قیمت به بالای ۹۴.۸۷۵ دلار، احتمال رشد قیمت تا ۱۲۴.۰۷۵ دلار وجود خواهد داشت.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال، خرس‌های بازار طی سه روز گذشته در حال دفاع از مقاومت ۹۴.۸۷۵ دلار در قیمت هستند. اگر این افراد موفق به هدایت قیمت به زیر ۷۹.۲۰ دلار شوند، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۷۴ دلار وجود خواهد داشت. جهش قیمت از این میانگین متحرک نیز به‌معنی تلاش دوباره خریداران به‌منظور ادامه روند صعودی خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر خرس‌های بازار موفق به پایین‌آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۷۴ دلار شوند، برتری خود را اثبات خواهند کرد و می‌توانند قیمت را تا ۵۰ دلار به پایین بکشند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت نشان می‌دهد که خریداران با ریزش آن تا خط روند صعودی به بازار ورود می‌کنند و فروشندگان با حرکت قیمت به سمت خط روند نزولی دست‌به‌کار می‌شوند. اگر خرس‌ها موفق به هدایت قیمت به زیر خط روند صعودی شوند، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) و در زیر آن تا ۷۲ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این سطح به‌معنی اصلاح عمیق‌تر قیمت خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر قیمت از خط روند صعودی جهش داشته باشد، خریداران برای هدایت قیمت به بالای خط روند نزولی و در بالای آن تا مقاومت ۹۴.۸۷۵ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، احتمال ادامه روند صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.