رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستگاه بستنی س صنعتی چگونه کار می کند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


farnazii

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%

دستگاه بستنی ساز صنعتی، دستگاهی است که بستنی قیفی درست می کند. همان طور که می دانید بستنی قیفی یکی از محبوب ترین انواع بستنی ها به حساب می آید. بهتر است بدانید که کره استفاده شده در این نوع بستنی نسبت به سایر بستنی ها بسیار کمتر است و تقریبا 3 الی 6 درصد کره دارند. یکی دیگر از ویژگی های بستنی های قیفی که باعث شده است نسبت به سایر بستنی ها متمایز شود، این است که این بستنی در مقابل مشتری توسط دستگاه بستنی ساز صنعتی درست می شود. در ادامه این مطلب شما را با دستگاه بستنی ساز صنعتی که می تواند یکی از تجهیزات کافی شاپ محسوب شود، بیشتر آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

دستگاه بستنی ساز صنعتی
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای ایجاد کردن بستنی قیفی به دستگاه بستنی ساز صنعتی نیاز است. عملکرد کلی دستگاه بستنی ساز صنعتی به این صورت است که بایستی هم زمان مراحل مربوط به کره گیری و مراحل سرمایش و ترکیب بستنی را انجام دهد، تا با انجام این مراحل هوا دهی مناسب اتفاق بیوفتد و کریستال های یخ را در اندازه های بسیار کوچک نگه دارد. نکته مهمی که درباه خرید دستگاه بستنی ساز صنعتی وجود دارد این است که اگر در زمان کره گیری دستگاه، مقدار کره موجود در بستنی بیشتر از حدودی که گفتیم، یعنی بیشتر از 3 الی 6 درصد باشد، عمل تفکیکی دستگاه در داخل آن انجام می شود تا این مقدار کره اضافی از بین برود. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه این است که می توان بلافاصله بعد از درست کردن بستنی، آن را میل کرد.

توجه داشته باشید که در این دستگاه ترکیباتی که دارای موادی هستند که نقطه انجماد آنها بالا می باشد، معمولا بیشتر سرما داده می شوند تا به یک قوام و سفتی خاصی برسند. این دستگاه را می توان جزوی از تجهیزات کافی شاپ نیز به حساب آورد و کافه دار ها می توانند از آنها استفاده کنند.

درست کردن بستنی با دستگاه بستنی ساز صنعتی کوچک

در ادامه مواد مورد نیاز برای درست کردن بستنی توسط این دستگاه را برای شم شرح می دهیم تا اگر قرار است از آنها استفاده کنید بدانید که چه موادی و به چه میزانی نیاز دارید. مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی قیفی را در جدول زیر شرح داده ایم.



مواد لازم

مقدار مورد نیاز
شیر 3/2 فنجان
خامه سبک 3/2 فنجان
خامه پر چرب 1/4 فنجان
شکر 3/4فنجان
وانیل 2 قاشق چای خوری
شیر خشک 1/3 فنجان


توجه داشته باشید اولین کاری که باید انجام دهید این است که همه ی مواد مورد نیاز را به همان میزانی که ذکر شده درون یک مخلوط کن بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید. این کار را می توانید درون کاسه نیز انجام دهید.البته برای دستگاه های بستنی ساز کوچک می توان این کار را کرد زیرا مواد کمتری مورد نیاز است. توجه داشته باشید که اگر این کار را با دست می خواهید انجام دهید، شیر خشک را خوب بهم بزنید تا گلوله گلوله نشود و یک دست شود. این دستگاه را می توان جزوی از تجهیزات کافی شاپ قیمت نیز به حساب آورد و کافه دار ها می توانند از آنها استفاده کنند.

تقریبا حدود یک دقیقیه بایستی مواد را باهم مخلوط کنید. بعد از این که این کار را انجام دادید، روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. بعد این کار می توانید، مواد را داخل دستگاه بریزید و بستی به وجود بیاورید و از خوردن آن لذت ببرید. بهتر است مطلب تفاوت مخلوط کن صنعتی و خانگی را نیز بخوانید

یکی دیگر از کارهایبی که می توانید برای سهولت کار خود انجام دهید این است که میزا بیشتری از این مخلوط را آماده کنید و نگه دارید و هر موقع که خواستید درون دستگاه بریزید، البته نکته ای که باید توجه کنید این است که این مواد را فقط تا زمان تاریخ انقضای شیر می توانید نگه دارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.