رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۱۸ آذر) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

گاوهای بازار برای هدایت قیمت بیت کوین به بالای الگوی پرچم و مقاومت ۱۹,۵۰۰ دلار در تلاش‌اند، اما همچنان با فشار فروش به‌دست فروشندگان نیز مواجه هستند. مقاومت ۱۹,۵۰۰ دلار تا روز جاری همچنان به‌عنوان سد محکمی بر سر راه قیمت قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال فروشندگان مجبورند به‌منظور تضعیف احساسات صعودی بازار، در اولین مرحله قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۸,۳۰۵ دلار هدایت کنند.

با تثبیت قیمت در زیر این میانگین متحرک، گروهی از معامله‌گران کوتاه مدت از معاملات خرید خود دست می‌کشند و این امر در نهایت ممکن است به نزول قیمت تا حمایت ۱۷,۲۰۰ دلار ختم شود. نقض این حمایت ممکن است به ادامه ریزش آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۶,۰۵۳ دلار منجر شود.

در طرف مقابل اگر خریداران مانع ریزش قیمت شوند، این امر ممکن است منجر به ایجاد FOMO یا ترس از جا ماندن میان معامله‌گران شود و در نهایت با تقویت مومنتوم (شتاب)، قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی بالاسر هدایت کند.

در یک روند صعودی پرقدرت اهداف صعودی قیمت بیشتر از اهداف اصلاحی مدنظر قرار می‌گیرند، تا زمانی که خلاف آن ثابت شود. در بالای سطح ۲۰,۰۰۰ دلار، احتمال رشد قیمت تا ۲۱,۱۴۰ دلار و در بالای آن تا ۲۳,۰۴۳ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۱۹,۵۰۰ – ۲۰,۰۰۰ -۲۱,۱۴۰ – ۲۳,۰۴۳
  • حمایت‌ها: ۱۸,۳۰۵ -۱۷,۲۰۰ -۱۶,۰۵۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

فروشندگان برای هدایت قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵۵۹ دلار تلاش کرده‌اند اما موفق نبوده‌اند. جهش قوی قیمت در ۵ دسامبر نشان‌دهنده این است که احساسات بازار با توجه به ورود خریداران با ریزش قیمت تا این میانگین، همچنان مثبت باقی مانده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر گاوهای بازار موفق به هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۶۲۲.۸۰۷ الی ۶۳۵.۴۵۶ دلار شوند، الگوی مثلث صعودی قیمت با هدف ۷۶۳.۶۱ دلار فعال خواهد شد. شیب صعودی میانگین‌های متحرک، برتری خریداران را می‌رساند اما شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی منفی در خود تشکیل داده است، که نشان از نیاز به احتیاط در آغاز معاملات دارد. حرکت این شاخص به بالای روند نزولی خود به‌معنی برتری خریداران خواهد بود.

دیدگاه صعودی قیمت با چرخش قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت بالاسر و ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) منتفی خواهد شد. چنین حرکتی ممکن است باعث ادامه ریزش قیمت تا حمایت ۴۸۸.۱۳۴ دلار شود.

  • مقاومت‌: ۶۲۲.۸۰۷ – ۶۳۵.۴۵۶ – ۷۶۳.۶۱
  • حمایت‌: ۵۵۹ – ۴۸۸.۱۳۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل از سطح ۰.۵۴۳ دلار جهش کرده و به بالای خط روند نزولی خود رفته است. این نشانه مثبتی مبتنی بر پایان احتمالی اصلاح قیمت است. به‌هرحال این به‌معنی آغاز سریع روند صعودی جدید نیز نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌نظر می‌رسد که فروشندگان به‌راحتی تسلیم نخواهند شد و برای به تأخیر انداختن روند صعودی در ۰.۶۷۹۴ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت احتمال نوسانات عرضی قیمت بین دو حد بالا و پایین ۰.۵۴۳ الی ۰.۶۷۹۴ دلار وجود خواهد داشت.

حرکت جهت‌دار بعدی قیمت با شکست (بریک‌اوت) آن به بالا یا پایین این محدوده شروع خواهد شد. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۶۷۹۴ دلار شوند، احتمال دیده‌شدن دوباره سطح ۰.۷۸۰۵۷۴ دلار ممکن خواهد بود.

در طرف مقابل اگر قیمت چرخش کرده و به زیر ۰.۵۴۳ دلار حرکت کند، احتمال افزایش فشار فروش و ریزش قیمت تا ۰.۴۳۶۵ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۶۷۹۴ – ۰.۷۸۰۵۷۴
  • حمایت‌ها: ۰.۵۴۳ – ۰.۴۳۶۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در ۵ دسامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۷۹.۷۹ دلار به‌سمت بالا جهش کرده و به بالای مقاومت ۸۴.۳۳۷۴ دلاری خود حرکت کرده است. اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای این سطح شوند، احتمال رشد قیمت تا ۹۳.۹۲۸۲ دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب میانگین‌های متحرک صعودی شده و اگر شاخص قدرت نسبی (RSI) موفق به شکست خط روند نزولی شود، برتری با خریداران خواهد بود. در طرف مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کرده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) حرکت کند، این امر به‌معنای بستن موقعیت‌های خرید به‌دست خریداران در هر موج بازیابی قیمت خواهد بود.

حمایت بعدی قیمت در مسیر نزول سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۷۵.۹۴۳ دلار است. با نقض این حمایت نیز احتمال ریزش قیمت تا ۶۸.۹۰۰۸ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۹۳.۹۲۸۲
  • حمایت‌ها: ۷۹.۷۹ -۷۵.۹۴۳ -۶۸.۹۰۰۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

خریداران با ریزش قیمت بیت کوین کش تا حمایت ۲۸۰ دلاری خود با بازار وارد شده‌اند، اما موفق به هدایت آن به بالای مقاومت ۳۰۰ دلاری نبوده‌اند. این امر نشان‌دهنده این است که تقاضا در سطوح بالاتر کم می‌شود. خرس‌های بازار در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت به زیر ۲۸۰ دلار هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در صورت موفقیت، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۷۰ دلار و در زیر آن تا ۲۴۶.۸۵ دلار وجود خواهد داشت. شیب افقی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در حوالی ناحیه میانی خود، به‌معنی کاهش غلبه خریداران است.

این دیدگاه نزولی با چرخش قیمت از سطوح فعلی یا حمایت ۲۸۰ دلار و حرکت آن به بالای سطح ۳۰۰ دلار منتفی خواهد شد. این حرکت بازگشت گاوهای بازار را نوید می‌دهد. در بالای سطح ۳۰۰ دلار، احتمال ادامه روند صعودی تا ۳۲۰ دلار و در بالای آن تا ۳۳۸ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۳۰۰ – ۳۲۰ – ۳۳۸
  • حمایت‌ها: ۲۸۰ – ۲۷۰ -۲۴۶.۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در ۵ دسامبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۲.۶۰ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است. این امر نشان‌دهنده ورود خریداران در ریزش‌ها است. به‌هرحال این گروه با مقاومت خط روند نزولی رو‌به‌رو هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود، بیان‌گر تعادل میان عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حرکت کند، ادامه ریزش تا خط روند صعودی قیمت ممکن خواهد بود. با نقض این حمایت دینامیک نیز امکان اصلاح عمیق‌تر قیمت تا سطح ۱۰ دلار وجود خواهد داشت.

دیدگاه نزولی قیمت با هدایت و تثبیت قیمت در بالای خط روند نزولی منتفی خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال رشد قیمت تا ۱۴.۸۰ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۱۴.۸۰
  • حمایت‌ها: ۱۲.۶۰ – ۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

خریداران در تلاش به‌منظور حفظ قیمت پولکادات در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۵.۰۹ دلار هستند. به‌هرحال فقدان جهش پرقدرت قیمت نشان از این دارد که معامله‌گران عجله‌ای برای ورود در سطوح فعلی ندارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر به شتاب صعودی قیمت افزوده نشود و خود را به سطح ۵.۵۸۹۹ دلار نرساند، خرس‌های بازار برای پایین‌ آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۴.۶۷ دلار تلاش خواهند کرد. چنین حرکتی در قیمت می‌تواند منجر به حرکات عرضی آن به‌مدت چند روز شود.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی رشد کرده و مقاومت بالاسری خود را بشکند، احتمال شروع روند صعودی جدید وجود خواهد داشت. سطوحی که در رشد قیمت باید به آن‌ها توجه داشت در ابتدا ۶.۰۸۵۷ دلار و در بالای آن ۶.۸۶۱۹ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۵.۵۸۹۹ – ۶.۰۸۵۷ – ۶.۸۶۱۹
  • حمایت‌ها: ۴.۶۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در ۵ دسامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۴۷ دلار به‌سمت بالا جهش کرده و به بالای مقاومت ۰.۱۵۵ دلار رفته است. به‌هرحال خریداران برای تثبیت قیمت در بالای ۰.۱۵۵ دلار با چالش روبه‌رو شده‌اند. این امر نشان از ورود فروشندگان در هر موج بازیابی قیمت دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خرس‌ها بار دیگر قیمت را به زیر سطح ۰.۱۵۵ دلار هدایت کنند، احتمال شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش خواهد یافت. این حرکت نشان می‌دهد که خریداران دیگر در ریزش‌های قیمت ورود نمی‌کنند و این نشان از تغییر احساسات بازار دارد.

در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال ریزش قیمت تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۰.۱۴۱ دلار وجود خواهد داشت. در زیر آن، سطح ۶۱.۸ درصد در ۰.۱۳۱۲ دلار مدنظر قرار می‌گیرد.

در طرف دیگر اگر گاوها از حمایت ۰.۱۵۵ دلار دفاع کنند، احتمال رشد قیمت تا خط روند نزولی وجود خواهد داشت. شکست قیمت به بالای این مقاومت نیز به‌معنی بازگشت احتمالی خریداران است.

  • مقاومت‌ها: خط روند نزولی
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵۵ – ۰.۱۴۱ – ۰.۱۳۱۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در ۴ دسامبر به زیر میانگین‌های متحرک رفته است. خریداران طی دو روز گذشته برای هدایت قیمت به بالای این میانگین‌های متحرک تلاش کرده‌اند، اما موفق به تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۹ دلار نبوده‌اند. این امر نشان از جریان فروش به‌دست خرس‌ها دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر این گروه موفق به پایین آوردن قیمت به زیر ۲۸.۶۵۸۸ دلار شوند، احتمال آغاز ریزش قیمت تا حمایت ۲۵.۶۶۵۲ دلار وجود دارد. شیب افقی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود، نشان از احتمال نوسانات عرضی قیمت برای چند روز آینده دارد.

معامله در بازار رِنج یا ساید (عرضی) می‌تواند بدون جهت و فرّار باشد. بنابراین بهتر است منتظر بریک‌اوت‌های قیمت از این محدوده و شروع حرکت قیمت در یک روند مشخص بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۹
  • حمایت‌ها: ۲۸.۶۵۸۸ – ۲۵.۶۶۵۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار

قیمت استلار در ۵ دسامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۵۹ دلار جهش کرده اما در نزدیکی خط روند نزولی تضعیف شده است. این امر بیان‌گر این است که فروشندگان با هر بازگشت قیمت به خط روند نزولی دست‌به‌کار می‌شوند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز تا زیر سطح ۵۸ ریزش داشته است. این عوامل نشان‌دهنده کاهش غلبه خریداران هستند. اگر خرس‌ها موفق به هدایت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، احتمال ادامه روند نزولی قیمت تا سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۰.۱۴۰۲۰۹ دلار وجود خواهد داشت. این یک سطح مهم برای نظارت بر قیمت خواهد بود، چرا که با نقض آن فروش هیجانی احتمالاً شدت خواهد گرفت.

در طرف مقابل اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا جهش کرده و به بالای خط روند نزولی حرکت کند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۲۰ دلار و ورود قیمت به فاز تحکیم، قبل از شروع حرکتی رونددار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۰
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵۹ – ۰.۱۴۰۲۰۹

The post تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۸ دسامبر (۱۸ آذر) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.