رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین طی چند ساعت، سقوطی ۱,۰۰۰ دلاری داشت. این سقوط باعث شد تا شاهد رسیدن پادشاه ارزهای دیجیتال به حمایت روانی ۱۸,۰۰۰ دلاری باشیم. در حال حاضر هم هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۸,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش کوین دسک، دیروز قیمت بیت کوین از ۱۸,۷۷۰ دلار کاهش یافت و به ۱۸,۰۳۱ دلار رسید. در حال حاضر شاهد احیای اندک قیمت و رسیدن آن به ۱۸,۲۰۰ دلار هستیم.

آخرین باری که بیت کوین چنین سقوطی را تجربه کرد، ۱ دسامبر (۱۱) آذر بود. در آن زمان قیمت بیت کوین اوج تاریخی ۱۹,۹۲۰ دلاری را ثبت کرد و پس از آن سقوطی ۱,۰۰۰ دلاری داشت.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت (CryptoQuant)،‌ از حجم بالای بیت کوین‌هایی که توسط نهنگ‌ها در بازار عرضه شده است، به‌عنوان عاملی برای این کاهش قیمت یاد کرده است. او در این باره می‌گوید:

وقتی که بحث کاهش قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت پیش می‌آید، فکر می‌کنم که مهمترین مسئله، داده‌های عرضه و تقاضا باشد. فکر می‌کنم که این سقوط از نهنگ‌هایی آغاز شد که بیت کوین‌های خود را در صرافی‌ها و آماده برای ایجاد موقعیت‌های فروش نگه داشته بودند.

برخی دیگر عنوان کردند که برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از دیگر دلایل این سقوط قیمت بود. لوکاس هوانگ (Lucas Huang)، مدیر بخش رشد صرافی غیرمتمرکز توکنلون (Tokenlon)، با اشاره به رویکرد سرمایه‌گذاران خرد، گفت:

با تکیه بر این رویکرد، صعود ۸۰ درصدی قیمت بیت کوین در عرض ۲ ماه، بیش از انداز وسوسه برانگیز است که بشود آن را برداشت نکرد.

از سوی دیگر، نگرش وال استریتی‌ها هم در این کاهش قیمت بی‌تأثیر نبوده است. تایلر رادکی (Tyler Rodke)، تحلیل‌گر سیتی بانک (Citibank)، به مایکرواستراتژی پیشنهاد کرده بود که بیت کوین‌های خود را بفروشد. به‌عقیده وی، خوشنودی آنها از قیمت بیت کوین در شرایط فعلی بیش از اندازه است.

صد البته نباید فراموش کرد که در این بین برخی از کارشناسان دیدگاه صعودی نسبت به بازار دارند. جیهان چو (Jehan Chu)، هم‌بنیان‌گذار کنتیک کپیتال (Kenetic Capital)، در اظهارنظری گفت:

حرکت نزولی اخیر قیمت بیت کوین، نفس‌گرفتن برای شروع جهش به سطوح ۳۰,۰۰۰ دلاری تا اواسط سال ۲۰۲۱ است. سرمایه‌گذاران باتجربه بیت کوین به این سقوط‌ها عادت دارند و آنها را به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف می‌دانند. در بلندمدت، می توان انتظار داشت که این نوسانات با ورود سرمایه‌های بیشتر از جانب سرمایه‌گذاران دانه‌درشت کم شده و شاهد ثبات بیشتری در بازار باشیم.

در کوتاه‌مدت و برای تحلیل‌گران تکنیکال، نوسانات اخیر بیت کوین نشانه‌ای از وقوع سناریوی ثبت اوج‌های بالاتر در تایم فریم روزانه است. این مسئله حاکی از کاهش علاقه خریداران در میانهٔ افزایش حجم فروش روزانه است.

اگر خریداران نتوانند قیمت را تا ۱۸,۶۰۰ دلار بالا ببرند، احتمال کاهش قیمت وجود دارد؛ چراکه در کوتاه‌مدت شاهد تغییر روند صعودی به نزولی بودیم.

قیمت ریپل با ۹.۵۷ درصد و قیمت لایت کوین با ۸.۵۷ درصد سقوط، از دیگر ارزهایی بودند که قیمت‌شان کاهش پیدا کرد. در طول این مدت، ۱۷ ارز دیجیتال با سقوط‌هایی ۸ الی ۱۲ درصدی مواجه شدند.

از سوی دیگر، بازارهای سنتی نظیر شاخص صنعتی داو جونز و S&P500 روزی نسبتاً باثبات را پشت سر گذاشتند. روز گذشته این شاخص‌ها به ترتیب ۰.۳۵ و ۰.۲۸ درصد صعود کردند.  

The post قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.