رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

همکاری میان E-Ink و Plastic Logic برای تولید نخستین نمایشگر رنگی انعطافپذیر در جهان

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3391_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

از طراحی و تولید نمایشگرهای E Ink دهه‌ها می‌گذرد و بسیاری از کاربران از طریق دستگاه‌های کتاب‌خوان با آن‌ها آشنایی دارند. اما این فناوری بر خلاف انتظار با گذشت زمان چندان توسعه نیافته و کمابیش به همان صورت اولیه در ابزارهای مطالعه به کار گرفته می‌شود. حال همراستا با روند نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، انقلابی در تولید نمایشگرهای کاغذ الکترونیک یا electronic paper displays ایجاد شده و دو شرکت E Ink و Plastic Logic نخستین صفحهنمایش رنگی انعطاف‌پذیر را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. این نمایشگر را می‌توان در ابزارهای پوشیدنی و موارد دیگری مورد استفاده قرار داد که امکان به‌کارگیری نمایشگرهای سخت وجود ندارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3391/e-ink-and-plastic-logic-unveil-flexible-2-1-inch-color-e-ink-display_01.jpg

نمایشگر Legio Colour در واقع پنلی 2.1 اینچی با تراکم پیکسلی 132ppi و وضوح 240 در 146 پیکسل است که توانایی نمایش رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، زرد، مشکی و سفید را داراست. این نمایشگر به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده و به همین سبب انعطاف پذیر است. به این ترتیب، نمایشگر جدید از نمونه‌های قبلی با فناوری رنگی ACeP محصول E Ink متمایز می‌شود، چرا که کاربرد آن‌ها بیشتر به مواردی همچون نشانگرها و تابلوهای دیجیتالی محدود بود.

Legio Colour به مانند دیگر نمایشگرهای E Ink راه‌حلی کم‌مصرف به شمار می‌رود که در زمان نشان دادن یک تصویر ایستا و ثابت، الکتریسته مصرف نمی‌کند و تغییر و به‌روزرسانی تصاویر را نیز با صرف مقدار اندکی انرژی انجام می‌دهد. این نمایشگر همچنین از زاویه دید بسیار باز و توانایی مشاهده در نور محیطی (بدون نیاز به نور پس‌زمینه) پشتیبانی می‌کند.

در حالی که Plastic Logic از نمایشگر رنگی و انعطاف‌پذیر خود، نمونه لمسی تولید نکرده، اما اعلام کرده که می توان با مشارکت دیگر سازندگان چنین محصولی را به تولید رساند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3391/e-ink-and-plastic-logic-unveil-flexible-2-1-inch-color-e-ink-display_02.jpg

از دید E Ink و Plastic Logic، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر پلاستیکی افزونه‌ای کامل برای فناوری‌های پوشیدنی و فرایند طراحی آن‌ها به شمار می‌روند. وزن کم این صفحات، آن‌ها را برای یکپارچگی با طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها، از جمله جواهرات و لباس هوشمند، به گزینه‌ای مطلوب بدل می‌سازد. البته می‌توان انتظار داشت که از این نمایشگرها در دستگاه‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامتی نیز استفاده شود.

البته برخی تحلیل‌گران این نوآوری را چندان انقلابی نمی‌دانند، زیرا نرخ تازه‌سازی و رزولوشن پایین در این نمایشگرها، همچنان نوعی ایراد به شمار می‌رود. با این حال انتظار می‌رود که این نمایشگرها بتوانند جایگاه خود را به تدریج در زمینه پوشیدنی‌ها باز کنند. چرا که مسئله بهره‌وری انرژی در این ابزارها، نسبت به کیفیت نمایش تصویر، اولویت بیشتری دارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.