رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۴ نمودار که نشان می‌دهند بیت کوین یک دارایی پرریسک است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دامانیک دانتس (Damanick Dantes)، معامله‌گر برجسته و سرشناسی است که در معاملات کالا، سهام و ارزهای دیجیتال تخصص دارد. دانتس عضو سابق تیم تحقیقاتی تخصیص و بودجه‌بندی دارایی بین‌المللی در شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی اینوستمنتس (Fidelity Investments) است. او در مقاله‌ای که اخیراً در وب‌سایت کوین دسک منتشر کرده است، تلاش دارد تا میزان ریسک بالقوه بیت کوین به‌عنوان یک دارایی را نشان دهد. متن زیر را از زبان دانتس می‌خوانید.

بیت کوین نه یک پناهگاه امن، بلکه یک دارایی پرریسک است.

توضیح مترجم: دارایی پرریسک (Risk-asset)، صرفاً معنای منفی ندارد، بلکه به دارایی‌هایی اطلاق می‌شود که سرمایه‌گذاران برای دریافت سودهای زیاد در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

طی سال جاری و هم‌زمان با چاپ بی‌رویه اسکناس از سوی بانک‌های مرکزی و تزریق نقدینگی بی‌سابقه به بازارهای جهانی، بیت کوین نیز مشابه سهام، رشد مجدد قدرتمندی را پس از سقوط ناشی از شیوع ویروس کرونا تجربه کرد. از سویی دیگر، دارایی‌های سنتی، همچون درآمد ثابت و پول نقد که به‌عنوان پناهگاهی امن استفاده می‌شوند، سود کم اما ثابتی به افراد ارائه می‌دهند که با ویژگی‌های بیت کوین تفاوتِ بسیار دارد.

سرمایه‌گذاران اغلب تمایل دارند برای به ‌حداقل‌رساندن ریسک، سبد دارایی‌هایی خود را متنوع کنند. این افراد بخشی از ریسک‌پذیری خود را به سهام‌های در حال رشد، سهام‌های چرخه‌ای و کالاها اختصاص می‌دهند و دارایی‌های کم‌خطر‌تر در سبد سرمایه‌گذاری این افراد، شامل وام‌های دولتی، سهام‌هایی با سود بالا و وجه نقد می‌شوند.

جایگاه بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری کجا است؟

دارایی‌های جایگزین (alternative assets) به هر دارایی، به‌جز سهام، اوراق قرضه و پول نقد گفته می‌شود. این دارایی‌ها مانند بیت کوین و طلا، سود و بازدهی «غیرسنتی» (غیرهمبسته) به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. دارایی‌های سبد سهام جایگزین، معمولاً حدود ۱۰ سال نگهداری می‌شوند. این دارایی‌ها شامل سرمایه‌گذاری‌های غیرنقدی در سهام خصوصی، املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری‌های پرخطر می‌شوند. با این حال، بیت کوین معامله‌پذیر است، به این معنی که نقدینه‌تر است و گزینه خوبی برای استراتژی‌های لانگ و شورت محسوب می‌شود که معمولاً در صندوق‌های پوشش ریسک استفاده می‌شوند.

در حال حاضر، موج جدیدی از سرمایه‌گذاران نهادی وارد جهان دارایی‌های دیجیتال شده‌اند و روش‌های سنت‌شکنانه‌ای برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری کلان که روی دارایی‌های جایگزین سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیت کوین را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پرخطر اما جذاب در سبد سهام خود جای می‌دهند. طبق آمار نظرسنجی شرکت سرمایه‌گذاری پریکین (Preqin) از سرمایه‌گذاران نهادی، ارزش بازار دارایی‌های جایگزین تا سال ۲۰۲۳ به ۱۴ تریلیون دلار خواهد رسید.

شرکت مدیریت دارایی‌های جهانی گاگنهایم (Guggenheim)، اخیراً اعلام کرده است که ممکن است به دنبال سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روی بیت کوین باشد. صندوق فرصت‌های کلان (Macro Opportunities) این شرکت احتمالاً تا ۱۰ درصد از ارزش خالص دارایی خود را، معادل با ۴۹۷ میلیون دلار، روی صندوق بیت کوین گری اسکیل (GBTC) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در این مقاله چهار نمودار را بررسی می‌کنیم که استفاده از بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی جایگزین، پرخطر نشان می‌دهند.

بیت کوین هم‌زمان با ترازنامه فدرال رزرو رشد یافته است. ترازنامه فدرال رزرو، پس از یک دوره دو ساله که تغییر خاصی نداشت، طی سال جاری، با تمام قوا بازگشته است تا برنامه خود را برای خرید دارایی از سر بگیرد. درنتیجه، فدرال رزرو که به باور عده بسیاری ناجی همیشگی اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌رود، جذابیت بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی جایگزین پرخطر ارتقاء داده است.

دارایی‌های فدرال رزرو ایالات متحده و قیمت هفتگی بیت کوین

تعداد واحدهای بیت کوینی که در اختیار سرمایه‌گذاران است، در حال افزایش است. بیت کوین‌هایی که برای مدتی طولانی در کیف پول‌ها ذخیره می‌شوند، کمتر برای ذخیره‌ٔ سود نقد می‌شوند و به فروش می‌روند. این روند نگهداری به این معنا است که با بلوغ بیت کوین، تعداد سرمایه‌گذاران این دارایی نیز به‌سرعت در حال پیشی‌گرفتن از تعداد معامله‌گران آن است.

بیت کوین نگهداری‌شده و سطح نقدینگی

مالکین کلان بیت کوین، همچنان بخش اعظمی از این بازار را در اختیار دارند. برخلاف دارایی‌های سنتی، مالکیت تعداد بسیاری بیت کوین به این معنا است که یک سرمایه‌گذار کلان بیت کوین می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر حرکات قیمت داشته باشد و این جایی است که استراتژی‌های سبد سهام جایگزین به کار می‌آیند.

درصد آدرس‌هایی که ۹۵ درصد از بیت کوین موجود را در اختیار دارند

بیت کوین در روند صعودی طولانی‌مدت خود باقی می‌ماند. سبد‌های سهام سیستماتیک از طریق موقعیت‌گیری مناسب بر اساس روند قیمت، نوسانات بازار را مدیریت می‌کنند. یکی از این روش‌ها، محاسبه ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) آن است؛ این نسبت نشان می‌دهد که بیت کوین در حال حاضر بالاتر از «ارزش واقعی» خود و البته پایین‌تر از قیمت‌های حداکثری پیشین، معامله می‌شود.

این سیستم‌های تعیین روند اغلب در بازارهای آتیِ مدیریت‌شده استفاده می‌شوند که ۳۰۳.۶ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارند، مبلغ قابل‌توجهی که می‌تواند روانه بازار دارایی‌های دیجیتال شود.

ارزش روزانه بازار بیت کوین نسبت به ارزش تحقق‌یافته (واقعی) آن و قیمت بیت کوین

The post ۴ نمودار که نشان می‌دهند بیت کوین یک دارایی پرریسک است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.