رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مان های مختلف ارتودنسی چه مزیت هایی نسبت یکدیگر دارند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


diba98

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 




درمان هایی که برای ارتودنسی انجام می شود به دو گروه کلی تقسیم بندی می شوند. گروه اول درمان هایی را شامل می شود که برای تصحیح دندان ها هستند و گروه دوم درمان هایی هستند که برای بر طرف کردن ناهنجاری های فک استفاده می شوند. در هر دو نوع درمان برای بر طرف کردن ناهنجاری ها به دستگاه های مخصوصی نیاز است که مدت استفاده از آن ها را متخصص ارتودنسی در شرق تهران تعیین می کند. اگر فردی که دارای ناهنجاری هایی در ناحیه فک یا دندان هایش است به موقع به پزشک متخصص مراجعه کند و در طول درمان همکاری خوبی با پزشک داشته باشد می تواند با استفاده از درمان های ارتودنسی ناهنجاری هایش را درمان کند اما اگر این فرد در زمان مناسب به پزشک مراجعه نکند و در طول درمان نیز طبق توصیه های پزشک عمل نکند ممکن است برای درمان ناهنجاری های فک نیاز به جراحی پیدا کند. در چنین شرایطی متخصص ارتودنسی در شرق تهران و سایر نقاط ابتدا فرد را تحت درمان ارتودنسی قرار می دهند و اگر جوابگو نبود به جراحی روی می آورند.





براکت گذاری و سیم کشی دندان ها برای درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟
با توجه به نوع مشکلی که بیمار دارد پزشک تشخیص می دهد که بیمار به ارتودنسی متحرک، ثابت و یا جراحی فک به همراه ارتودنسی نیاز دارد. نوع دستگاه ارتودنسی با توجه به نوع مشکل هر فرد بیمار و طبق تشخیص برترین متخصص ارتودنسی در آریاشهر و سایر نقاط شهر تعیین می شود. معمولا برای فردی که دارای مشکلات فکی است یک سال و نیم زمان برای رفع مشکلات فکی و یک سال و نیم هم برای رفع مشکلات درمانی زمان لازم است. اما اگر فرد بیمار فقط مشکلات دندانی داشته باشد طبق گفته پزشک متخصص ارتودنسی در شرق تهران به یک سال و نیم زمان نیاز است. کل پروسه گذاشتن سیم و براکت های ارتودنسی 30 دقیقه طول می کشد.

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟
طبق توصیه هایی که متخصصان ارتودنسی می کنند باید زمانی که متوجه هر گونه مشکل در فک یا دندان های کودکتان شدید سریعا به کلینیک متخصص ارتودنسی در شرق تهران مراجعه کنید حتی اگر فرزند شما زیر 8 سال سن داشته باشد. وقتی به موقع برای رفع مشکلات دهان و دندان اقادام می کنید می توانید یک ارتودنسی بسیار خوب را برای فرزندتان ایجاد کنید. بهترین سن برای اینکه ارتودتسی کودکان را انجان دهید از 8 سالگی تا قبل از دوران بلوغ می باشد. این گفته بدین معنا نیست که بعد از 14 سالگی نمی توان ارتودنسی انجام داد. درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال نسبت به کودکان زمان بیشتری می برد اما بزرگسالان نیز می توانند بعد از سپری شدن دوره درمان به نتیجه دلخواهشان برسند.



تغذیه در دوران ارتودنسی باید چگونه باشد؟
در این دوران متخصص ارتودنسی در شرق تهران توصیه می کند جدا از خوردن ذرت و تنقلات، مواد خوراکی رنگی و خوراکی های سفت پرهیز شود. به جای آن باید از از مواد غذایی که دارای کلسیم، مواد معدنی و ویتامین های زیاد هستند استفاده کنید. استفاده از نوشیدنی های خنک نیز طبق گفته برترین متخصص ارتودنسی در جردن منع مصرف ندارد و می تواند لذت بخش باشد.

در صورت شل شدن و یا کنده شدن براکت ارتودنسی چکار کنیم؟
اگر در طول درمان با چنین مشکلی مواجه شدید سریعا با پزشک متخصص ارتودنسی در شرق تهران خود تماس بگیرید و به صورت اورژانسی به ایشان مراجعه کنید. اگر در مراجعه زود هنگام سهل انگاری کنید باعث اختلال در روند درمان شده و آسیب های شدیدی را به دهان و دندان خود وارد می کنید.
بهتر است مطلب ویژگی ارتودنسی برای کودکان خوانده شود.

چطور براکت ارتودنسی را تمیز کنیم؟
برای اینکه براکت های ارتودنسی ثابت را تمیز کنید باید از مسواک و براش های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر در این دوران از دهانشویه های کلر هگزیدین استفاده کنید باعث زرد شدن دندان هایتان می شوید منبع: الو متخصص.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.