رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

روند بازیابی قیمت بیت کوین به بالای قیمت ۱۹,۰۰۰ دلار، توانایی تاثیرگذاری بر احساسات بازار و هدایت قیمت‌ها را به سطوح بالاتر طی هفته جاری دارد.

به‌گزارش کوین‌تلگراف، ماه دسامبر خود را به‌عنوان ماهی پربار برای بیت کوین معرفی کرده است، زیرا جریان ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار به‌منظور تزریق بودجه به بیت کوین بیشتر می‌شود. مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، شرکت خوش‌نام فعال در حوزه هوش تجاری، اعلام کرده است که ۶۵۰ میلیون دلار بدهی ممتاز با نرخ سود ۰.۷۵ درصد و با سررسید ۲۰۲۵ فروخته است. این شرکت پس از شناسایی نیازهای سرمایه‌ در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت، اکنون در نظر دارد تا این درآمد خالص را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

وقتی سرمایه‌گذاران نهادی اشتیاق زیادی برای خرید بیت کوین حتی در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی آن از خود نشان می‌دهد، تعجب‌آور نیست که اصلاحات، سطحی و کم‌عمق خواهند بود. تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss) طی مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اظهار داشت که سرمایه‌گذاران نهادی اغلب نگران تورمی نوظهور در نتیجه روند چاپ پول و بسته‌های حمایتی ناشی از ویروس کرونا هستند. از این‌ رو این افراد پول زیادی را برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین کنار گذاشته‌اند.

قیمت بیت کوین در روز گذشته دوباره به بالای سطح ۱۹,۰۰۰ دلار حرکت کرده و ممکن است دوباره مقاومت روانی ۲۰،۰۰۰ دلار را به چالش بکشد. اگر شکست این سطح معتبر تلقی شود، ممکن است باعث ایجاد FOMO یا ترس از جا ماندن در بین معامله‌گران خرد شود، زیرا اغلب این افراد از صعود فعلی قیمت جا مانده‌اند. اگر شاهد هجوم این افراد به بازار باشیم، امکان افزایش شتاب (مومنتوم) قیمت بیت کوین و آغاز مرحله بعدی حرکت صعودی وجود خواهد داشت

همراه با بیت کوین، گروهی از آلت کوین‌ها وجود دارند که ممکن است طی هفته آینده، با این حرکت صعودی همراهی کنند. به‌سراغ نمودارهای ۵ ارز دیجیتال این هفته می‌رویم تا سطوح حمایت و مقاومت قابل توجهی را که باید مراقب آنها بود، شناسایی کنیم.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۱۰ و ۱۱ دسامبر در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) بسته شده است. به‌هرحال فتیله (Wick) بلند شمع قیمت در ۱۱ دسامبر بیان‌گر این است که خریداران به‌جای ترس و خروج از موقعیت‌های خود، در ریزش‌ها ورود کرده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت در ۱۲ دسامبر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۸,۴۳۵ دلار رفته است. این حرکت فروشندگانی را که در چند روز گذشته به امید ریزش شدید قیمت به بازار ورود کرده‌اند، به دام انداخته است. پوشش این موقعیت‌های فروش ضررده به‌دست فروشندگان و ورود خریداران تازه‌نفس قیمت را در روز گذشته به بالای کانال نزولی هدایت کرده است.

قیمت بار دیگر خود را به ناحیه مقاومتی ۱۹,۵۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ دلار رسانده است. با نفوذ قوی قیمت به بالای این ناحیه مقاومتی، احتمال آغاز موج بعدی حرکت صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کرده و به زیر ۱۷,۵۰۰ دلار حرکت کند، احتمالاً سطوح فعلی سقف کوتاه‌ مدت قیمت خواهند بود. چنین حرکتی توانایی پایین آوردن قیمت تا حمایت ۱۶,۱۹۱.۰۲ دلاری قیمت را خواهد داشت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا در حرکت است و شاخص قدرت نسبی (RSI) بار دیگر از سطح ۵۰ به بالا جهش کرده است. بنابراین خریداران برتری نسبی را در بازار دارند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته شکل‌گیری الگوی مثلث صعودی را در قیمت نشان می‌دهد. این الگو با شکست (بریک اوت) قیمت به بالای ناحیه مقاومتی مذکور با هدف ۲۳,۵۷۶ دلار فعال خواهد داشت. به‌هرحال خرس‌های بازار در تلاش برای به تأخیر انداختن روند صعودی در مقاومت کلیدی ۱۹,۵۰۰ دلار هستند. اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کند، احتمال ورود دوباره خریداران در ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) وجود خواهد داشت.

جهش قوی قیمت از این حمایت، دیدگاه بریک اوت آن را به بالای مقاومت ۱۹,۵۰۰ دلار افزایش خواهد داد. از طرفی این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش به زیر ضلع پایین قیمت منتفی خواهد شد. چنین حرکتی گروهی از خریداران را در دام خواهد انداخت که در نتیجه به فروش هیجانی ختم خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال ریزش قیمت تا حمایت ۱۶,۱۹۱.۰۲ دلار وجود خواهد داشت.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم به بالای سقف کانال نزولی خود حرکت کرده است که غلبه خریداران را نشان می‌دهد. در وضعیت فعلی قیمت می‌تواند تا ناحیه مقاومتی ۶۲۲.۸۰۷ الی ۶۳۵.۴۵۶ دلار حرکت کند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شاخص قدرت نسبی (RSI) از ناحیه میانی خود جهش کرده و به بالای خط روند نزولی رفته است. این حرکت نیز برتری خریداران را در بازار نشان می‌دهد. اگر این گروه موفق به هدایت قیمت به بالای این ناحیه مقاومتی شوند، احتمال شروع موج صعودی بعدی قیمت وجود خواهد داشت. اگرچه در میانه این حرکت دره‌ها یا کف‌های قیمتی وجود خواهد داشت، اما هدف بعدی قیمت ۸۰۰ دلار خواهد بود.

در طرف مقابل اگر قیمت از ناحیه مقاومتی بالاسر چرخش کرده و بار دیگر وارد کانال شود، احتمالاً بریک اوت اخیر قیمت تله گاوی بوده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت شکل‌گیری الگوی مثلث صعودی را در قیمت نشان می‌دهد. این الگو با بریک اوت و بسته شدن قیمت در بالای سطح ۶۲۲.۸۰۷ دلار فعال خواهد شد. میانگین‌های متحرک در شرف وقوع یک تقاطع صعودی هستند، همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود قرار گرفته است. مجموعه این عوامل غلبه گاوها بر خرس‌های بازار را نشان می‌دهد.

این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت بالاسری و ریزش به زیر الگوی مثلث منتفی خواهد شد. چنین حرکتی احتمال ادامه ریزش قیمت را تا حمایت ۴۸۸.۱۳۴ دلار افزایش خواهد داد.

مونرو (XMR)

قیمت مونرو در ۷ دسامبر یک الگوی سر و شانه معکوس در قیمت خود تشکیل داده است. اما فروشندگان در ۹ دسامبر به‌سرعت قیمت را دوباره به زیر خط گردن به پایین کشیده‌اند. به‌هرحال خریداران دوباره با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۳۳ دلار به بازار ورود کرده‌ و آن را در ۱۱ دسامبر به بالای ۱۳۵.۵۰ دلار هدایت کرده‌اند. چنین حرکاتی نشان از جریان خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر قیمت دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۶، برتری خریداران را می‌رساند. الگوی صعودی قیمت، هدف ۱۶۷ دلاری را نشان می‌دهد. به‌هرحال این امکان وجود دارد که خرس‌های بازار تصمیماتی دیگر گرفته باشند. احتمال دفاع این افراد از مقاومت روانی ۱۵۰ دلار وجود خواهد داشت. اگر قیمت پس از برخورد به این مقاومت چرخش کرده اما از حمایت ۱۳۵.۵۰ دلار جهش کند، این حرکت به جریان انباشت به‌دست خریداران در سطوح پایین‌تر اشاره دارد.

در طرف مقابل اگر قیمت به زیر حمایت ۱۳۵.۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۲۴ دلار حرکت کند، فروشندگان افسار قیمت را به دست خواهند گرفت.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت، آرایش یک الگوی مثلث صعودی را که با بریک اوت قیمت به بالای سطح ۱۴۲.۵۰ دلار فعال شده است، نشان می‌دهد. با این وجود مومنتوم صعودی قیمت افزایش نیافته است و قیمت در ناحیه ۱۴۲.۵۰ الی ۱۵۰ دلار محدود شده است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۵۰ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه روند صعودی آن تا ۱۶۲.۵۰ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت نشان از ادامه روند صعودی دارد.

نِم (XEM)

قیمت نِم در ۱۲ دسامبر با قدرت به بالا جهش کرده و به مقاومت سقف قبلی خود در ۰.۲۷۶۸۸ دلار برخورد کرده است. فروشندگان در وضعیت فعلی در تلاش برای به‌ تأخیر انداختن روند صعودی قیمت در این مقاومت هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال اگر خریداران مانع ریزش زیاد قیمت از سطوح فعلی شوند، این به‌معنای این خواهد بود که احتمالاً معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های خود عجله نخواهند داشت. این امر موجب نوسانات محدود قیمت در زیر مقاومت بالاسر خواهد شد.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود نشان از ادامه روند صعودی قیمت دارد. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۰.۲۷۶۸۸ دلار هدایت کنند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۳۵۶۴۶۰۷ دلار وجود خواهد داشت.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

خرس‌های بازار باقدرت در حال دفاع از مقاومت بالاسر هستند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به بالا جهش کند، احتمال بریک اوت قیمت به بالای ۰.۲۷۶۸۸ دلار افزایش خواهد یافت. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت بیان‌گر برتری خریداران است.

در طرف مقابل اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کند، احتمال ریزش قیمت تا خط روند صعودی وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این خط به‌معنی کاهش غلبه خریداران خواهد بود.

ای آوی (AAVE)

قیمت ای آوی در یک کانال صعودی در حال نوسان است. قیمت در ۸ دسامبر از مقاومت بالاسری ۹۵ دلار به‌سمت پایین چرخش کرده است اما نکته مثبت این است که خریداران با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۷۷ دلار به بازار ورود کرده‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شاخص قدرت نسبی (RSI) بار دیگر از ناحیه میانی خود به بالا جهش کرده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز به سمت بالا چرخش کرده است. این نشانه‌ی پایان احتمالی اصلاح قیمت و بازگشت خریداران است. اولین هدف قیمت در مسیر صعود ۹۵ دلار است.

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای این سطح شوند، احتمال آغاز موج بعدی صعودی قیمت وجود خواهد داشت. مقاومت روانی ۱۰۰ دلار احتمالاً به‌عنوان سدی بر سر راه قیمت قرار خواهد گرفت، اما در صورت نفوذ قیمت به بالای آن، احتمال رشد قیمت تا سقف کانال صعودی در ۱۱۲ دلار وجود خواهد داشت.

دیدگاه صعودی قیمت با چرخش آن از سطوح فعلی و ریزش به زیر کف کانال صعودی منتفی خواهد شد. چنین حرکتی از چرخش روند به‌نفع فروشندگان هشدار می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت از سطح ۷۰.۵۶۴ دلار که کمی بالاتر از کف کانال صعودی قیمت است، به سمت بالا چرخش کرده است. اما خرس‌های بازار در تلاش برای به تأخیر انداختن روند بازیابی قیمت در ۸۶.۱۴ دلار هستند.

اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای این مقاومت شوند، احتمال رشد قیمت تا ۹۵ دلار وجود خواهد داشت. شکست قیمت به بالای این سطح نیز به‌معنی شروع موج جدید صعودی قیمت خواهد بود.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطح ۸۶.۱۴ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال تشکیل شانه راست قیمت در الگوی سر و شانه معکوس وجود خواهد داشت. این دیدگاه با حرکت قیمت به زیر حمایت ۷۰.۵۰ دلار منتفی خواهد شد.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.