رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ایردراپ اسپارک تمام شد؛ چه زمانی توکن‌ها را دریافت خواهیم کرد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

روز ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) ثبت موجودی (Snapshot) از حساب‌های ریپل برای اهدای رایگان توکن‌های اسپارک (FLR) انجام شد. سؤال اصلی اینجاست که کِی و چگونه توکن‌های مذکور به حساب افراد واریز خواهد شد؟

به گزارش کریپتونیوز، چند روز پیش شبکه مبتنی بر بلاک چین فیلر (Flare Network) که شرکت ریپل سرمایه‌گذار اصلی آن است، موجودی حساب‌ها در بلاک چین XRP‌ را ثبت کرد تا به دارندگان ریپل، توکن بومی خود یعنی اسپارک را به‌صورت رایگان اهداف کند.

به‌گفته فلیر، ۱۱۰,۲۵۹ حساب کاربری واجدشرایط دریافت توکن‌های جدید هستند. مجموع موجودی این حساب‌ها ۲۳.۶ میلیارد واحد XRP گزارش شده‌ است و صرافی‌های کوین بیس، بایننس و بیت هامب (Bithumb) بیشترین موجودی حساب‌های ریپل را داشتند. از این بین، ۷۰ درصد ریپل‌ها در حساب‌های صرافی‌ها و ۳۰ درصد آنها هم در حساب‌های کیف پول کاربران قرار دارند.

حالا با گذشت چند روز از ایردراپ، سوالات زیادی در ارتباط با نحوه تخصیص توکن‌ها و زمان این کار ایجاد شده است.

تکلیف کاربران

کاربرانی که هنگام ایردراپ در صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از این رویداد ریپل نگهداری کرده بودند، دیگر نیاز نیست کاری انجام دهند و فقط باید منتظر بمانند تا توسعه فنی شبکه انجام شود و توکن‌ها به حساب‌شان در صرافی واریز شود. طبق گفته تیم فلیر، توکن‌ها نهایتاً تا سه ماهه‌ دوم ۲۰۲۱ (شش ماه دیگر) توزیع خواهند شد.

اما در مورد کاربرانی که هنگام ایردراپ ریپل را در کیف پول خود نگهداری کرده بودند، شش ماه برای اقدام و ثبت‌نام برای دریافت توکن فرصت وجود دارد. در بیشتر کیف پول‌های معتبر کاربران با آپدیت نرم‌افزار، دکمه «Claim Spark» یا چیزی شبیه این را در قسمت موجودی ریپل خود مشاهده می‌کنند.

در برخی از کیف پول‌ها مانند لجر هم باید از وب‌سایت xrptoolkit.com استفاده کنید و پس از متصل‌کردن کیف پول خود به این سایت، از قسمت «Properties» آدرس کیف پول اتریوم خود را در بخش «Message Key» وارد کنید تا درخواست دریافت توکن برای شما ثبت شود.

در کیف پول‌های دیگر هم که دکمه Claim Spark در آنها وجود ندارد، کاربران می‌توانند کلید خصوصی یا ۱۲ کلمه بازیابی خود را در کیف پول موبایلی Xumm وارد کنند و با واردشدن به سایت flare.wietse.com با چند کلیک ساده درخواست دریافت توکن را ثبت کنند.

یکی از کاربران توییتری درباره ایردراپ اخیر نوشته است:

سؤالات زیادی در مورد اینکه کاربران کجا می‌توانند نتایج ثبت اطلاعات حساب‌ها را ببینند وجود دارد. جواب این سوال این است که این کار ممکن نیست! شبکه فلیر تنها اطلاعات را ثبت کرده است، همین. حالا باید منتظر ماند و دید که کارهای فنی بلاک چین فلیر و توزیع توکن‌ها چه زمانی به اتمام می‌رسد. واریز این توکن‌ها از طریق کیف پول‌هایی که از شبکه فلیر پشتیبانی می‌کنند انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر، بیترو (Bitrue)، اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی، از توکن‌های اسپارک و جفت ارز اسپارک/ریپل پشتیبانی خواهد کرد. در بخشی از اطلاعیه این صرافی آمده است:

با تیم شبکه فلیر همکاری می‌کنید تا ببینیم میزان دقیق توکن‌های دریافتی هر کاربر چقدر است.

با توجه به توزیع اولیه که دقیقاً ۱۵ درصدِ توکن‌هایی است که هر کاربر دریافت می‌کند، صرافی‌ها باید از مقدار دقیق اسپارک‌هایی که هر کاربر دریافت می‌کند، اطلاع داشته باشند. انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱، شاهد توزیع توکن‌ها باشیم.

مقدار دریافتی توکن‌ها

پیش‌تر اعلام شده بود که حدود ۴۵ میلیارد توکن اسپارک با نسبت ۱:۱ بین دارندگان XRP در صرافی‌ها و کیف پول‌ها ‌توزیع می‌شود؛ یعنی اگر کاربری ۱ واحد XRP داشته باشد، ۱ اسپارک دریافت می‌کند. این در حالی است که به‌گفته بیترو، نسبت دقیق اعطای توکن‌ها مشخص نیست. در این اطلاعیه آمده است:

در حال حاضر این نسبت مشخص نیست، اما احتمالاً بیشتر از ۱:۱ خواهد بود.

به‌عقیده بسیاری این نسبت نزدیک به ۱:۱ خواهد بود، اما برخی دیگر معتقدند که این نسبت ممکن است ۲:۱ هم باشد.

طبق اعلام رسمی، حدود ۹۸ صرافی در این ایردراپ همکاری خواهند داشت. ۸ کیف پول قابلیت دریافت (Claim) توکن‌ها را مهیا کرده‌اند و ۶ کیف پول هم به‌طور کامل از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند. این شبکه در توییتر رسمی خود نوشت:

مطلع هستیم که برخی از صرافی‌ها قصد عرضه توکن‌های آتی (IOU) اسپارک را دارند که امتیازی ویژه همان صرافی‌هاست. فلیر در این روند هیچ دخالتی ندارد.

نباید فراموش کرد که طرح‌های کلاهبرداری زیادی هم در ارتباط با اعطای توکن‌های اسپارک وجود دارد. عرضه توکن‌های اسپارک در سه‌ماهه اول یا دوم سال ۲۰۲۱ و همزمان با راه‌اندازی شبکه انجام می‌گیرد.

قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۶ درصد کاهش یافته است. در هفته‌های گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی در ارتباط با قیمت ریپل بودیم. هر واحد ریپل در حال حاضر در محدوده ۰.۴۹ دلار معامله می‌شود.

The post ایردراپ اسپارک تمام شد؛ چه زمانی توکن‌ها را دریافت خواهیم کرد؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.