رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Nokia 5.4 با دوربین 48 مگاپیکسلی و لنز زایس

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3404_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مجموعه HMD ساعاتی پیش در روز سه‌شنبه 15 دسامبر 2020 (25 آذر 1399) از گوشی میان‌رده جدیدی با نام Nokia 5.4 رونمایی کرد که ادامه‌ای بر نوکیا 5.3 معرفی شده در ماه مارچ به‌حساب می‌آید. نوکیا 5.4 در مقایسه با نوکیا 5.3 در مواردی مثل اندازه صفحه‌نمایش و نوع پردازنده با عقب‌گرد روبرو شده اما در دوربین اصلی و سلفی، حافظه رم و حافظه داخلی شرایط بهتری را ارائه می‌کند. نوکیا 5.4 البته همچنان در رده میانی رو به پایین قرار داشته و با ارائه اندروید خام و امکان آپدیت به ورژن‌های بالاتر این سیستم‌عامل از یک سو و قیمت نسبتا مناسب از سوی دیگر، با جذابیت‌هایی برای کاربران این کلاس همراه است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_01.jpg

نسل جدید گوشی‌های سری 5 نوکیا که از اوائل سال 2017 و نخستین بار با نوکیا 5 معرفی شدند نمونه‌های نسبتا خوش‌قیمتی در رده میانی به حساب می‌آیند که با وجود تفاوت‌های مشهود با نمونه‌های پیشرفته‌تر سری 6 و 7 هنوز امکانات مناسب و طراحی قابل‌قبولی را ارائه می‌کنند. با معرفی نوکیا 5.3 در ماه مارچ سال 2020 انتظار از این خانواده به میزان زیادی افزایش یافت؛ جایی‌که علاوه بر تغییراتی مثل ناچ قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش و ظاهر دایره‌ای دوربین‌های بخش پشتی، برای اولین بار از یک پروسسور سری 6 کوالکام با لیتوگرافی 11 نانومتری نیز در این مدل استفاده شده بود که در بهبود سرعت و عملکرد آن تأثیرگذار بودند. این رویه در نوکیا 5.4 نیز ادامه پیدا کرده و ضمن حفظ المان‌های اصلی طراحی گوشی مثل دوربین‌های دایره‌ای پشت دستگاه گزینه‌های جدیدی نیز به آن افزوده شده‌اند که در صدر آن‌ها باید به سلفی پانچی بالای صفحه‌نمایش اشاره کرد که برای اولین بار در یک گوشی سری 5 دیده می‌شود. دکمه اختصاصی Google Assistant نیز همچنان در این مدل حضور دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_02.jpg

نوکیا 5.4 از طول و عرض به‌ترتیب 160.97 و 75.99 میلی‌متری برخوردار بوده و با آن‌که ضخامت 8.7 میلی‌متری آن اندکی بیش از اندازه به‌نظر می‌رسد اما خمیدگی لبه‌های کاور بخش پشتی به کمتر به‌نظر رسیدن این ضخامت کمک فراوانی می‌کنند. بدنه این مدل ظاهرا به‌طور کامل از پلاستیک براق و جاذب اثر انگشت ساخته شده و وزن 180 گرمی آن نیز با وجود ثابت ماندن ظرفیت باتری و کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش، هیچ تغییری نسبت به نوکیا 5.3 نداشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_03.jpg

صفحه‌نمایش نوکیا 5.4 در مقایسه با قبل اندکی کوچک‌تر شده و از 6.55 پیشین حالا به 6.39 اینچ رسیده است فناوری ساخت LCD این صفحه‌نمایش تغییری نداشته اما وضوح اچ‌دی پلاس آن به‌دلیل استفاده از نسبت 19.5:9 (در مقایسه با 20:9 در نوکیا 5.3) اندکی کاهش پیدا کرده و به 720×1560 پیکسل با تراکمی نزدیک به 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. دوربین سلفی جای گرفته در حفره ناچ بخش بالایی یک نمونه 16 مگاپیکسلی‌ست که وضوح آن نسبت به هر چهار نسل قبلی این خانواده با سلفی‌های 8 مگاپیکسلی، دو برابر شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_04.jpg

دوربین اصلی بخش پشتی برای اولین بار در این سری با وضوح بالای 48 مگاپیکسلی ارائه شده و بدین‌ترتیب نسبت به نوکیا 5.3 با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی حداقل از نظر رزولوشن روی کاغذ شرایط بهتری را ارائه می‌کند. دیگر نکته جذاب در مورد این دوربین که مطمئنا اهمیت بالاتری نسبت به وضوح آن دارد به نوع اپتیک و لنز این دوربین تعلق دارد که بازهم برای اولین بار در این سری از نوع ZEISS در نظر گرفته شده است. دیگر دوربین‌های این قسمت یعنی 5 مگاپیکسلی التراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو همراه با سنسور تشخیص عمق میدان تغییری نسبت به قبل نداشته‌اند و سنسور اثر انگشت و فلش LED نیز همچون گذشته در همین قسمت قرار دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_05.jpg

نوکیا در زمینه پردازش این گوشی، گامی به عقب برداشته و در حالی‌که در Nokia 5.3 از پروسسور Snapdragon 665 استفاده کرده بود، نوکیا 5.4 را به Snapdragon 662 مجهز کرده است. 4 هسته 2 گیگاهرتزی A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A53 همراه با گرافیک Adreno 610 این چیپ‌ست تغییری نسبت به SD665 نداشته و در زمینه لیتوگرافی 11 نانومتری نیز با تغییری روبرو نمی‌شویم. تغییرات این چیپ‌ست نسبت به Snapdragon 665 را باید در پردازنده سیگنال تصویری (ISP) و مودم داخلی آن جست‌وجو کرد که این آخری حداکثر سرعت دانلود 390Mbps را تحت LTE Cat.13 با تجمیع اپراتوری دوگانه ارائه می‌دهد. رم دستگاه 4 یا 6 گیگابایت است و متناسب با آن 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت دیگر) ارائه می‌کند. حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز نکته جدیدی در ساختار یک گوشی سری 5 نوکیا به حساب می‌آید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_06.jpg

در ظرفیت باتری و شارژر ارائه شده به همراه آن تغییری ایجاد نشده و در این‌جا نیز با باتری نچندان حجیمی با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعتی روبرو می‌شویم که از طریق یک شارژر 10 واتی متصل به درگاه USB-C گوشی تغذیه می‌شود. به گفته نوکیا، این باتری قادر به تأمین انرژی دستگاه برای دو روز خواهد بود هرچند نگفته پیداست که این دوام تحت شرایط خاص آزمایشگاهی اندازه‌گیری شده و ممکن است در کاربری عادی با توان کمتری روبرو شویم. در بخش گزینه‌های ارتباطی گوشی جدا از 4G LTE، از بلوتوث نسخه 4.2، جک 3.5 میلی‌متری هدست و مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo صحبت به میان آمده و حضور NFC نیز به بازار عرضه شده بستگی خواهد داشت. نکته جالب دیگر در این میان به وای‌فای ورژن n این گوشی تعلق دارد که نسبت به نسخه ac در نوکیا 5.3، عقب‌گرد مشهودی را نشان می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3404/introducing-nokia-5-4_07.jpg

نوکیا 5.4 ظاهرا در ابتدا با سیستم‌عامل اندروید 10 ارائه می‌شود اما شرکت سازنده از آماده بودن آن برای اندروید 11 سخن می‌گوید که این با توجه به حضور در پلتفرم اندروید وان گوگل به‌معنای دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی به‌ترتیب تا 2 و 3 سال آینده خواهد بود. این مزیت با توجه به رابط کاربری اندروید خام ارائه شده در این مدل، جذابیت بالایی را برای کاربران علاقه‌مند به تجربه گوشی‌های پیکسل با قیمتی مناسب‌ و اقتصادی فراهم می‌کند. این گوشی در دو رنگ متمایل به آبی و ارغوانی با قیمت پایه 189 یورو به بازار اروپا عرضه می‌شود و به‌زودی بازارهای دیگری مثل آمریکای شمالی و حنوبی، خاورمیانه و آفریقا، هند و دیگر نقاط آسیا نیز به لیست توزیع این مدل افزوده خواهند شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.