رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستاورد Oppo برای دنیای موبایل: معرفی گوشی مفهومی Slide Phone با قابلیت تاشوندگی سه‌گانه

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3408_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

امروزه با نگریستن به هر یک از گوشی‌های اندرویدی مطرح در بازار، طراحی آشنا و یکسانی مشاهده می‌شود که در آن صفحه‌ای شیشه در بخش رویی و احتمالا پشتی دستگاه قرار گرفته و فریم اطراف اسمارت‌فون هم از پلاستیک، آلومینیوم یا استیل ساخته شده است. اما ظرف دو سال اخیر، بسیاری از شرکت‌های برتر بازار، همچون سامسونگ و هواوی، در پی تغییر این طراحی متداول برآمده و کوشیده‌اند با وارد ساختن عناصری تازه، گوشی‌های جدیدی را به بازار عرضه کنند که از میان آن‌ها می‌توان به گلکسی Z Fold2 و Huawei Mate X اشاره کرد. این محصولات اغلب بر پایه ایده «گوشی خم‌شونده» طراحی شده‌اند و مرزهای بصری پیشین را در زمینه ظاهر و عملکرد پشت سر نهاده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3408/slide-phone-triple-folding-new-concept-from-oppo-and-nendo_01.jpg

تحلیل‌های منتشرشده در خصوص بازار گوشی‌های همراه نشان از آن دارد که سال 2021، دوران عرضه گوشی‌های خم‌شونده خواهد بود. چنان که با احتمال زیاد کمپانی‌هایی همچون گوگل در این سال نخستین اسمارت‌فون خم‌شونده خود را وارد بازار خواهد کرد و شرکت‌های برتر چین، از جمله شیائومی، ویوو و اوپو نیز می‌کوشند با تولید محصولات تاشونده، سامسونگ و هواوی را به چالش بکشند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد سامسونگ بیش از رقبای خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و احتمالا با معرفی سه گوشی تاشونده جدید در پی سلطه بر این بخش از بازار است. در همین راستا پیش از این شایعاتی پیرامون ارائه نسخه Lite گلکسی Z Fold منتشر شده بود که البته مطابق اخبار جدید برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد. اما در مقابل غول کره‌ای ممکن است تا پایان سال آینده میلادی Z Flip Lite را در اختیار کاربران قرار دهد.

در همین راستا، کمپانی اوپو در روز جمعه 11 دسامبر سال جاری میلادی (21 آذر 1399) و در جریان نمایشگاه بین‌المللی طراحی صنعتی چین (CIIDE) طراحی مفهومی اسمارت‌فونی کشویی را به معرض نمایش گذاشته است. این نمایشگاه رویدادی ملی در چین است که با تمرکز بر طراحی صنعتی برگزار می‌شود و موضوع امسال آن «طراحی‌های جدید، روندهای جدید، جنبش‌های جدید» است. گوشی مفهومی اوپو با همکاری استودیوی ژاپنی Nendo طراحی شده و دستگاهی با قابلیت تاشوندگی سه‌گانه را نشان می‌دهد که تحولی جدید در این حوزه به شمار می‌رود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3408/slide-phone-triple-folding-new-concept-from-oppo-and-nendo_02.jpg

اوپو چندین مرتبه پتنت‌هایی را در زمینه گوشی‌های هوشمند خم‌شونده به ثبت رسانده که آخرین آنها به ماه نوامبر سال جاری میلادی باز می‌گردد. بر اساس طرح منتشر شده، این دستگاه که اوپو آن را Slide Phone نامیده است، در حالت کاملا بسته به راحتی در کف دست جای می‌گیرد و صفحه‌نمایشی 1.5 اینچی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای دریافت تماس‌ها، مشاهده اعلان‌های دریافتی و تنظیم پخش‌کننده موسیقی کاملا مناسب است. این ابعاد مطابق اعلام وب‌سایت شرکت Nendo به اندازه یک کارت اعتباری با اندازه‌هایی در حدود 54 در 84 میلی‌متر خواهد بود.

در گام بعد اگر بخش اول گوشی باز شود، اندازه نمایشگر به 3.15 اینچ خواهد رسید که بنابر اعلام اوپو برای برداشت تصویر و انجام برخی بازی‌های معمولی به کار می‌رود. با باز کردن دومین لولای دستگاه، شاهد نمایشگری 7 اینچی خواهیم بود که با حاشیه‌های اندک طراحی شده است و امکانات بیشتری را در زمینه استفاده از اپ‌ها و بازی‌های پیچیده‌تر به کاربران ارائه می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3408/slide-phone-triple-folding-new-concept-from-oppo-and-nendo_04.jpg

البته ابعاد منتشرشده در این طراحی مفهومی تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد و گوشی را به صورتی باریک و کشیده درمی‌آورد. اما اوپو معتقد است که این نوع طراحی برای انجام وظایف به صورت همزمان بسیار مناسب است. به علاوه، گوشی مفهومی اوپو از قلم استایلوس بهره می‌برد که در بدنه دستگاه قرار می‌گیرد و به سه دوربین و فلش LED نیز مجهز شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3408/slide-phone-triple-folding-new-concept-from-oppo-and-nendo_03.jpg

مطابق رویه معمول و منطقی پیرامون این قبیل طرح‌های مفهومی، نمی‌توان به طور دقیق از زمان ارائه، جزئیات و قیمت گوشی تاشونده اوپو سخن گفت. اما به هر حال انتشار این طرح نشان می‌دهد که در آینده نزدیک شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های خم‌شونده با نشان تجاری این کمپانی چینی در بازار خواهیم بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.