رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

اقتصاددان مطرح: بیت کوین حباب است و سقف ۲۱ میلیونی آن ممکن است تغییر کند!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دیوید روزنبرگ (David Rosenberg)، اقتصاددان مشهور، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ، با حباب خواندن بیت کوین، گفت که سرمایه‌گذاران فهم درستی از ماهیت عرضه این ارز دیجیتال ندارند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، روزنبرگ که اقتصاددان شرکت روزنبرگ ریسرچ (Rosenberg Research) است، در مصاحبه خود با بلومبرگ گفت:

مردم از من می‌خواهند که پولم را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنم؛ آنها حتی نمی‌توانند نام کسی را که توسعه‌دهنده بیت کوین بود به من بگویند یا اصلا نمی‌دانند [بیت کوین] چطور استخراج می‌شود. این [بازار] معامله‌ای کلاسیک است که در آن از اکثریت پیروی می‌شود و هر کسی را می‌توان در آن دید. [بیت کوین] حباب خیلی بزرگی است.

قیمت بیت کوین روز پنجشنبه به ۲۳,۷۷۷ دلار و اوج تاریخی تازه خود رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال چهارشنبه هفته گذشته، از ۲۰,۰۰۰ دلار عبور کرد و طی یک روز رشدی ۲۰ درصدی داشت. از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تا به حال، قیمت بیت کوین ۲۰۰ درصد افزایش یافته است، با این حال روزنبرگ گفت:

نمودار در حال حاضر احمقانه به نظر می‌رسد.

جهش اخیر قیمت بیت کوین پس از آن صورت گرفت که بسیاری از مدیران ارشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بزرگ، پیش‌بینی‌هایی جاه‌طلبانه در ارتباط با آینده این ارز دیجیتال مطرح کردند. به‌عنوان مثال، روز چهارشنبه، اسکات ماینرد (Scott Minerd)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری‌های جهانی شرکت گوگنهایم (Guggenheim)، اعلام کرد که قیمت بیت کوین به ۴۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. او از کمیابی و ارزش بیشتر نسبت به طلا، به‌عنوان فاکتورهایی یاد کرد که باعث این افزایش قیمت خواهند شد.

نباید فراموش کرد که روزنبرگ مدعی است که نمی‌توان به کمیابی بیت کوین و سقف ۲۱ میلیون واحدی عرضه بیت کوین اعتماد کرد. او در این باره گفت:

این‌طور که مشخص است، همه باور کرده‌اند که محدودیت عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون واحد است، اما حقیقت این است که هیچ کجا در پروتکل بیت کوین عنوان نشده است که محدودیت عرضه بیت کوین غیر قابل تغییر است و نمی‌توان آن را بیشتر کرد.

روزنبرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان می‌کند که سرمایه‌گذاران «فکر می‌کنند» که از منحنی عرضه بیت کوین آگاهند، در صورتی که این‌طور نیست. او همچنین اعلام کرد سرمایه‌گذاران نسبت به منحنی عرضه طلا، اطلاعاتی جامع دارند.

وی در ادامه افزود، آخرین باری که بیت کوین چنین رفتاری از خود نشان داد و تب‌وتاب سفته‌بازی در این بازار بالا گرفت، شاهد ناامیدی‌های گسترده‌ای در ماه‌های پس از آن بودیم. نباید فراموش کرد که به‌عقیده بسیاری از خریداران بیت کوین، روند صعودی فعلی با روند صعودی سال ۲۰۱۷ متفاوت است.

The post اقتصاددان مطرح: بیت کوین حباب است و سقف ۲۱ میلیونی آن ممکن است تغییر کند! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.