رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کاربران لجر پس از لو رفتن اطلاعات‌شان تهدید به شکایت کردند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قربانیان هک اطلاعاتی کیف پول‌های لجر، پس از انتشار داده‌هایی نظیر ایمیل‌ها و آدرس‌هایشان، لجر را تهدید به شکایت و آغاز دعوی قانونی در دادگاه کردند.

به گزارش کوین تلگراف، اوایل ماه جاری میلادی، پایگاه داده بخش مارکتینگ کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر هک شد و اطلاعات شخصی کاربران به دست هکر افتاد. در این میان، بسیاری از قربانیان به‌دنبال شکایت و تشکیل پرونده‌های حقوقی علیه لجر رفته‌اند.

توییت اخیر گال (Alon Gal)، مدیر ارشد بخش فناوری هادسون راک (Hudson Rock)، نشان می‌دهد که هکر(ها) تمام اطلاعاتی را که از طریق هک پایگاه داده لجر به دست آورده، در فضای مجازی منتشر کرده است. ۱,۰۷۵,۳۸۲ آدرس ایمیلِ افرادی که در خبرنامه لجر عضو شده بودند و ۲۷۲,۸۵۳ سفارش خرید کیف پول‌های سخت افزاری این شرکت، از جمله اطلاعاتی هستند که هکر موفق به دسترسی به آنها شده است. در این میان، اطلاعاتی مثل آدرس‌های فیزیکی و تلفن‌های همراه افرادی که سفارش خرید کیف پول ثبت کرده‌اند هم در سطح اینترنت پخش شده است. گال در توییت خود می‌نویسد:

انتشار این اطلاعات خطر بزرگی برای قربانیان است. افرادی که لجر می‌خرند، احتمالاً سرمایه‌های زیادی به‌صورت ارزهای دیجیتال در اختیار دارند و ممکن است در آینده هدف آزارهای آنلاین و فیزیکی قرار گیرند. این آزارها ممکن است در مقیاسی وسیع‌تر از چیزی که قبلاً دیده‌ایم انجام شوند.

لجر در واکنش به این اخبار، اعلام کرد که شواهد اولیه نشان می‌دهد اطلاعات منتشرشده، مربوط به رخنه امنیتی ماه ژوئن است که اطلاعات شخصی افراد لو رفت. پس از این هک، بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که هدف حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند. به‌گفته آنها، ایمیل‌هایی برایشان ارسال می‌شود که حاوی پیام‌هایی اغواکننده و درخواست‌هایی برای دانلود نرم‌افزار جدید لجر است. لجر در اطلاعیه نوشت:

به‌صورت مداوم با مراجع قضایی همکاری می‌کنیم تا هکرها را دستگیر کرده و جلوی این کلاهبرداری‌ها را بگیریم. از زمان رخنه امنیتی تا حالا، بیش از ۱۷۰ وب‌سایت فیشینگ را مسدود کردیم.

برخی کاربران ماه‌هاست هدف حملات فیشینگ قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد از پاسخ لجر راضی نیستند. رایان اولا (Ryan Olah) یکی از این کاربران است. او در توییتی می‌نویسد:

اگر وکیلی بخواهد یک دعوی قانونی را آغاز کند، مطمئنم که بسیاری از ما هم با او همراه می‌شویم. این مسئله حالا دیگر ۱۰,۰۰۰ برابر بدتر شده است.

هکر کیف پول لجرهکر اطلاعات به‌دست‌‌آمده را منتشر کرده است

شایان ذکر است که خطری مستقیم سرمایه‌های کاربران در کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر را تهدید نمی‌کند، اما این احتمال وجود دارد که آنها قربانی یکی از این حملات فیشینگ شوند و از این طریق سرمایه خود را از دست بدهند. بسیاری گزارش کرده‌اند که مهاجمان به‌دنبال گول زدن آنها و به چنگ آوردن کلیدهای خصوصی‌شان هستند. همین مسئله باعث شده است تا لجر در اطلاعیه عنوان کند:

هیچ‌وقت ۲۴ کلمه بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید، حتی اگر آنها اعلام کردند که نماینده لجر هستند. لجر هیچ‌گاه از شما این کلمات را نمی‌خواهد. لجر هیچ وقت از طریق پیام کوتاه یا به‌صورت تلفنی با شما تماس نمی‌گیرد.

این در حالی است که برخی ادعا می‌کنند حالا که آدرس‌های فیزیکی در اختیار طیف گسترده‌ای از افراد قرار گرفته است، حملات فیشینگ و تهدیدهای مجازی تنها مشکل آنها نیست. این احتمال وجود دارد افرادی که حجم بالایی ارز دیجیتال در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند، ربوده شوند؛ درست مثال بلایی که ماه ژانویه (دی ۹۸) بر سر مارک چنگ (Mark Cheng)، سرمایه‌گذار سنگاپوری، رخ داد. پاول اسمیت (Paul Smith)، در توییتر خود نوشت:

این یک رخنه امنیتی جدی است و نگران این هستم که افراد مختلف آدرس‌های ما را داشته باشند. چه چیزی مانع آنها می‌شود که روزی در خانه ما را نزنند؟ راستش را بخواهید، معذرت‌خواهی کافی نیست.

The post کاربران لجر پس از لو رفتن اطلاعات‌شان تهدید به شکایت کردند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.