رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کمیسیون اروپا خرید فیت‌بیت توسط گوگل را با چند شرط تأیید کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3416_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، با گذشت بیش از یک سال از اعلام توافق میان کمپانی فیت‌بیت و گوگل، کمیسیون اروپا (European Commission) در نهایت با چند الزام تکمیلی، قرارداد انتقال مالکیت میان این دو شرکت را تأیید کرد. البته مقامات اتحادیه اروپا به این نکته اشاره کرده‌اند که میزانی از همپوشانی افقی در این قرارداد وجود دارد که گوگل را دست کم به لحاظ نظری، به سوء استفاده از قدرت برتر خود در بازار توانا می‌سازد. از این رو برای حفاظت از سلامت و رقابت‌پذیری باید راهی برای پیشگیری از این احتمال در نظر گرفته شود که بیش از هر چیز بر مسئله داده‌ها و پشتیبانی اندروید از دستگاه‌های تولیدشده توسط رقبای گوگل متمرکز است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3416/the-european-commission-has-approved-the-acquisition-of-fitbit-by-google_01.jpg

خبر این معامله 2.1 میلیاردی در نخستین روز نوامبر 2019 رسانه‌ای شد و برای تأیید نهایی، نیازمند مجوز اتحادیه اروپا و ایالات متحده بوده است. حال انتشار اخبار مرتبط با تأیید این معامله توسط کمیسیون اروپا در حالی صورت می‌گیرد که روث پورات (Ruth Porat)، مدیر مالی آلفابت (کمپانی مادر گوگل) پیش‌تر از تأیید احتمالی قرارداد تا پایان سال 2020 سخن گفته بود.

وقتی گوگل سال میلادی گذشته از خرید فیت‌بیت پرده برداشت، ریک اُستِرلو (Rick Osterloh)، رییس بخش سخت‌افزاری شرکت، با تمجید از این اقدام آن را «فرصتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه Wear OS و معرفی محصولات اختصاصی گوگل به این بازار» دانست؛ اما رگولاتورهای اروپایی به سرعت وارد ماجرا شدند و در ماه آگوست امسال تحقیق پیرامون این قرارداد را بر اساس نگرانی‌های مطرح‌ پیرامون حریم خصوصی کاربران و مسئله مقابله با انحصار، به طور رسمی آغاز کردند.

در نسخه نهایی این معامله، گوگل پذیرفته است تا از داده‌های تندرستی و سلامتی کاربران که از دستگاه‌های فیت‌بیت متعلق به کاربران حوزه اتحادیه اروپا گردآوری می‌شود، برای بخش تبلیغات خود استفاده نکند. این امر همه انواع داده، از جمله اطلاعات مرتبط با ردیابی جی‌پی‌اس و اطلاعات وارد‌شده دستی کاربران را شامل می‌شود. گوگل به درخواست کمیسیون اروپا متعهد شده است که داده‌های کاربری دستگاه‌ها و سرویسهای فیت‌بیت را در «سیلوی داده‌ای» (data silo) جداگانه و مستقل از مجموعه داده‌های شرکت مادر ذخیره و نگهداری کند. به علاوه برای کاربران ساکن در منطقه اقتصادی اروپا این امکان فراهم خواهد بود که دسترسی دیگر سرویسهای گوگل (جست‌وجو، نقشه، دستیار صوتی و ...) به داده‌های فیت‌‌بیت را تأیید یا رد کنند.

اتحادیه اروپا همچنین بندهایی را نیز برای حمایت از شرکت‌های دیگری در نظر گرفته است که به رابط‌های برنامه‌نویسی فیت‌بیت، خواه APIهای وب و خواه اندروید، متکی هستند. بر این اساس اپلیکیشن‌ها و خدمات طرف سوم قادر خواهند بود به فعالیت‌های خود پس از یکپارچگی فیت‌بیت و گوگل ادامه دهند. گوگل همچنین از قطع دسترسی سازندگان گوشی‌های هوشمند به رابط‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده برای ارتباط میان گوشی‌های و پوشیدنی‌ها منع شده است. به این ترتیب مقامات اروپایی با این تمهیدات در پی اطمینان از این مسأله بوده‌اند که شرکت‌های نوپا در بازار ابزارهای سلامتی دیجیتال به فعالیت مؤثر و سودآور ادامه خواهند داد.

مارگرت وستاجر (Margrethe Vestager)، معاون اجرایی اتحادیه اروپا، در همین رابطه ضمن تأکید بر سیاست‌ پشتیبانی از رقابت در این اتحادیه گفته است: «ما می‌توانیم خرید پیشنهادی فیت‌بیت توسط گوگل را تأیید کنیم، زیرا تعهدات مندرج در آن تضمین می‌کند که بازار پوشیدنی‌ها و فضای نوپای ابزارهای دیجیتال سلامتی همچنان باز و رقابتی باقی خواهد ماند. این تعهدات چگونگی استفاده گوگل از داده‌های جمع‌آوری‌شده را در جهت اهداف تبلیغاتی معین می‌سازد، شیوه همکاری امن متقابل میان اکوسیستم اندروید و ابزارهای پوشیدنی رقیب گوگل را مشخص می‌نماید و این که کاربران چگونه می‌توانند در صورت تمایل شخصی، به اشتراک داده‌های سلامتی و تناسب اندام [با گوگل] ادامه دهند.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3416/margrethe-vestager_02.jpgMargrethe Vestager معاون اجرایی اتحادیه اروپا

این محدودیتها به مدت 10 سال برای گوگل اِعمال خواهد شد و شرکت آمریکایی در این دوره باید قواعد مورد توافق را در خصوص استفاده از داده‌ها برای کسب‌وکار تبلیغات خود رعایت نماید. به علاوه کمیسیون اروپا با اشاره به «موقعیت مسلط گوگل در بازار تبلیغات اینترنتی»، می‌تواند در پایان این 10 سال، محدودیت‌ها را برای یک دوره ده ساله دیگر تمدید نماید.

البته دامنه این نگرانی‌ها به اروپا محدود نمانده است و نهادهای نظارتی استرالیا نیز به دقت روند انتقال مالکیت فیت‌بیت را دنبال کرده‌اند. چنان که اواخر ماه گذشته میلادی، کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) از برنامه‌های خود برای حفاظت از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پوشیدنی‌های گوگل و فیت‌بیت و کاربرد تبلیغاتی آن‌ها خبر داد. این کمیسیون اینک در حال بررسی بازخوردهای مرتبط با پیشنهادهای ارائه‌شده به غول آمریکایی و اِعمال اصلاحات مورد نیاز در آن‌ها است.

در مجموع تأیید این قرارداد گام بلندی برای نهایی شدن توافق میان گوگل و تلفیق فناوری فیت‌بیت با محصولات اختصاصی ابرشرکت آمریکایی است. البته گوگل برای حرکت موفق در این مسیر همچنان به اخذ مجوز ایالات متحده آمریکا نیاز دارد و این امر احتمالاً تا حدودی دشوار خواهد بود؛ چرا که وزارت دادگستری و چندین ایالت این کشور، به تازگی بر اساس قوانین ضد انحصار آمریکا از گوگل شکایت کرده‌اند. با آن که این طرح دعوی عمدتاً بر بخش تبلیغات و جست‌وجوی اینترنتی متمرکز است، گوگل ممکن است برای متقاعد ساختن رگولاتورهای آمریکایی به تأیید معامله فیت‌بیت، آن هم در شرایطی که دغدغه‌ها درباره تمرکز قدرت در دستان این شرکت اوج گرفته است، با دشواری‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای رویارو شود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.