رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کمیسیون بورس آمریکا از ریپل شکایت می‌کند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

گزارش تازه نشریه فورچن نشان می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، دعوی قانونی جدیدی را علیه ریپل آغاز کرده است. در این گزارش ریپل به‌عنوان اوراق بهادار معرفی شده است.

به گزارش کوین تلگراف و به نقل از فورچن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل به‌دلیل عرضه بدون مجوز اوراق بهادار شکایت کرده است.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، در توییت اخیر خود با اشاره به این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نوشت:

جی کلیتون (Jay Clayton)، در آخرین اقدام خود، قصد دارد نوآوری در ایالات متحده را به اتریوم و بیت کوین محدود کند.

بیت کوین و اتریوم به‌واسطه ذات غیرمتمرکز خود، تا به اینجا از تیغ این کمیسیون دور مانده‌اند. این در حالی است که XRP، توکن شرکت ریپل، مدت‌هاست هدف انتقادهایی است که ادعا می‌کنند شبکه این ارز دیجیتال به‌شدت متمرکز است. ریپل یک حساب ثالث در اختیار دارد که حدود ۵۰ میلیارد XRP، معادل نیمی از عرضه کل این توکن‌ها، ایجاد کرده است. دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد بخش فناوری ریپل، ادعا می‌کند که این ریپل‌ها را سازندگان این ارز دیجیتال اهدا کرده‌اند.

با وجود دعاوی قانونی مختلف و اختلافات میان بنیان‌گذاران ریپل، این شرکت همچنان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های حوزه فین‌تک است. طبق برآوردها، این شرکت حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که بیشتر به‌صورت XRP‌ است. یکی از منابع نزدیک به شرکت ریپل می‌گوید:

امکان ندارد که این توکن‌ها [ریپل] اوراق بهادار نباشند.

ریپل در وب‌سایت رسمی خود اطلاعیه‌ای را که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این شرکت ابلاغ شده است منتشر کرده است. در وب‌سایت ریپل آمده است:

ریپل متهم شده است که توزیع توکن‌های XRP‌ قراردادهای سرمایه‌گذاری بوده است. در این اطلاعیه آمده است که بیت کوین و اتر اوراق بهادار نیستند. کمیسیون اوراق بهادار در حال برچسب‌زدن به ارزهای دیجیتال با عنوان برنده‌ها و بازنده‌هاست و نوآوری‌های کاربرپسندی را که در آمریکا وجود دارند نابود می‌کند.

این شرکت همچنین بدون ارائه مستندات کافی، بیت کوین و اتریوم را «دو ارز مجازیِ تحت‌کنترل چین» نامیده و اعلام کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آنها را اوراق بهادار به حساب نمی‌آورد. در بخش دیگری از بیانیه ریپل می‌خوانیم:

نوآوری در حوزه ارزهای دیجیتال کاملاً تحت‌کنترل چین است.

ریپل از این مسئله به‌عنوان دلیلی یاد کرده است که این کمیسیون بر پایه آن به‌دنبال طرح دعوی حقوقی علیه ریپل رفته است.

طبق گزارش فورچن، هم گارلینگهاوس و هم کریس لارسن (Chris Larsen)، به‌احتمال زیاد طرفین دیگر این دعوی قانونی خواهند بود. مجموع ثروت این دو، ۱۳ میلیارد دلار عنوان شده است.

با وجود اینکه گارلینگهاوس اعلام کرده است که صرف‌نظر از تشخیص XRP‌ به‌عنوان اوراق بهادار، این شرکت همچنان به فعالیت طبق‌برنامه خود ادامه می‌دهد، این شرکت به‌دنبال آن است تا مقر اصلی خود را از آمریکا منتقل کند. نبود شفافیت قانونی از جمله دلایل این اقدام یاد شده است.

گارلینگهاوس و لارسن هنوز به سؤالات خبرنگاران مبنی بر ارتباط میان دعوی قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار و انتقال مقر اصلی این شرکت از آمریکا واکنشی نشان نداده‌اند.

The post کمیسیون بورس آمریکا از ریپل شکایت می‌کند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.