رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

وضعیت بازار: رشد بیت کوین، سقوط وحشتناک ریپل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین پس از افزایش فشار فروشِ روز دوشنبه و کاهش قیمت، بار دیگر خود را به نزدیکی مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلاری رسانده است. از سوی دیگر، قیمت ریپل به‌دلیل شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی یک روز بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۲.۶۴ درصدی تا محدوده ۲۳,۶۰۰ دلار افزایش یافته است. در این مدت کمینه قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال ۲۲,۳۸۴ و بیشینه قیمت آن ۲۳,۶۲۹ دلار ثبت شده است. از سوی دیگر، قیمت این ارز دیجیتال در محدوده‌ای بالاتر از میانگین‌های متحرک ۱۰ و ۵۰ ساعته قرار دارد که نشانه‌ای صعودی تلقی می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین

الکس کروگر (Alex Kruger)، تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال، در اظهارنظر خود در ارتباط با سقوط روز دوشنبه و احیای قیمت که دیروز شاهدش بودیم گفت:

در حال حاضر بازار بیت کوین تحت فشار شدیدی است و نوسانات پس از عبور از ۲۰,۰۰۰ دلار به‌شدت افزایش یافته است. تغییرات ۱,۰۰۰ دلاری در شرایط فعلی عادی تلقی می‌شود. تا زمانی که حجم معاملات و اهرم‌ها کمتر شوند، انتظار تداوم چنین نوساناتی را داشته باشید.

حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های بزرگ

با وجود اینکه تعطیلات کریسمس آغاز شده است، اما حجم معاملات در هشت صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال به نسبت ماه نوامبر (آبان) کمتر نشده است.

آلساندرو آندروتی (Alessandro Andreotti)، معامله‌گر فرا بورس ارزهای دیجیتال، با بیان اینکه مقاومت پیش روی بیت کوین ۲۴,۰۰۰ دلار است، گفت:

صرف نظر از روند میان‌مدت، روند فعلی نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای بیت کوین، مخصوصاً از جانب سرمایه‌گذاران بزرگ است که می‌خواهند وارد بازار بیت کوین شوند.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، پژوهشگر و تحلیل‌گر شرکت مساری، در مصاحبه‌ای گفت:

به نظر من، فشار فروش در بازار که روز دوشنبه شاهدش بودیم، ناشی از ترس ویروس کرونا بود. فکر می‌کنم واضح است که روند صعودی دست‌نخورده باقی‌مانده است و انتظار دارم از این به بعد شاهد ثبت کف باشیم.

دلیل محتمل دیگر برای نوسانات اخیر قیمت بیت کوین، رویکردهای متفاوت در ارتباط با بیت کوین است که از جانب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف دنیا اتخاذ شده است.

سیمونز چن (Simons Chen)، از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری بابل فایننس (‌Babel Finance)، در این باره می‌گوید:

رویکرد مؤسسات سرمایه‌گذاری در اروپا و آمریکا صعودی است. سرمایه‌گذاران خرد آسیایی نزولی هستند؛ به همین دلیل، قیمت بیت کوین در روزهای اخیر پرنوسان بوده است. این در حالی است که مؤسسات سنتی همچنان به بازار بیت کوین وارد می‌شوند و دیر یا زود باید منتظر آغاز رالی جدید قیمت باشیم.

نباید فراموش کرد که قیمت بیت کوین پس از آغاز ساعات کار بازارهای آسیا با کاهش همراه بود، اما همزمان با شروع به کار بازارهای آمریکا احیا شد.

نوسانات قیمت بیت کوین در مقایسه با طلا و شاخص S&P500

اتر بیت کوین را دنبال می‌کند

قیمت اتریوم، ارز شماره ۲ بازار ارزهای دیجیتال، روز سه‌شنبه را در محدوده ۲۶۲ دلار سپری کرد. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاهد نوسانات ۲.۳۵ درصدی این ارز دیجیتال بودیم.

مثل دیگر ارزهای بازار، اتریوم هم پا جای پای نوسانات قیمت بیت کوین گذاشت. با وجود احیای قیمت این ارز دیجیتال، همچنان عملکرد اتریوم نسبت به بیت کوین بدتر بوده است.

ویشال شاه (Vishal Shah)، معامله‌گر بازارهای قرارداد اختیار و بنیان‌گذار صرافی ابزارهای مشتقه آلفافایو (Alpha5)، در این باره گفت:

به نظر می‌رسد اتر بیت کوین را دنبال می‌کند. همه عنوان کردند که کفه ترازو در بحث نوسانات جفت اتر/بیت کوین به‌سمت بیت کوین سنگینی می‌کند و دلایل زیادی وجود ندارد که بتوان گفت این روند در حال کمرنگ‌تر شدن است. این احتمال وجود دارد که عملکرد بیت کوین همچنان بهتر از اتر باشد.

همبستگی قیمت اتریوم و قیمت بیت کوین

بازارهای دیگر

در ۲۴ ساعت گذشته، لایت کوین، کاردانو و الگورند به‌ترتیب با ۶.۰۱، ۳.۰۹ و ۳.۸۳ درصد، عملکردی قابل‌قبول داشتند. از سوی دیگر، سقوط ۱۰.۹۱ درصد ریپل، ۵.۴۴ درصدی ارکاید و کاهش ۲.۳۱ درصدی قیمت زیروایکس باعث شد تا این ارزهای دیجیتال بازنده‌های بازار لقب بگیرند.

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن، دیروز را با کاهشی ۱.۰۴ درصدی پشت سر گذاشت. خبرهای منتشرشده پیرامون کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلستان از جمله دلایل این کاهش ارزش عنوان شده است.

شاخص فتسی ۱۰۰ اروپا هم افزایشی ۰.۵۷ درصدی داشت. این افزایش در حالی رخ داد که روز دوشنبه به‌واسطه کشف نمونه‌ای جدید از ویروس کرونا، این شاخص سقوط کرده بود.

S&P500‌ هم به دلیلی مشابه، دیروز را با کاهشی ۰.۲۱ درصدی به اتمام رساند.

قیمت نفت ۲.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۴۶.۹۳ دلار به ازای هر بشکه رسید. قیمت طلا هم ۰.۸۹ درصد کمتر شد و به ۱,۸۵۹.۹۳ دلار رسید.

از سوی دیگر، نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با ۰.۰۵ کاهش به ۰.۹۲ رسید.

The post وضعیت بازار: رشد بیت کوین، سقوط وحشتناک ریپل appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.