رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بحران نقدینگی در بیت کوین؛ نشانه‌ای صعودی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با وجود ثبت اوج تاریخی قیمت بیت کوین و رسیدن به محدوده ۲۴,۰۰۰ دلاری، مدیر بخش فناوری گلاسنود (Glassnode) می‌گوید وضعیت بازار بیت کوین به‌شدت صعودی است و «بحران نقدینگی» در بازار وجود دارد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، رافائل شولتزکرافت (Rafael Schultze-Kraft) معتقد است که احتمال واردشدن به یک بحران نقدیگی و عرضه که عاملی صعودی برای قیمت به حساب می‌آید، وجود دارد. او با بررسی رویدادهای اخیر در بازار بیت کوین مانند ورود سرمایه‌گذاران نهادی، فعالیت هودلرهای بیت کوین، موجودی صرافی‌ها و عرضه ماینرها به این نتیجه رسیده است که اوضاع بیت کوین «به‌شدت صعودی» است.

شولتزکرافت با ارائه نمودارها و داده‌های مختلف، ادعا می‌کند که نقدینگی و عرضه بازار بیت کوین در وضعیت بحرانی قرار داد.

او با اشاره به محدودیت ۲۱ میلیون واحدی این ارز دیجیتال، عنوان کرد که رقم واقعی کمتر از این میزان است. به‌گفته وی، دسترسی به حداقل ۳ میلیون بیت کوین (معادل ۱۶ درصد عرضه کل) وجود ندارد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود، آدرس‌هایی که در حال انباشت بیت کوین هستند را مورد بررسی قرار داد. او می‌گوید ۲.۷ میلیون بیت کوین در این آدرس‌های قرار دارد. این آدرس‌ها تنها مقصد بیت کوین بوده‌اند و هیچ‌گاه ارزهای خود را خرج نکرده‌اند. شولتزکرافت از این افراد باعنوان «هودلرهای واقعی» یاد می‌کند که ۱۴.۵ درصد از عرضه کل بیت کوین را در اختیار دارند.

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، ارزهای دیجیتالی که روی صرافی‌ها نگهداری می‌شدند، افتی ۲۰ درصدی داشته است. شولتزکرافت از این اتفاق باعنوان «طولانی‌ترین کاهش سرمایه صرافی‌ها» یاد می‌کند و معتقد است که سرمایه‌گذاران همچنان در حال برداشت ارزهای خود از صرافی‌ها هستند؛ با توجه به این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که نقدینگی در سال جاری به‌شدت کاهش یافته است.

در حال ماینرها هم تمایلی به نقد‌کردن ارزهای خود ندارند و موجودی آنها ۱.۷ میلیون واحد بیت کوین است. تعداد بیت کوین‌هایی که هیچ وقت از آدرس ماینرها خارج نشده است هم از زمان هاوینگ امسال رو به افزایش بوده است.

در ماه‌های گذشته شاهد ورود برخی از بزرگترین شرکت‌ها و مؤسسات به حوزه بیت کوین بودیم. مایکرواستراتژی، اسکوئر، مس میوچوال (MassMutual)، وان ریور است منجمنت (One River Asset Managment) و گوگنهایم از جمله این شرکت‌ها هستند.

شولتزکرافت با اشاره به این تحولات در بازار، عنوان می‌کند که این شرکت‌ها عرضه و نقدینگی در بازار را می‌بلعند. به‌عقیده وی‌، به‌زودی شرکت‌های دیگری هم وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند.

شولتزکرافت از رشد شرکت مدیریت سرمایه‌های دیجیتال گری اسکیل (Grayscale) هم به‌عنوان فاکتوری مهم یاد می‌کند. به‌گفته وی، در شش ماه گذشته، گری اسکیل حدود ۲۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین خریده است. نکته جالب اینجاست که این میزان، از تعداد بیت کوین‌هایی که در مدت مشابه استخراج شده‌اند هم بیشتر است.

نباید فراموش کرد که پس از هاوینگ امسال، تعداد بیت کوین‌هایی که در هر بلاک تولید می‌شود هم به ۶.۲۵ واحد کاهش یافته است. بر پایه اصول اقتصادی، می‌توان گفت که وقتی عرضه یک دارایی کاهش پیدا کند و تقاضا ثابت ماند، به احتمال قوی قیمت دارایی موردنظر افزایش خواهد یابد.

شولتزکرافت ادعا می‌کند که بحران عرضه و نقدینگی در بازار در عین حال که عاملی «به‌شدت صعودی» توسط بسیاری «دست‌کم» گرفته شده است. او در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت:

در ماه‌های پیش رو این مسئله تأثیراتی بزرگ در قیمت بیت کوین می‌گذارد.

The post بحران نقدینگی در بیت کوین؛ نشانه‌ای صعودی appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.