رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت اتریوم به ۸۸۰ دلار برسد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

وضعیت قراردادهای اختیار اتریوم نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار افزایش قیمت این ارز دیجیتال و رسیدن به ۸۸۰ دلار را تا چهار هفته آینده دارند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم از ماه نوامبر (آذر) تا به اینجا رشدی ۸۸ درصدی داشته است. این عملکرد باعث شده است تا خوش‌بین‌ترین معامله‌گران اتریوم هم متعجب شوند. قیمت اتریوم در این مدت توانست اوج قیمت ۲۰۲۰ خود (۷۵۰ دلار) را ثبت کند.

رشد قابل‌توجه ارزش اتریوم‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای (DeFi)، یکی از اصلی‌ترین عوامل در رشد قیمت اتریوم عنوان شده است. از سوی دیگر، بورس کالای شیکاگو (CME) هم اعلام کرده است که از ۸ فوریه (۲۰ بهمن) قراردادهای آتی اتریوم را عرضه خواهد کرد.

ارزش اتریوم‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای

داده‌های بالا نشان می‌دهد که حالا سرمایه‌گذاران علیرغم تعویق‌ها در راه‌اندازی به‌روزرسانی اتریوم، اطمینان بیشتری به اتریوم ۲.۰ و موفقیت آن دارند.

موجودی ماینرها و رسیدن آن به کمترین میزان در ۲ سال اخیر، یکی دیگر از عوامل صعودی حاکم بر بازار اتریوم است. این مسئله باعث کاهش احتمال افزایش فروش در بازار می‌شود و راه را برای جهش قیمت هموار می‌کند.

طی ۳ ماه گذشته قراردادهای اختیار باز اتریوم ۱۵۰ درصد بیشتر شده است و مجموع آنها به ۸۸۰ میلیون دلار رسیده است. این اتفاق، همزمان با شکسته‌شدن مقاومت ۷۰۰ دلاری رخ داد و سبب شد تا به بیشترین میزان خود از ماه مه ۲۰۱۸ برسد.

نسبت اختیار فروش به خرید صعودی است

با برآورد اینکه کفه ترازو در بازارهای اختیار به سمت اختیار خرید (Call) یا اختیار فروش (Put) سنگینی می‌کند، می‌توان فهمید که وضعیت احساسات در بازار چگونه است. به‌طور کلی، قراردادهای خرید یک استراتژی صعودی تلقی می‌شود و برعکس، قراردادهای اختیار فروش، یک استراتژی نزولی است.

نسبت قراردادهای اختیار اتریوم

علیرغم جهش قیمت اخیر قیمت اتریوم، نسبت اختیار فروش به خرید به‌شدت کاهش یافته است؛ این یعنی تعداد قراردادهای خرید که عاملی صعودی است، حجم بیشتری را به خود اختصاص داده است. در سناریویی دیگر، هر گاه معامله‌گران سودهای خود برداشت کنند یا خود را برای سقوط احتمالی آماده کنند، می‌توان گفت که معامله‌گران انتظار کاهش قیمت را دارند.

دو هفته گذشته این نسبت در محدوده ۰.۹۴ قرار داشت که نشان می‌دهد قراردادهای فروش به خرید، در محدوده‌‌ای متعادل قرار داشت.

احتمال جهش ۲۰ درصدی و رسیدن به ۸۸۰ دلار

احتمال رسیدن به قیمت توافقی در معاملات اختیار در زمانی مشخص از طریق مدل بلک اند شولز (Black & Scholes) محاسبه می‌شود. صرافی دریبیت (Deribit) این داده‌ها را به‌صورت دلتا منتشر می‌کند. دلتا در واقع درصدی از احتمال رسیدن به قیمت توافقی است.

دلتای قراردادهای اختیار اتریوم

بر اساس داده‌های بالا، قیمت توافقی ۸۸۰ دلار با تاریخ سررسید ۲۵ ژانویه، احتمالی ۳۴ درصدی برای تحقق دارد. این در حالی است که رسیدن قیمت توافقی ۹۶۰ دلار، بر اساس این مدل، احتمالی ۲۵ درصدی دارد.

همان‌طور که از جدول بالا می‌توان فهمید، داده‌ها تا حدودی محافظه‌کارانه هستند. مثلاً قیمت توافقی ۷۲۰ دلاری، احتمالی ۵۹ درصدی دارد.

قراردادها با سررسید مارس به‌شدت صعودی هستند

۸۶ روز تا سررسید قراردادهای ماه مارس ۲۰۲۱ مانده است. با این حال احتمال رسیدن قیمت اتریوم به ۸۸۰ دلار تا آن زمان بالاست.

دلتای قراردادهای اختیار اتریوم

بر اساس مدل بلک اند شولز، این قیمت در حال حاضر احتمالی ۴۹ درصدی دارد. از سوی دیگر، قیمت توافقی ۱,۱۲۰ دلار، احتمالی ۳۳ درصدی دارد.

همان طور که در نمودار بالا دیده می‌شود، حجم معاملات این قراردادها در سطح قابل قبولی است و هر قرارداد هم قیمتی ۱۱۴ دلاری دارد. این داده‌ها حاکی از احساسات مثبت حاکم بر بازار است.

وضعیت صعودی بازار قراردادهای آتی

یکی از بهترین ابزارهای برای برآورد وضعیت احساسات معامله‌گران حرفه در ارتباط با یک بازار، بررسی اضافه ارزش (پریمیوم) در بازار قراردادهای آتی است. پریمیوم از طریق محاسبه اختلاف قیمت قراردادهای آتی بلندمدت‌تر و قیمت فعلی اتریوم به دست می‌آید.

اضافه ارزش قراردادهای آتی اتریوم

نمودار بالا نشان می‌دهد که این شاخص ۱۹ دسامبر در محدوده ۵.۸ درصد قرار داشت و سه روز پیش هم بار دیگر به این محدوده رسید. ۲۸ نوامبر روزی بود که قیمت اتریوم اوج چندساله خود را ثبت کرد. وقتی اضافه ارزش قراردادهای آتی بالای ۳.۵ درصد باشد، بیانگر آن است که احساسات حاکم بر بازار صعودی است.

در حال حاضر اضافه ارزش روی ۴.۳ درصد قرار دارد که بیانگر اضافه ارزش سالیانه ۱۸ درصدی است. این درصد بسیار بیشتر از میزانی است که در ماه‌های گذشته شاهدش بودیم. بر اساس این داده‌ها می‌توان گفت که علیرغم رسیدن به ۷۵۰ دلار، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همچنان به جهش بیشتر اتریوم در آینده امیدوارند.

شاید کمی زود باشد که بگوییم چه زمانی احساسات حاکم بر بازارهای مشتقه نزولی‌تر خواهد شد،‌ ولی در حال حاضر خریداران و گاوهای بازار کنترل کامل نوسانات را در اختیار دارند.

نباید فراموش کرد که قیمت اتریوم ممکن است هر لحظه اصلاح شود، اما این اصلاح به‌اندازه‌ای قوی نیست که باعث ایجاد هرج‌ومرج شود.  

The post تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت اتریوم به ۸۸۰ دلار برسد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.