رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۱۰۰۰ بیت کوین مربوط به سال ۲۰۱۰ (دوران ساتوشی) منتقل شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دیشب بار دیگر یک تراکنش بزرگ با ارزهایی که ۱۰ سال از استخراج آنها می‌گذرد انجام گرفت. ارزش این بیت کوین‌ها که از آنها باعنوان بیت کوین‌های دوران ساتوشی یاد می‌شود، ۲۷ میلیون دلار است.

به گزارش بیت‌کوین داتکام، این ماینر ارزهای خود را در سال ۲۰۱۰ استخراج کرده بود و دیروز طی چندین تراکنش، آنها را نقد کرد.

عملکرد خارق‌العاده قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ و ثبت اوج تاریخی تازه، باعث شده است تا افرادی که ارزهای خود را یک دهه پیش و در سال‌های ابتدایی تولد بیت کوین استخراج کرده‌اند، به فکر انتقال آنها بیفتند. به این ارزها معمولا ارزهای دوران ساتوشی، بیت کوین خواب یا ارزهای زامبی گفته می‌شود. طبق برآوردهای تازه، حدود ۱ میلیون بیت کوین زامبی وجود دارد که بیش از یک دهه است که منتقل نشده‌اند. داده‌های هفته گذشته گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که حدود ۱.۷۸ میلیون واحد بیت کوین از زمان استخراج‌شان منتقل نشده‌اند. گلاسنود در گزارش خود می‌نویسد:

این یعنی ۹.۵ درصد از عرضه در گردش بیت کوین. تحلیل‌‌های ما نشان می‌دهد که ۹۸ درصد این ارزها حداقل ۷ سال از استخراج‌شان می‌گذرد و ۹۴ درصد آنها بیش از ده سال پیش استخراج شده‌اند. این احتمال وجود دارد که بیشتر آنها برای همیشه از دست رفته باشند.

دیروز گزارش‌هایی منتشر شد که فردی در یک زنجیره تراکنش، بیت کوین‌هایی را که در سال ۲۰۱۰ استخراج شده بودند منتقل کرده است. پس از آن یک رشته تراکنش دیگر، حاوی پاداش بلاک‌هایی که در سال ۲۰۱۰ استخراج شده بودند انجام شد.

تمام این بیت کوین‌ها پاداش بلاک‌هایی بودند که در ماه‌های اوت و اکتبر سال ۲۰۱۰ استخراج شده‌اند. در این تراکنش‌ها حدود ۱,۰۰۰ بیت کوین، معادل بیش از ۲۷ میلیون دلار، منتقل شده است.

ماینر این بیت کوین‌ها و فردی که این انتقال را انجام داده است، بیت کوین کش‌هایی را هم که پس از فورک بیت کوین به دست آورده فروخته است. با توجه به قیمت بیت کوین، او بیش از ۳۵۴,۰۰۰ دلار هم از طریق فروش این ارزها به دست آورده است. نکته جالب اینجاست که این فرد بیت کوین اس‌وی‌های خود را نفروخته است!

شب گذشته حدود ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران و در بلاک شماره ۶۶۳,۲۴۱، یک تراکنش با بیت کوین‌های دوران ساتوشی انجام شد. این بیت کوین‌ها از استخراج حدود ۲۱ بلاک به دست آمده بود.

این اولین بار نیست که این حجم از بیت کوین‌های متعلق به دوران ساتوشی منتقل می‌شود. یکی از جالب‌ترین موارد این انتقال‌ها به یک روز قبل از سقوط ماه مارس برمی‌گردد. در آن روز که به پنج‌شنبه سیاه معروف است، قیمت بیت کوین تا ۳۷۰۰ دلار سقوط کرد.

۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) هم شاهد فروش پاداش ۲۱ بلاک بودیم که در سال ۲۰۱۰ دریافت شده بودند. ۱۴ اکتبر (۲۴ مهر) هم شاهد تراکنشی مشابه بودیم. به‌علاوه، ۷ نوامبر (۱۷ آبان) نیز پاداش بیش از ۲۰ بلاکِ استخراج‌شده در یک دهه گذشته منتقل شد. یک روز پس از این تراکنش، تراکنشی دیگر با حجم قابل‌توجهی بیت کوین صورت گرفت.

داده‌های بلاکچیر (Blockchair) نشان می‌دهد که تراکنش اخیر کمترین امتیاز حریم خصوصی را داشته است. در این تراکنش حدود ۱,۰۰۰ بیت کوین به یک آدرس مشخص ارسال شدند. پاداش‌ ساخت بلاک (تراکنش‌ کوین بیس) متعلق به سال ۲۰۱۰ که در روز یک‌شنبه خرج شد، رد پای بسیار نادری داشت؛ یک تراکنش چندامضایی، احتمالا همراه با تغییر کلید خصوصی اولیه و با ورودی‌های آدرس یکسان.

این تراکنش خاص، طبق برآورد بلاکچیر، امتیاز ۹۰ درصد را کسب کرد؛ زیرا خروجی‌های تراکنش، با ورودی‌های آن کمتزین تطابق را دارند.

The post ۱۰۰۰ بیت کوین مربوط به سال ۲۰۱۰ (دوران ساتوشی) منتقل شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.