رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قیمت بیت کوین در اوج؛ احتمال اصلاح در نزدیکی ۳۰,۰۰۰ دلار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته بارها اوج قیمت خود را شکسته است، اما همچنان در تلاش برای عبور از سد ۳۰,۰۰۰ دلار است. این در حالی است که کارشناسان بازار معتقدند احتمال اصلاح قیمت در نزدیکی این ناحیه وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین روز جمعه توانست تا ۲۹,۴۰۰ دلار اوج بگیرد و ساعاتی پیش هم از ۲۹,۸۰۰ دلار عبور کرد. این در حالی است که هنوز شاهد تثبیت قیمت بیت کوین بالای این محدوده نبوده‌ایم. ۳۰,۰۰۰ دلار از آن جهت اهمیت بالایی دارد که عبور از آن می‌توان اطمینان در بازار را بار دیگر احیا کند. از سوی دیگر، آخرین مانع تکنیکال هم اندکی پایین‌تر از این ناحیه قرار دارد.

نمودار قیمت بیت کوین

 فروشندگان بازار با سفارش‌گذاری‌های حجیم در مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری، به‌دنبال آن هستند که از این ناحیه دفاع کنند. دفتر سفارشات صرافی‌ها نشان می‌دهد که در محدوده ۲۹,۸۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار سفارش‌های فروش زیادی قرار دارد.

سفارش‌ها در صرافی‌ها

داده‌ها در ارتباط با سفارش‌ها در بایننس و بیتفینکس (Bitfinex) هم نشان می‌دهد که در محدوده ۲۹,۸۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار سفارش‌های زیادی وجود دارد؛ این یعنی فروشندگان به‌دنبال آن هستند که پیش از رسیدن قیمت به ۲۹,۸۰۰ دلار، باعث بازگشت آن شوند.

یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار بیت کوین با نام لوما (Loma)، در اظهارنظری اعلام کرد که اگر بیت کوین نتواند از سد مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری عبور کند، احتمالاً به ۲۹,۸۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. او در ادامه گفت:

بیت کوین در روزهای آتی یا از ۳۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند و وارد محدوده ۳۱,۰۰۰ تا ۳۳,۰۰۰ دلار می‌شود یا همان طور که همه می‌دانیم تا ۲۹,۸۰۰ دلار پایین می‌آید. می‌خواهم بگویم که اگر روی ۳۰,۰۰۰ دلار شورت (Short) می‌کنید، احتمال نسبتاً زیادی وجود دارد که با ضررهای هنگفت مواجه شوید.

معامله‌گران بازار آتی بیت کوین هم مدتی است سعی می‌کنند قیمت بیت کوین را سرکوب کنند و از در ۲۴ ساعت گذشته، به‌شدت قراردادهای آتی فروش (Short) خریده‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین

علیرغم جهش قیمت بیت کوین، نرخ کارمزدهای پرداختی معامله‌گران قراردادهای آتی بیت کوین در صرافی کوین بیس و دیگر صرافی‌های مطرح، در حدود ۰.۰۱ درصد باقی مانده است. در حال حاضر این میزان کمتر از ۰.۰۱ رسیده است که نشان می‌‌دهد اکثریت بازار در حال فروش و شورت‌کردن هستند.

این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد در بازارهای آنی، در حال انباشت بیت کوین هستند. در این بازارها خبری از معاملات مشتقه و استفاده از اهرم نیست.

در ساعات پایان سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین بار دیگر اوج تاریخی خود را شکست. تحلیل‌گران سانتیمنت (Santiment) از افزایش فعالیت درون زنجیره‌ای سرمایه‌گذاران خرد به‌عنوان عاملی برای افزایش انباشت آنها یاد می‌کند.

از آنجایی که پریمیوم (Premium) یا اضافه ارزش‌های پرداختی در صرافی کوین بیس بیشتر از دیگر صرافی‌هایی نظیر باینس بود، سرمایه‌گذاران خرد کوین بیس با آغاز سال جدید میلادی، خریدهای بیشتری انجام دادند. تحلیل‌گران سانتیمنت در زمان آغاز سال ۲۰۲۱ عنوان کردند:

۳۰ دقیقه پیش و همزمان با بازشدن بازار بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۲۱، قیمت‌ بیت کوین بار دیگر رکورد تاریخی خود را شکست و به ۲۹,۵۶۰ دلار رسید. آدرس‌های فعال در چند ساعت گذشته هم بیشتر شدند که باعث حمایت این صعود شد.

در کوتاه‌مدت و همزمان با نزدیک‌شدن به ۳۰,۰۰۰ دلار، به احتمال زیاد بازار بیت کوین شاهد تقابل میان فروشندگان در بازارهای آتی و خریداران خرد در بازارهای آنی خواهد بود.

آدرس‌های فعال بیت کوین و حجم معاملات

مهمترین مسئله‌ای که در کوتاه‌مدت باید به آن چشم دوخت، رفتار قیمت بیت کوین در محدوده ۲۹,۸۰۰ دلار است. این احتمال وجود دارد که در این ناحیه شاهد بازگشت قیمت و اصلاحی گسترده باشیم.

اگر قیمت بیت کوین بدون مشکل از ۲۹,۸۰۰ دلار، به احتمال زیاد شاهد رسیدن به بیش از ۳۰,۰۰۰ دلار در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین با رشدی قابل‌توجه همراه خواهد بود و روند صعودی آن تداوم می‌یابد.

The post قیمت بیت کوین در اوج؛ احتمال اصلاح در نزدیکی ۳۰,۰۰۰ دلار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.