رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

نقد و بررسی موس رپو مدل N100

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

spacer.png

ماوس های اداری در ابعاد و شکل های مختلفی ساخته می شوند و بازار لوازم کامپیوتری حجم انبوهی از این دستگاه ها را در خود جای داده است. اگر می خواهید یک ماوس اپتیکال اداری با قیمت مناسب و کارایی عالی خریداری کنید، ماوس رپو N100 یکی از بهترین انتخاب های شما است. این موشواره خوش ساخت به بدنه ای ارگونومیک مجهز است و می توانید بدون نصب درایور از آن برای کارهای روزمره استفاده کنید. در این بخش به نقد و بررسی موس N100 رپو می پردازیم و با قابلیت های آن بیشتر آشنا می شویم.

 

 

طراحی موس رپو N100

شرکت رپو ماوس N100 را به شکل یک بیضی طراحی کرده است و ساختار متقارن آن، استفاده از دستگاه را برای کاربران چپ دست بسیار آسان می کند. این سازنده از زمانی که به یکی از برترین تولید کنندگان آسیایی لوازم دیجیتال تبدیل شده است، کیفیت ساخت محصولاتش را به طرز حیرت آوری ارتقا داده است و در ساخت موس رپو مدل N100 هم از پلاستیک مرغوبی استفاده کرده و هم آن را با دقتی بالا در کنار هم مونتاژ کرده است. 
 
ابعاد ماوس N100 رپو برابر 116 در 61.8 در 35.6 میلی متر است که آن را با ماوس های متوسط در یک رده قرار می دهد و هم می توانید آن را در پنجه دستتان بگیرید و هم در کف دستتان راحت خواهد بود. وزن این ماوس فقط 81 گرم است و نه آنقدر سبک است که از زیر دستتان سر بخورد و نه آنقدر سنگین که حرکت دادن آن دشوار باشد. پوشش مات ماوس رپو مدل N100 موجب می شود که دستگاه در صورت عرق کردن به دستتان نچسبد و اثر انگشت و لکه را نیز به اندازه پوشش های براق آشکار نمی کند.
 
موس N100 رپو به سه دکمه مجهز شده است که یکی از آن ها نقش اسکرولر را نیز ایفا می کند. دکمه های پهن و بزرگ و فاصله مطلوب آن ها از همدیگر، استفاده از ماوس را ساده تر می کند و پوشش شیاردار اسکرولر نیز موجب می شود تا بتوانید آن را به آسانی با انگشت اشاره خود بچرخانید. عملکرد کلیک دار اسکرولر ماوس N100 رپو به شما اجازه می دهد هنگام مرور وب، لینک ها را در برگه جدید باز کنید و اسناد بزرگ را با سرعت بالایی به جهات مختلف حرکت دهید. 
در قسمت تحتانی بدنه موس رپو مدل N100 4 عدد بالشتک پلاستیکی کوچک به چشم می خورد که از چسبیدن دستگاه به میز جلوگیری می کنند از طرف دیگر موجب می شوند که دستگاه هنگام حرکت، بیش از حد سر نخورد. حسگر اپتیکال، تنها عنصر دیگری است که در این بخش بدنه مشاهده می کنید که سرعتی برابر 1600 نقطه بر اینچ دارد و می تواند حرکت ماوس را روی سطوحی مختلف به فرمان حرکتی اشاره گر تبدیل کند. 
 
ماوس رپو مدل N100 از طریق یک کابل USB به کامپیوتر شما متصل می شود. کابل این ماوس 1.2 متر طول دارد و همانند تمام ماوس های ارزان قیمت اداری پوششی لاستیکی و ضخامتی کم دارد تا روی سطح میز شما، جای زیادی اشغال نکند. طول 1.2 متر برای بسیاری از کامپیوتر های دسکتاپ کفایت می کند اما اگر کیس شما در زیر میز تعبیه شده است و به کابل بلندتری نیاز دارید، می توانید به سادگی یک کابل افزایش طول برای موس رپو N100 تهیه کنید. 
 
گفتیم که طراحی متقارن، موس رپو مدل N100 را برای کاربران چپ دست مناسب کرده است. اگر به فکر تجهیز سایت کامپیوتری، کلاس آموزشی، آزمایشگاه یا محیط های اداری هستید این موضوع، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان چپ دست می توانند بدون دردسر از کامپیوترهای مرکز شما استفاده کنند و نیازی به صرف هزینه های بعدی برای خرید ماوس چپ دست نخواهد بود.

ویژگی ها و قابلیت های موس رپو مدل  N100

موس رپو مدل N100 ممکن است در نگاه اول دستگاهی ساده به نظر برسد اما به ویژگی های جالبی مجهز شده است که استفاده از آن را به عنوان یک ماوس اداری بسیار آسان می کند و در ادامه با این ویژگی ها و دیگر مزایای خرید موس رپو بیشتر آشنا می شویم. 
 
طراحی شیک و ساده: اگر از طرح های فضایی متنفرید، موس رپو N100 یکی از بهترین انتخاب های شما است. در حالی که برخی سازندگان سعی می کنند با ساخت دستگاه های فضایی که به ابزار شکنجه فیلم های تخیلی شبیهند، نظر کاربر را جلب کنند، رپو با مقدم شمردن کارایی بر ظاهر، ماوسی ساده و چشم نواز ساخته است. بدنه شیک و ساده ماوس N100 رپو از پلاستیک مات ساخته شده است و کیفیت مونتاژ بالا، رضایت شما را از آن تضمین خواهد کرد. 
 
سرعت 1600 نقطه بر اینچ: برای کار با بیشتر کامپیوترهای اداری نیازی به سرعت های بالاتر از 800 نقطه بر اینچ نداریم چون رزلوشن نمایشگر رایانه های دسکتاپ اغلب Full HD یا کمتر است. سرعت 1600 نقطه بر اینچ موس N100 رپو به شما امکان می دهد هنگام کار با مانیتورهای بزرگ تر و دقیق تر، اشاره گر ماوس را با سرعت و دقت بالایی حرکت دهید و به امور روزمره خود بپردازید. 1600 نقطه بر اینچ یعنی وقتی ماوس خود را 2.5 سانتی متر به چپ یا راست حرکت دهید، اشاره گر ماوس شما به اندازه 1600 پیکسل به اطراف حرکت می کند. 
 
مناسب برای کاربران چپ دست: بیشتر راست دست ها می توانند با خیال راحت به خرید ماوس بروند اما کافیست یک روز، دنیا را از دین یک فرد چپ دست ببینید تا متوجه شوید این افراد با چه محدودیت هایی مواجه می شوند. عذاب کار با ماوس های راست دست را احتمالا در سایت دانشگاه خود مشاهده کرده اید و این قضیه به قدری دردسر ساز است که بسیاری از چپ دست ها کار با ماوس های راست دست را به اجبار تحمل می کنند. شرکت سازنده، موس رپو N100 را کاملا متقارن ساخته است تا کاربران چپ دست نیز بتوانند در او آسایش و سادگی از آن استفاده کنند. 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.