رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

وضعیت بازار: بازگشت قیمت بیت کوین پس از کاهش به زیر ۲۸,۰۰۰ دلار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سرمایه‌گذاران بیت کوین با اهرم‌های بسیار بالا در بازار مشتقات، عاملان اصلی فروش گسترده بیت کوین در روز دوشنبه (۱۵ دی) بودند. این در حالی است که بازارهای نقدی (spot) و آتی (futures) اتریوم، در روزهای آینده توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب خواهند کرد. در این مطلب از وب‌سایت کوین دسک به‌طور خلاصه مروری بر وضعیت بیت کوین و اتریوم، پس از پشت‌سر گذاشتن نقاط اوج قیمت خواهیم داشت.

ابتدا نگاهی خلاصه به وضعیت فعلی بازار:

  • بیت کوین (BTC) با ۵.۷ درصد ریزش طی ۲۴ ساعت گذشته، در ساعت ۱۳:۰۰ امروز (۱۶ دی) در حوالی قیمت ۳۱٬۴۰۰ دلار در حال معامله است.
  • بازه قیمتی ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین (۲۸٬۱۵۴ دلار تا ۳۳٬۵۶۲ دلار)
  • قیمت بیت کوین کمی پایین‌تر از میانگین متحرک ۱۰ ساعته و بسیار پایین‌تر از میانگین متحرک ۵۰ ساعته (بر اساس نمودار ساعتی) است که یک سیگنال حرکت نزولی عرضی برای تحلیل‌گران تکنیکال محسوب می‌شود.
نمودار قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس؛ منبع: تریدینگ‌ویو

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه با فشار ناگهانی فروش روبه‌رو شد و به‌یک‌باره کاهش یافت. در حوالی ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه به وقت جهانی (۱۳:۳۰ به وقت ایران) تعداد زیادی از معامله‌گران در صرافی‌های آنی (spot) مانند کوین‌ بیس، بیت کوین‌های خود را به فروش رساندند؛ به طوری که حجم معاملات در این ساعت به ۶۰۰۰ بیت کوین رسید. بر اساس داده‌های کوین‌دسک۲۰، در اثر این موج فروش ناگهانی، قیمت بیت کوین به ۲۸٬۱۵۴ دلار کاهش یافت.

کنستانتین کوگن (Constatin Kogan)، عضو هیئت‌مدیره شرکت Wave Financial، فعال در حوزه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، دراین‌باره می‌گوید:

بسیاری از افراد بعد از رشد سریع قیمت‌ها، اکنون در حال فروش دارایی‌ها و گرفتن سود خود هستند.

تحلیل‌گران معتقدند بعد از عبور قیمت بیت کوین از مرز ۳۴٬۰۰۰ دلار و رسیدن به قله تاریخی ۳۴٬۳۶۶ دلار، بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم به نقدکردن سود حاصل از این رشد قیمت گرفته‌اند.

بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین در این هفته؛ منبع: کوین‌دسک۲۰

جیسون لاو (Jason Lau) مدیر داخلی صرافی اوکی‌کوین (OKCoin) مستقر در سانفرانسیسکو با اشاره به ریزش اخیر قیمت بیت کوین می‌گوید:

طی هفته گذشته، با جهش بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود، بازارها به سطوح مقاومت جدیدی رسیده‌اند.

معامله‌گران در نزدیکی این سطوح مقاومت، با فروش دارایی‌ها، سود سرمایه‌گذاری خود را دریافت کردند و این باعث شد تا معاملات بعدی با نوساناتی حول یک محدوده افقی (نه گاوی و نه خرسی) همراه باشد. در نتیجه بسیاری از معامله‌گران بازار آتی، با اهرم‌های سنگین وارد پوزیشن خرید (لانگ) شدند.

طی فروش غیرعادی بیت کوین در روز دوشنبه، ۱۰ میلیون دلار از دارایی‌های سرمایه‌گذاران در بازار مشتقات صرافی بیت‌مکس (BitMEX) لیکویید شد. این رقم به‌معنی منحل‌شدن پوزیشن‌های لانگ با اهرم‌های بسیار سنگین است.

بیت کوین‌های لیکوئیدشده طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار مشتقات صرافی بیت‌مکس؛ منبع: Skew

همان طور که در تصویر می‌بینید، در مجموع ۱۳۵ میلیون دلار در پوزیشن‌های فروش (شورت) لیکویید شده است که میزان آن بسیار بیشتر از ۳۴ میلیون دلار لیکوییدشده در پوزیشن‌های خرید است. این اتفاق نشان‌دهنده کمرنگ‌شدن هیجانات گاوی بازار است که تا روز دوشنبه ادامه داشت.

با این وجود، جیسون لاو معتقد است که فشار خرید، هنوز به حدی زیاد است که قیمت بیت کوین را به بالا سوق دهد. او در این‌باره می‌گوید:

ریزش‌های اخیر سریعاً با خریدهای گسترده روبرو می‌شوند و این موضوع بیان‌گر آن است که هنوز هم پیشنهادات خرید سازمانی از سوی مؤسساتی که مایلند به بیت کوین دسترسی داشته باشند، وجود دارد.

احتمالاً در روزهای آینده بخشی از فروش‌های مربوط به دریافت سود، از بازار بیت کوین به بازار اتر منتقل خواهد شد. قیمت دلاری اتر از روز سوم ژانویه (۱۴ دی) با رشد انفجاری همراه بوده است و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳۸.۵ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که قیمت اتر نسبت به یک بیت کوین از ابتدای سال جدید، ۷.۵ درصد رشد داشته است.

عملکرد قیمتی بیت کوین (نمودار طلایی‌رنگ) و اتر (نمودار آبی‌رنگ) از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون؛ منبع: تریدینگ‌ویو

لاو با اشاره به ارز دیجیتال اتر به‌عنوان یکی از آلت‌ کوین‌ها (ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین) می‌گوید:

تریدرها با هدف کسب سود بیشتر، در حال تبدیل دارایی‌های خود از بیت کوین به آلت‌ کوین‌ها هستند. این موضوع، با درنظرداشتن سودآوری بیشتر اتر نسبت به بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، کاملاً مشهود است.

کنستانتین کوگن، این چرخش سرمایه از بیت کوین به‌سوی آلت کوین‌ها را امری ناپایدار می‌داند. او معتقد است:

یکی دیگر از موارد جالب توجه، فرارسیدن فصل آلت‌ کوین‌ها است. بر همین اساس، تقاضا کم‌کم به سوی سایر ارزهای دیجیتال می‌رود. اما به‌عقیده من این روند موقتی است.

ارزش بازار آتی اتر از ۲.۶ میلیارد دلار عبور کرد

ارز دیجیتال اتر (ETH) که در رتبه دوم ارزهای دیجیتال (از نظر حجم بازار) قرار دارد، با افزایش قیمت ۱۰.۴ درصدی در روز دوشنبه، در محدوده قیمت ۱٬۰۳۴ دلار معامله می‌شد.

حجم قراردادهای باز (OI) در بازار آتی اتر، در روز یکشنبه از مرز ۲.۶ میلیارد دلار عبور کرده و به رکورد تاریخی جدیدی دست یافت. صرافی بایننس (Binance) با ۶۳۲ میلیون دلار، صرافی اوکی‌اکس (OKEx) با ۴۲۱ میلیون دلار و صرافی هوبی (Huobi) با ۳۸۲ میلیون دلار قرارداد آتیِ بازِ اتر، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بازار آتی اتر را در اختیار دارند.

حجم قراردادهای باز در بازار آتی اتر طی ۶ ماه گذشته؛ منبع: Skew

جان ویلاک (John Willock) مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال ترایتوم (Tritum) معتقد است که علاقه معامله‌گران به بازار آتی اتر رو‌به‌افزایش است؛ زیرا تریدرهای خبره بازار قصد دارند سود خود را از قیمت‌های بالاتر اتر دریافت کنند. او در مصاحبه با کوین دسک اظهار داشت:

تمایل طبیعی شدیدی در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت اتر وجود دارد که آنها را به فروش اتر در قیمت‌های بالاتر از آستانه ۱۰۰۰ دلار سوق می‌دهد. همان طور که می‌بینیم، سفارش‌های بسیار زیادی حول این محدوده قیمتی در صرافی‌ها ثبت شده و در انتظار تکمیل شدن هستند.

او همچنین معتقد است که علاقه سازمانی به اتر روز‌به‌روز در حال افزایش است، زیرا از یک سو انتظار می‌رود که صرافی بازارهای آتی جهانی CME در ماه آینده قراردادهای آتی اتر را راه‌اندازی کند و از سوی دیگر هم سرمایه‌گذاران به‌دنبال هر فرصتی برای ورود به بازارهای آتی اتر هستند. ویلاک می‌گوید:

سرمایه‌گذاران نهادی در کوتاه‌مدت می‌توانند فشارهای اندکی را به بازارهای آتی تحمیل کنند؛ زیرا بسیاری از مردم هم بعد از رشد قیمت ناگهانی و معنی‌دار این دارایی ارزشمند، منتظر اصلاح قیمت آن هستند.

نگاهی به بازارهای دیگر

سایر دارایی‌های فهرست شده در کوین‌دسک۲۰ هم غالباً دوشنبه پرسودی را پشت‌سر گذاشته‌اند. برندگان بزرگ بازار تا ساعت ۲۱:۰۰ به وقت جهانی (۰۰:۳۰ بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) عبارتند از:

  • استلار (XLM) ۲۰٪+
  • اومیس‌گو (OMG) ۱۶.۱٪+
  • اتریوم کلاسیک (ETC) ۹.۶٪+

و بازندگان بزرگ بازار:

  • الگورند (ALGO) ۱.۲٪-
  • بیت کوین کش (BCH) ۰.۶۰٪-
  • لایت کوین (LTC) ۰.۱۰٪-

The post وضعیت بازار: بازگشت قیمت بیت کوین پس از کاهش به زیر ۲۸,۰۰۰ دلار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.