رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۵ ژانویه (۱۶ دی)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، بیت کوین اس‌وی و چین لینک را برای امروز (۱۶ دی) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

موج اخیر صعودی قیمت بیت کوین، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به عمق ناحیه اشباع خرید هل داده است. دلیل این امر فشار خرید و ورود هیجانی معامله‌گران بوده است. معمولاً چنین فازی با یک لرزش همراه است که در روز گذشته شاهد آن بودیم.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت بیت کوین طی روز گذشته معاملاتی تا سطح پایین روزانه خود در ۲۷,۷۶۲.۳۴ دلار نیز به پایین کشیده شده است. همچنین این کف کمی در زیر سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۲۸,۳۸۲.۷۵ دلار قرار گرفته است. با توجه به فتیله بلند شمع روز گذشته می‌توان گفت که خریداران پس از این ریزش سنگین به بازار هجوم آورده‌اند.

اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۶,۷۳۷ دلار شوند، می‌توان گفت که احساسات بازار مثبت باقی مانده و خریداران با ریزش‌های قیمت به بازار ورود می‌کنند.

به‌هرحال پس از نوسان شدید قیمت در روز گذشته، احتمال حرکات عرضی آن به‌مدت چند روز بین دو حد پایین و بالای ۲۶,۰۰۰ الی ۳۴,۷۸۶.۰۴ دلار، قبل از شروع حرکت بعدی وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل حرکت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، فروش هیجانی معامله‌گران و احتمال ریزش بیشتر قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۱,۵۷۸ دلار افزایش خواهد داد.

  • مقاومت‌ها: ۳۴,۷۸۶.۰۴
  • حمایت‌ها: ۲۶,۷۳۷ – ۲۶,۰۰۰ – ۲۱,۵۷۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۳ ژانویه به‌راحتی بر ناحیه مقاومتی ۸۰۰ الی ۸۴۰.۹۳ دلار غلبه کرده است. این امر نشان از جریان خرید قوی به‌دست خریداران دارد. مومنتوم قیمت در روز گذشته افزایش یافته و قیمت تا سقف روزانه خود در ۱,۱۵۶.۴۵۶ دلار رشد داشته است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای ۱,۰۰۰ دلار شوند، احتمال رشد آن تا ۱,۲۶۰ دلار و سقف تاریخی (ATH) در ۱,۴۲۰ دلار ممکن خواهد بود. فتیله‌های دو سر کندل روز گذشته، نشان از ذخیره سود به‌دست معامله‌گران در سطوح بالا و جریان انباشت در سطوح پایین قیمت دارد. پس از نوسان شدید قیمت در روز گذشته، احتمال ورود قیمت به فاز تحکیم در یک محدوده فشرده به‌مدت چند روز و قبل از شروع حرکت بعدی قیمت وجود خواهد داشت.

اگر قیمت به زیر سطح ۸۴۰.۹۳ دلار در قیمت نفوذ نکند، نشان می‌دهد که معامله‌گران در بستن موقعیت‌های خود عجله ندارند. در چنین شرایطی خریداران برای ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد. این دیدگاه صعودی با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۷۳۱ دلار منتفی خواهد شد.

  • مقاومت‌: ۱,۰۰۰ – ۱,۲۶۰ – ۱,۴۲۰
  • حمایت‌: ۸۴۰.۹۳ – ۷۳۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در وضعیت فعلی در یک روند نزولی در حال تحکیم جای پای خود است. موفق نبودن قیمت در جهش از سطوح فعلی، نشان از این دارد که خریداران عجله‌ای برای ورود به بازار در سطوح فعلی ندارند. ورود قیمت به فاز تحکیم در نزدیکی یک حمایت، احتمال شکست قیمت به زیر آن را افزایش خواهد داد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید، نشان از احتمال ریزش قیمت دارد. اگر فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت به زیر حمایت ۰.۱۶۹ دلار شوند، احتمال ریزش قیمت تا حمایت بعدی آن در ۰.۱۰ دلار وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت پس از تحکیم جای پای خود به‌سمت بالا حرکت کند و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۳۲۲ دلار حرکت کند، از فشار فروش کاسته شده و احتمال وقوع یک موج بازیابی قیمت وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۲۲
  • حمایت‌ها: ۰.۱۶۹ – ۰.۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین در ۲ ژانویه از حمایت ۱۲۴.۱۲۷۸ دلاری خود به بالا جهش کرده و روند صعودی خود را ادامه داده است. قیمت به بالای هدف اولیه خود در ۱۶۰ دلار رفته و در سقف ۱۷۳.۳۳۱۲ دلاری با ذخیره سود به‌دست معامله‌گران مواجه شده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نکته مثبت هجوم خریداران به بازار با ریزش قیمت تا ۱۴۰ دلار است. این امر نشان‌دهنده این است که احساسات بازار همچنان صعودی باقی مانده است. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید نشان‌دهنده برتری خریداران در بازار است.

پس از نوسان شدید قیمت در روز گذشته، تضعیف آن و حرکت قیمت در یک محدوده فشرده به‌مدت چند روز دیگر ممکن خواهد بود. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۱۷۳.۳۳۱۲ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۱۸۴.۷۹۴۰ دلار وجود خواهد داشت. اولین نشانه تضعیف قیمت، ریزش آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۲۲.۹۶ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۷۳.۳۳۱۲ – ۱۸۴.۷۹۴۰
  • حمایت‌ها: ۱۲۲.۹۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در ۳ ژانویه روند صعودی خود را با بریک اوت (شکست قیمت) به بالای مقاومت ۹.۸۹ دلار، ادامه داده است. اما در این مسیر با مقاومت ۱۰.۵۰ دلار برخورد کرده و قیمت روند خود را تغییر داده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر خریداران با ریزش قیمت تا سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصد به بازار ورود کنند، احتمال ادامه روند صعودی قیمت وجود خواهد داشت. با حرکت قیمت به بالای ۹.۵۰ دلار، دیده‌شدن دوباره سطح ۱۰.۵۱۶۹ دلار ممکن خواهد بود.

در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر حمایت ۸.۴۵۰۷ دلار به پایین بکشند، عمیق‌تر شدن اصلاح تا سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی موج صعودی اخیر در ۷.۸۱۲۵ دلار ممکن خواهد بود. شکست قیمت به زیر این حمایت به‌معنی تضعیف مومنتوم صعودی آن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۹.۵۰ – ۱۰.۵۱۶
  • حمایت‌ها:۸.۴۵۰۷ – ۷.۸۱۲۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۲ ژانویه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۴۰.۹۴ دلار به‌سمت بالا جهش کرده و طی روز بعد به بالای مقاومت بالاسر در ۳۷۰ دلار رفته است. این امر مسیر قیمت را برای حرکت به‌سمت ناحیه مقاومتی ۴۹۷ الی ۵۱۵.۳۵ دلار باز کرده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

خریداران در سطوح بالای قیمتی طی روز گذشته به ذخیره سود معاملات مشغول شده‌اند. این حرکت قیمت را باری دیگر تا سطح بریک اوت شده ۳۷۰ دلار به پایین کشیده است. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود نشان از برتری خریداران دارد. اگر قیمت از این حمایت جهش کند، این افراد بار دیگر برای هدایت قیمت تا ۵۱۵.۳۵ دلار تلاش خواهند کرد.

این دیدگاه صعودی با حرکت و تثبیت قیمت در زیر سطح ۳۵۳ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی نشان از این دارد که بازار حرکت به سمت سطوح بالاتر را رد کرده و می‌تواند نوسانات عرضی و محدودی را تجربه کند.

  • مقاومت‌ها: ۵۱۵.۳۵
  • حمایت‌ها: ۳۷۰ – ۳۵۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در ۲ ژانویه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۷۳ دلار به سمت بالا جهش کرده و با شکست سطح ۰.۱۹۶۶۳۱۵ دلار، روند صعودی خود را ادامه داده است. قیمت تا سطح ۰.۲۳۹۹۰۲۲ دلار به بالا رفته اما موفق به تثبیت در سطوح بالاتر قیمتی نشده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

کندل (شمع) دوجی روز گذشته نشان از نبود قطعیت میان خریداران و فروشندگان دارد، زیرا هنگامی‌که خریداران مشغول به خرید در ریزش‌ها هستند، فروشندگان در سطوح بالاتر به بازار ورود می‌کنند.

پس از نوسان شدید قیمت در روز گذشته، احتمال کاهش آن طی چند روز آینده وجود خواهد داشت، زیرا گاوها و خرس‌های بازار به‌منظور کسب برتری در بازار تلاش خواهند کرد.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید نشان از برتری خریداران دارد. اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای سطح ۰.۲۱ دلار شوند، احتمال ادامه روند صعودی قیمت وجود خواهد داشت.

شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین نشانه از تضعیف قیمت و احتمال ادامه ریزش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۱۵۵ دلار خواهد بود. در زیر این میانگین نیز احتمال عمیق‌تر شدن اصلاح وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۱
  • حمایت‌ها: ۰.۱۷۳ – ۰.۱۵۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در روز گذشته از سطح ۴۳.۲۰۲۹ دلار به‌سرعت به‌سمت پایین چرخش کرده است. این امر نشان از ذخیره سود معاملات به‌دست معامله‌گران در سطوح بالاتر قیمتی دارد. به‌هرحال شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت نشان از این دارد که روند صعودی همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۵ دلار به‌سمت بالا جهش کند، این امر نشان از جریان انباشت در ریزش‌ها خواهد بود. در چنین شرایطی گاوها بار دیگر به‌منظور ادامه روند صعودی و هدایت قیمت تا هدف ۵۰ دلار تلاش خواهند کرد.

در طرف مقابل اگر فروشندگان موفق به پایین آوردن و تثبیت قیمت در زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، مومنتوم (شتاب) قیمت تضعیف شده و خریداران در ریزش‌ها وارد نخواهند شد. چنین حرکتی قیمت را تا حمایت ۳۲ دلار به پایین خواهد کشید و احتمال نوسانات عرضی قیمت وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۵۰
  • حمایت‌ها: ۳۵ -۳۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در ۳ ژانویه به بالای سقف کانال نزولی خود و مقاومت بالاسر در ۱۳.۲۸ دلار حرکت کرده است. این امر مسیر حرکت قیمت را تا ۱۶.۳۹ دلار باز گذاشته است که در روز گذشته ۱۵.۶۴۴ دلار دیده شده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال فتیله بلند شمع قیمت در کندل (شمع) روز گذشته، نشان از ذخیره سنگین سود معاملات به‌دست خریداران دارد. اما نکته مثبت حمایت از قیمت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۲.۳۶ دلار است.

اگر قیمت در بالای سطح ۱۳.۲۸ دلار بسته شود، خریداران بار دیگر به‌منظور هدایت آن تا ۱۶.۳۹ دلار و در بالای آن تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار تلاش خواهند کرد. در طرف مقابل اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کند، ادامه ریزش قیمت تا ۱۱.۲۹ دلار و در زیر آن تا ۱۰ دلار ممکن خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۳.۲۸ – ۱۶.۳۹ – ۲۰.۱۱۱۱
  • حمایت‌ها: ۱۲.۳۶ – ۱۱.۲۹ – ۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین اس‌وی

فتیله بلند کندل قیمت بیت کوین اس‌وی در روز گذشته نشان از موفق نبودن خریداران در تثبیت آن در بالای مقاومت ۱۸۱ دلار دارد. این امر نشان از دفاع قوی خرس‌های بازار از این سطح دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت در وضعیت فعلی به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کرده است. اگر این افراد موفق به پایین آوردن آن به زیر ۱۶۰ دلار شوند، ادامه ریزش تا حمایت ۱۴۶ دلار ممکن خواهد بود.

در طرف مقابل اگر قیمت از سطوح فعلی جهش کرده و به بالای سطح ۱۷۵ دلار برود، خریداران بار دیگر به‌منظور هدایت قیمت به بالای سطح ۱۸۱ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، ادامه رشد قیمت تا ۲۱۵ دلار ممکن خواهد بود.

به‌هرحال شیب افقی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر ناحیه میانی نشان از تعادل میان عرضه و تقاضا دارد.

  • مقاومت‌ها: ۱۷۵ – ۱۸۱ – ۲۱۵
  • حمایت‌ها: ۱۶۰ – ۱۴۶

The post تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۵ ژانویه (۱۶ دی) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.