رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ارز دیجیتال ملی اوکراین روی بلاک چین استلار عرضه خواهد شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دولت اوکراین دیروز اعلام کرد که در نظر دارد با بهره‌گیری از بلاک چین استلار، پلتفرمی برای ارز دیجیتال ملی خود ایجاد کند.

به گزارش کوین تلگراف، وزارت تحول دیجیتال اوکراین، روز دوشنبه اعلام کرد که یادداشت تفاهمی با بنیاد توسعه استلار (SDF) به امضا رسانده است تا با استفاده از آن، یک اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال برای ارز دیجیتال ملی خود ایجاد کند.

بانک مرکزی اوکراین از سال ۲۰۱۷ پژوهش‌های خود را در حوزه ارزهای دیجیتال ملی آغاز کرده است. اولکساندر بورنیاکوف (Oleksandr Bornyakov)، معاون وزارت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال اوکراین اعلام کرده است که توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور بر پایه همکاری‌های این کشور و استلار صورت خواهد گرفت. او در بیانیه‌ای نوشت:

وزارت تحول دیجیتال بر روی ایجاد یک محیط قانونی به‌منظور توسعه دارایی‌های مجازی اوکراین کار می‌کند. بر این باور هستیم که همکاری با بنیاد توسعه استلار به توسعه صنعت دارایی‌های مجازی کشور و استفاده از آن در اکوسیستم مالی جهانی کمک می‌کند.

جد مک کالب (Jed McCaleb)، هم‌بنیان‌گذار ریپل، سال ۲۰۱۴ نهاد غیرانتفاعی استلار و ارز دیجیتال آن را ایجاد کرد. ماه گذشته هم اعلام شد که بانک BVDH‌ آلمان از استلار برای عرضه استیبل کوین خود استفاده خواهد کرد. این در حالی است که نهاد قانون‌گذاری مالی آلمان، بافین (BaFIN)، عرضه اوراق قرضه توکن‌سازی‌شده روی این پلتفرم را تأیید کرده است.

دنل دیکسون (Denelle Dixon)، مدیرعامل بنیاد توسعه استلار، اعلام کرد که همکاری با دولت اوکراین و دیگر نهادهای ذی‌نفع، به‌منظور دیجیتال‌سازی واحد پول ملی این کشور (گریونا) خواهد بود که از ماه جاری میلادی عرضه می‌شود. دیکسون در این باره گفت:

مدت‌هاست با دولت‌ها و نهادهای مختلف در سرتاسر جهان در ارتباط با جنبه‌های اساسی عرضه ارز دیجیتال ملی‌مان در حال مذاکره هستیم. نباید فراموش کنیم که بسیاری از آنها، اگر نگوییم همه آنها، شرکت‌های حوزه فناوری نیستند و مخاطبان بسیاری دارند که وظیفه پشتیبانی از آنها را برعهده دارند. از همین رو، همکاری‌های عمومی و خصوصی برای انجام درست این کارها ضروری است.

ساختمان بانک مرکزی اوکراین

بانک مرکزی اوکراین در سال ۲۰۱۹ هم اعلام کرده بود که از نسخه خصوصی بلاک چین استلار در برنامه آزمایشی سال ۲۰۱۹ خود در ارتباط با گریونای دیجیتال استفاده کرده بود.

جیسون چلیپالا (Jason Chlipala)، مدیر اجرایی استلار، در اظهارنظری با اشاره به مکانیزم اجماع استلار گفت که این مکانیزم اطمینانی به مشتریان ارائه می‌کند که در بلاک چین‌های دیگر نظیر آن را ندیده‌ایم. او در این باره گفت:

مکانیزم اجماع استلار برای یک بانک مرکزی مناسب است و به‌نوعی بازتابی از ارتباط مطمئنی است که در نهایت یک رأی قابل‌توجه در پروتکل اجماع در اختیار آنها قرار می‌دهد.

The post ارز دیجیتال ملی اوکراین روی بلاک چین استلار عرضه خواهد شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.