رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سرمایه‌گذاران عصبانی ارز دیجیتال تلگرام: شرکت را بفروشید و پول ما را پس بدهید!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سرمایه‌گذاران خشمگینی که در عرضه اولیه ناموفق ارز گرام سرمایه‌گذاری کرده بودند، به پاول دورف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار این پیام‌رسان، اعلام کرده‌اند که باید سهام خود را در این شرکت بفروشد تا پول آنها را پس دهد.

به گزارش کریپتونیوز، سرمایه‌گذاران در مجموع حدود ۱٫۷ میلیارد دلار در شبکه باز تلگرام (TON) و توکن گرام سرمایه‌گذاری کرده‌اند. گفتنی است این پروژه پس از مداخله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، متوقف شد. این در حالی بود که مدت کوتاهی تا راه‌اندازی رسمی پروژه ارز دیجیتال تلگرام باقی مانده بود.

پس از این ماجرا دورف به سرمایه‌گذاران اطلاع داد که می‌توانند ۷۷ درصد از مبلغ سرمایه‌گذاری خود را فوراً دریافت کنند و یا یک سال منتظر بمانند و اصل سرمایه خود را با سود ۱۰ درصدی دریافت کنند. در ماه آوریل (فروردین) به کسانی که گزینه دوم را انتخاب کردند، پرداخت صورت می‌گیرد. در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) دورف مدعی شد که آن‌ها تاکنون بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار به‌طور مستقیم و یا در قالب یک توافق‌نامه وام به سرمایه‌گذاران پرداخت کرده‌اند.

اما بر اساس گزارشی که وب‌سایت فوربز روسیه (Forbes Russia) منتشر کرده است، صبر برخی سرمایه‌گذاران در حال اتمام است و بسیاری مدعی‌اند که هنوز سرمایه‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

این رسانه به نقل از یک منبع ناشناس نوشته است که دورف پولی را که در عرضه اولیه تلگرام جمع‌آوری کرده بود، سرمایه‌گذاری کرده است:

دورف ۱٫۷ میلیارد دلار جذب سرمایه کرده و ظاهراً حدود ۵۰۰ میلیون دلار را برای خود نگه داشته است. او باید بخشی از تلگرام یا کل شرکت را بفروشد و پول سرمایه‌گذاران را پس دهد؛ چراکه او این پول را در تلگرام خرج کرده است و نه در شبکه باز تلگرام.

گفتنی است اوضاع می‌تواند برای دورف از این هم بدتر شود. در گزارش رسانه مذکور آمده است که پاول چرکاشین (Pavel Cherkashin)، رئیس مایندراک کپیتال (Mindrock Capital)، گفته است که چندین گروه از سرمایه‌گذاران آماده می‌شوند تا یک دعوی حقوقی علیه دورف به راه بیندازند. گفتنی است این شرکت نیز در پروژه تلگرام سرمایه‌گذاری کرده است.

با این حال سرمایه‌گذاران به فوربز روسیه گفته‌اند در صورت طرح دعوی حقوقی، دورف امید زیادی دارد نتیجه موردنظر خود را در دادگاه به دست بیاورد. امیدواری دورف به این دلیل است که به سرمایه‌گذاران پیش از آنکه در این طرح مشارکت کنند، نسبت به ریسک‌های احتمالی آن هشدار داده شده است. همچنین به سرمایه‌گذاران اعلام شده بود که سرمایه جذب‌شده، در شبکه باز تلگرام و همچنین جهت تقویت برند تلگرام استفاده می‌شود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد برخی سرمایه‌گذاران هنوز اعتقادشان را به پاول دورف از دست نداده‌اند. دورف کسی است که در سال ۲۰۰۶ شبکه اجتماعی وی‌کِی (VKontakte) را که می‌توان آن را نسخه روسی فیس‌بوک دانست، ایجاد کرد. افرادی مثل سرگی سولونین (Sergey Solonin)، بنیان‌گذار پلتفرم پرداختی کیوی (Qiwi)، از جمله این سرمایه‌گذاران است که به فوربز روسیه گفته است که موافقت کرده به دورف وام بدهد.

این رسانه همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که دیگر سرمایه‌گذاران که قرار است سرمایه اولیه به اضافه ۱۰ درصد سودشان را در آوریل ۲۰۲۱ دریافت کنند، مدعی‌اند که تلگرام سهامداران جدیدی را جذب کرده تا بتواند با استفاده از سرمایه آنان، بدهی خود را بپردازد. منبع ناشناس دیگری نیز گفته است:

دورف این فرصت را دارد که یک اکوسیستم جهانی در اطراف تلگرام ایجاد کند، این پروژه حتی در نیمه مسیر خود نیز قرار ندارد.

تلگرام اخیراً مدعی شده است که در سال آینده از طریق تبلیغات به درآمدزایی می‌رسد اما دورف مدعی است که کاربران عادی همچنان می‌توانند از تجربه‌ای بدون تبلیغات از تلگرام لذت ببرند.

The post سرمایه‌گذاران عصبانی ارز دیجیتال تلگرام: شرکت را بفروشید و پول ما را پس بدهید! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.