رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پیش‌بینی ترندفورس از بازار اسمارت‌فون در سال 2021 – سقوط هواوی به رتبه هفتم جهانی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3442_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

به دنبال شیوع ویروس کرونا در اوایل 2020 و ادامه آن تا پایان سال، بسیاری از کسب‌وکارها – از جمله صنعت تولید گوشی‌های هوشمند – تحت تأثیر پیامدهای COVID-19 متضرر شدند. در سال 2020 به گفته ترندفورس 1.25 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند وارد بازارهای بین‌المللی شد که در مقایسه با عرضه اسمارت‌فون در سال 2019، با 11 درصد افت همراه بوده است. 6 برند برتر سال 2019 (از لحاظ حجم تولید) به ترتیب عبارتند از سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، Oppo و Vivo. اما طبق پیش‌بینی ترندفورس از وضعیت بازار در سال 2021 – که در 5 ژانویه 2021 (16 دی 1399) منتشر شد – انتظار می‌رود با کاهش سهم هواوی در سال جاری میلادی، رتبه‌بندی این برندها نیز دستخوش تغییر شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3442/trendforce-global-smartphone-production-report-2020-2021_01.jpg

همان طور که احتمالا می‌دانید، اواسط نوامبر 2020 هواوی با انتشار یک بیانیه، خبر واگذاری آنر را تأیید نمود. به این ترتیب، از ابتدای سال 2021، آنر رسما از هواوی جدا شده و به عنوان یک کمپانی مستقل شناخته می‌شود. هدف از این جداسازی، حصول اطمینان از بقای آنر است که پس از سال‌ها تلاش، به یک برند معتبر جهانی تبدیل شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته، باید منتظر ماند و دید که آیا این آنر جدید می‌تواند بدون حمایت هواوی، توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند یا خیر.

نکته دیگر آن است که از این پس، هواوی و آنر جدید باید با یکدیگر رقابت کنند، به خصوص اگر هواوی در آینده بتواند به نحوی خود را از تحریم‌های تجاری ایالات متحده برهاند. دو هفته پیش بود که برخی از منابع خبری از برنامه آنر برای تولید 100 میلیون گوشی هوشمند در سال 2021 خبر دادند. چنانچه آنر بتواند طبق برنامه، تولید خود را افزایش دهد، هواوی در باز پس‌گیری سهم خود از بازار اسمارت‌فون دچار مشکل خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3442/trendforce-global-smartphone-production-report-2020-2021_02-recovered.jpg

طبق پیش بینی ترندفورس، با توجه به اینکه پس از گذشت یک سال از شیوع همه‌گیری کرونا مردم به شرایط زندگی جدید عادت کرده‌اند، بازار جهانی اسمارت‌فون نیز به تدریج از این رکود به وجود آمده در خواهد آمد. نکته دیگر آن است که در سال میلادی جدید، شاهد موج گسترده‌ای از تقاضا برای خرید اسمارت‌فون و همچنین رشد تقاضا در بازارهای نوظهور خواهیم بود. چنانچه این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآید، می‌توان امیدوار بود که در پایان سال 2021، حجم تولید سالانه گوشی هوشمند با رشدی 9 درصدی به 1.36 میلیارد دستگاه افزایش یابد.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، نظر به اینکه احتمالا در سال 2021 هواوی در تولید دیوایس‌های خود با افتی چشم‌گیر مواجه می‌شود، رنکینگ جهانی برندهای برتر در سال جاری میلادی تغییر خواهد کرد. ترندفورس علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده علیه هواوی از سوی ایالات متحده، جدا شدن آنر را نیز در افت جایگاه هواوی دخیل می‌داند. طبق برآورد این مؤسسه، بعید نیست جایگاه کنونی هواوی در رتبه سوم جهانی، در پایان سال 2021 به رتبه هفتم تنزل پیدا کند. در آن صورت، رنکینگ 6 برند برتر اسمارت‌فون در سال 2021، به ترتیب به این شکل خواهد بود: سامسونگ، اپل، شیائومی، Vivo ،Oppo و Transsion.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3442/trendforce-global-smartphone-production-report-2020-2021_013.jpg

انتظار می‌رود این 6 برند، تقریبا 80 درصد از بازار جهانی اسمارت‌فون در سال 2021 را در دست داشته باشند. به هر حال، بدون شک همه‌گیری کرونا متغیر اصلی و بزرگ‌ترین بلاتکلیفی در زمینه تولید در سال جاری میلادی خواهد بود، زیرا همچنان سایه آن بر سر صنعت و اقتصاد جهانی سنگینی کرده و تأثیر چشم‌گیری روی آن دارد. علاوه بر همه‌گیری کرونا، عوامل دیگری نیز هستند که می‌توانند عملکرد برندهای اسمارت‌فون در سال 2021 را تحت تأثیر قرار دهند که از این جمله می‌توان به بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیک و کمبود ظرفیت تولید در بازار نیمه‌رساناها اشاره کرد.

افزایش ضریب نفوذ اسمارت‌فون‌های 5G به 37 درصد

دولت چین در سال 2020 تلاش‌های زیادی را به منظور تجاری‌سازی ارتباطات نسل پنجم انجام داده است. در نتیجه، با تولید 240 میلیون گوشی هوشمند 5G در سال 2020، ضریب نفوذ گوشی‌های نسل پنجم در سالی که گذشت به 19 درصد رسید و در این میان برندهای چینی حدود 60 درصد از سهم بازار گوشی‌های نسل پنجم را در اختیار گرفتند. بدون شک 5G یکی از مهم‌ترین موضوعات بازار اسمارت‌فون در سال جاری میلادی خواهد بود. به علاوه، بسیاری از کشورها در سال 2021، زیرساخت‌های 5G خود را تکمیل کرده و شرکت‌های سازنده چیپ‌ست نیز اقدام به تولید تراشه‌های 5G در رده‌های پایین و میانی خواهند نمود. با این اوصاف، انتظار می‌رود با تولید حدود 500 میلیون گوشی هوشمند 5G در سال 2021، ضریب نفوذ این دیوایس‌ها در پایان سال جاری میلادی به 37 درصد برسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3442/trendforce-global-smartphone-production-report-2020-2021_04.jpg

لازم به ذکر است، چنانچه با فرض خوشبینانه، همه‌گیری کرونا در سال 2021 به اتمام برسد، عرضه محصولات مختلفی از قبیل سرورها، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای نوت‌بوک در سال جاری میلادی، نسبت به سال 2020 رشد خواهد نمود. همچنین، مشخصات گوشی‌های هوشمند در سال 2021 بالاتر رفته و در نتیجه این امر، تعداد آی‌سی‌های مدیریت انرژی (PMICها) و سنسورهای تصویری CMOS به کار رفته در هر دیوایس، طبق پیش‌بینی ترندفورس دو برابر خواهد شد. در مقابل، سال 2021 نکات منفی خود را هم به دنبال خواهد داشت. به عنوان نمونه، ایالات متحده اخیرا کمپانی چینی SMIC – که در زمینه ساخت چیپ‌ست فعالیت می‌کند – را نیز به لیست سیاه وزارت بازرگانی خود اضافه کرده است. این حرکت می‌تواند وضعیت صنعت نیمه‌رسانا – که همین حالا هم ظرفیت تولید پایینی دارد – را وخیم‌تر کند.

برندهای اسمارت‌فون نگاه خوش‌بینانه‌ای به چشم‌انداز بازار در سال 2021 داشته و در تلاشند تا با افزایش تولید خود، قطعات نیمه‌رسانای بیشتری را خریداری کنند. همین امر می‌تواند منجر به خرید بیش از نیازِ برخی از این قطعات شود. البته، این سناریو هم قابل پیش‌بینی است که اگر فروش اسمارت‌فون کمتر از حد انتظار بوده و یا مشکل کمبود قطعات همچنان حل‌نشده باقی بماند، احتمال دارد برندهای اسمارت‌فون موجودی قطعات خود را از سه‌ماهه دوم تا سه‌ماهه سوم سال 2021 تعدیل کرده و خرید قطعات نیمه‌رسانا را کاهش دهند. حتی در این صورت هم ترندفورس نرخ بهره‌وری ظرفیت (Capacity utilization rate شاخص نشانگر رابطه مابین خروجی تولیدی یک مجموعه با تجهیزات نصب شده و ظرفیت ارتقاء تولید) بالای 90 درصد را برای شرکت‌های نیمه‌رسانا در سال 2021 پیش‌بینی می‌کند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.