رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

استراتژیست بنک آو امریکا: بیت کوین مادر تمام حباب‌ها است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری بنک آو آمریکا (Bank of America)، بیت کوین را «مادر همه حباب‌ها» خوانده است. او ضمن مقایسه روند صعودی اخیر ارزهای دیجیتال با حباب‌های دیگر، سفته‌بازی‌های این بازار را عامل ایجاد این حباب می‌داند.

به گزارش وب‌سایت بیت کوین داتکام، روند صعودی اخیر بیت کوین تعدادی از تحلیلگران برجسته مالی را در خصوص شکل‌گیری یک حباب بزرگ نگران کرده است. یکی از این تحلیل‌گران مایکل هارتنت (Michael Hartnett) استراتژیست ارشد بنک آو آمریکا است.

هارتنت روز جمعه گفت که افزایش غیرمعمول قیمت بیت کوین ممکن است یکی دیگر از موارد افزایش دیوانه‌وار سفته‌بازی باشد و تأکید کرد که بیت کوین شبیه «مادر همه حباب‌ها» است. این استراتژیست معتقد است که وجود تورم شدید در بازارها به روند صعودی دو ماه اخیر بیت کوین کمک کرده است. هارتنت همچنین این نکته را بیان کرد که بیت کوین در چند دهه گذشته در مقایسه با سایر دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته و افزایش ۱,۰۰۰ درصدی قیمت را از ابتدای سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۷) تجربه کرده است.

هارتنت همچنین معتقد است که بیت کوین در مقایسه با حباب‌های قبلی عملکرد بهتری داشته است. افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت طلا در اواخر دهه ۱۹۷۰ (۱۳۴۸)، بازار سهام ژاپن در اواخر دهه ۱۹۸۰ (۱۳۵۸) و بازار سهام تایلند در میانه دهه ۱۹۹۰ میلادی از جمله این حباب‌ها به‌حساب می‌آیند. او همچنین روند صعودی قیمت بیت کوین را با حباب دات‌کام در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی و افزایش شدید قیمت مسکن در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، مقایسه کرد. این استراتژیست همچنین خاطرنشان کرد که درصد بازدهی این بازارها قبل از سقوط، سه‌رقمی بوده است.

استراتژیست بنک آو آمریکا به این موضوع اشاره‌ای نکرده که قیمت بیت کوین مانند دیگر حباب‌ها سقوط خواهد کرد. با این حال وی بیان داشت که افزایش شدید قیمت ارزهای دیجیتال مثال دیگری از سفته‌بازی‌های بیش از اندازه به‌حساب می‌آید.

دیوید روزنبرگ (David Rosenberg)، استراتژیست و اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی روزنبرگ، از دیگر افرادی است که اخیراً در خصوص حباب بیت کوین هشدار داده است. او از ماه دسامبر (آذر) هشدارهای خود آغاز کرده است. وی بیت کوین و بازار آن را یک «سفته‌بازی کلاسیک، گله‌ای و بسیار شلوغ» خواند. بدین معنی که بیت کوین صرفاً به دلیل رفتار گله‌ای و بدون تفکر عوام این‌چنین مورد توجه قرار گرفته است. نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، ملقب به دکتر دوم (Dr. Doom) که استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک است، هم از جمله دیگر افرادی است که در خصوص بیت کوین هشدار داده است. او در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) چنین ادعایی را مطرح کرد:

قیمت بیت کوین به طور کامل توسط گروه کوچکی از افراد و گروه کوچکی نهنگ دست‌کاری می‌شود. بیت کوین هیچ ارزش بنیادی ندارد. ما به لحظه ترکیدن این حباب اغراق‌آمیز نزدیک می‌شویم.

The post استراتژیست بنک آو امریکا: بیت کوین مادر تمام حباب‌ها است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.