رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

خزانه‌داری بریتانیا: ریپل، بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اسناد خزانه‌داری بریتانیا نشان می‌دهد که این کشور XRP، بیت کوین و اتر را اوراق بهادار به حساب نمی‌آورد. این مسئله حاکی از آن است که رویکرد قانون‌گذاران انگلستان نسبت به ارزهای دیجیتال و به‌ویژه XRP کاملا متفاوت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است.

به گزارش کریپوتوبریفینگ، خزانه‌داری بریتانیا که با عنوان خزانه‌داری سلطنتی هم شناخته می‌شود، به‌تازگی با انتشار سند تازه‌ای توکن XRP را در فهرست دارایی‌هایی که اوراق بهادار نیستند جای داده است.

خزانه‌داری بریتانیا در گزارش خود، دورنمای قانون‌گذاری و چارچوب قانونی بریتانیا پیرامون دارایی‌های دیجیتال را تشریح کرده است.

مطابق با این گزارش، توکن‌های دیجیتال در سه دسته عمده طبقه‌بندی می‌شوند:

  • توکن‌های پول الکترونیک (E-Money)؛
  • توکن‌های اوراق بهادار؛
  • توکن‌های قانون‌گذاری‌نشده

گفتنی است در این گزارش، ارزهای دیجیتال XRP، اتر (ETH) و بیت کوین (BTC) در گروه توکن‌های معاملاتی که زیرشاخه توکن‌های قانون‌گذاری‌نشده، طبقه‌بندی شده‌اند.

بنا بر اعلام خزانه‌داری بریتانیا این توکن‌ها نه در گروه توکن‌های پول الکترونیک جای می‌گیرند، نه به‌عنوان توکن‌های اوراق بهادار قلمداد می‌شوند و نه ویژگی‌های آنها شباهتی به توکن‌های اوراق بهادار یا دیگر ابزارهای سرمایه‌گذاری دارد.

گفتنی است که خزانه‌داری بریتانیا، عالی‌ترین نهاد ناظر مالی و مسئول تدوین و اجرای سیاست‌های پولی و اقتصادی این کشور است. پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری این کشور است، دست به طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال زده بود.

مندرجات گزارش خزانه‌داری بریتانیا نشان می‌دهد که بریتانیا آشکارا ارز دیجیتال XRP را به عنوان یک دارایی اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد؛ در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با ایجاد یک دعوی حقوقی علیه بنیاد ریپل مدعی است که توکن XRP یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

پیش‌تر در دسامبر ۲۰۲۰ (دی)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شکایتی را علیه بنیاد ریپل تسلیم دادگاه کرد که مدعی بود که فروش توکن‌های XRP به ارزش بیش از ۱.۳۸ میلیارد دلار از سوی این بنیاد در حکم اقدام به فروش یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

این در حالی است که برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل بنیاد ریپل می‌گوید که توکن‌ XRP حتی مطابق با استانداردهای مالی ایالات متحده، اوراق بهادار قلمداد نمی‌شود. وی ماه گذشته در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) مدعی شده بود که حتی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز توکن XRP را به‌عنوان یک اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد؛ چراکه به‌گفته او پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ سندی از سوی شبکه مبارزه با جرایم مالی آمریکا (FinCEN) منتشر شده که XRP را یک ارز مجازی قلمداد کرده است.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این اسناد و مدعیات تا چه اندازه می‌توانند روند دادرسی پرونده ریپل را در دادگاه‌های ایالات متحده تحت تأثیر قرار بدهند.

The post خزانه‌داری بریتانیا: ریپل، بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.