رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بيانيه کميسيون بلاکچين و رمزارز سازمان نظام صنفی رايانه ای کشور پيرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلانشهرها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با توجه به موضوعات پيش آمده پيرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها موارد ذيل را به اطلاع می رسانيم.
۱-آلودگی های هوای تهران و استفاده از مازوت به جای گاز در نيروگاه ها در فصل زمستان مسبوق به سابقه است و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بود امسال از مازوت سوزی جلوگيری شود که باعث خاموشی هايی نيز گرديده است.
۲ -طبق فرموده سخنگوی صنعت برق کشور، حدود ۳۱۰ مگاوات ظرفيت صنعت استخراج رمز ارزها می باشد که با توجه به ظرفيت توليد ۸۵۰۰۰ مگا واتی توليد برق کشور و ميزان اوج مصرف کشور (حدود ۴۰۰۰۰ مگاوات در زمستان و ۵۵۰۰۰ مگاوات در تابستان) متوجه نقش کمتر از هفت دهم درصدی اين صنعت از مصرف کشور هستيم و به هيچ عنوان اين حوزه مسبب افزايش مصرف يا خاموشی يا آلودگی هوا نيست.
۳ -تهيه خوراک خبری برای دشمنان کشور و انحراف اذهان داخلی از سوء مديريت شبکه توليد و توزيع برق کشور توسط سخنگوی صنعت برق در دو هفته پيش و تلاش ايشان برای اصلاح فرمايشات خودشان در ۴۸ ساعت گذشته خسران و هزينه های زيادی برای برخی نهادهای کشور و دولت و صنعت استخراج در شرايط خاص کشور به ارمغان آورده است و درخواست می گردد قبل از اظهار نظر توسط همه افراد و رسانه ها از صحت و سقم هر خبری اطمينان بيشتری حاصل گردد.
۴ -يکی از مجموعه های مجاز توليد رمزارز ، مزرعه موسوم به فارم رفسنجان می باشد که طبق قانون، بخشی از همان ۷.۰ درصد (کمتر از يک درصد) ظرفيت فعلی صنعت می باشد و درصورتيکه وزارت نيرو از اسناد قبوض و اسناد واريز وجه به خزانه کشور و پروفايل مصرف ايشان رونمايی و شفاف سازی کند موجب رفع ابهام از تبعيض بين صنعت گران داخلی و خارجی خواهد بود. صرف فعاليت مجاز يک صنعت هيچ ايرادی ندارد.
۵ -تعيين تعرفه غير عادی و بدعت عجيب وزارت نيرو در تعيين تعرفه های بالا برای استخراج طبق اعلام سخنگوی صنعت برق کشور ، موجب سوق دادن فعاليت های کوچک و صنعت استخراج رمز ارزهای کشور به دور از محيط شفاف شده است و اين قانون بد گويا نتوانسته است هدف اصلی خودش را به نتيجه برساند و نتيجه عکس داده است.
۶ -بدهی سنگين چند هزار ميليارد تومانی وزارت نيرو به نيروگاه داران کشور که اهميت استراتژيک آنها امروز بيش از پيش معلوم شده است از طرفی، و از طرف ديگر عدم اجازه به آنها جهت بهره مندی از صنعت استخراج جهت در آمدزايی در ظرفيت های خارج از مدار يا کم راندمان يا محبوس کشور باعث شده است مدت ها نيروگاه داران که در زندانی از ميله های طلا گرفتار هستند نتوانند اقدام به تعميرات دوره ای اساسی کنند و موجبات استهلاک سنگين آنها و عدم توانايی به توسعه شده است. اين موضوع عامل اصلی خاموشی ها و تضعيف پدافند غيرعامل کشور است که اثرات سوء آن برای چند سال آينده نيز به ارث گذاشته شده است.
۷ -افزايش ظرفيت مصرف برق کشور يکی از شاخصه های رشد اقتصادی آن کشور است و بهتر است به دنبال دليل عدم رشد ظرفيت توليد متناسب با افزايش گاز و برق کشور گشت و عدم رشد زير ساخت های کشور بدون انگيزه و مشارکت بخش خصوصی به دور از ذهن است و با سياست های کلان توسعه جمعيت کشور نيز در تضاد می باشد.
۸ -صنعت استخراج رمزارز هزينه هايی دارد مانند:
۱-۸ -هزينه انشعابات برق و تثبيت برق از سطح ولتاژ بالا به ولتاژ قابل مصرف.
۲-۸ -هزينه زير ساخت بهره برداری و خنک کاری و فيلتراسيون.
۳-۸ -هزينه تهيه دستگاه های استخراج.
۴-۸ -هزينه تعميرات و نيروی انسانی و بهره برداری.
۵-۸ -هزينه برق با تعرفه ميانگين ۹۶۵ تومان (که اين عدد نيز ثابت نيست و بر حسب نرخ دلار متغير می باشد و هر لحظه امکان افزايش آن وجود دارد)
۶-۸ -هزينه اجاره محل.
نکته: صنعت گر استخراج صنعت گری است که محصولی توليد می کند با قابليت صادرات و تهاتر. ميزان توليدی و قيمت محصول توليدی متغير است و ريسک های فراوان افت قيمت محصول توليدی و از رده خارج شدن تجهيزات از لحاظ تکنولوژی و خرابی و… را دارد. اين حوزه خطرات و احتمال ور شکستگی های فراوانی نيز دارد و بهتر است از هر گونه ساده انگاری يا ارزيابی اقتصادی يک صنعت پر پيچ و خم در يک زمان خاص از لحاظ سختی شبکه و قيمت محصول اکيدا خودداری گردد.

The post بيانيه کميسيون بلاکچين و رمزارز سازمان نظام صنفی رايانه ای کشور پيرامون موضوع خاموشی ها و آلودگی هوای تهران و کلانشهرها appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.