رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت با استخراج غیرقانونی برخورد خواهد کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از دستور ویژه روحانی به وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات برای برخورد جدی با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج بیت کوین خبر داد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از گسترس نیوز، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در ارتباط با حواشی اخیر در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال گفت:

امروز رییس‌جمهوری موضوع قطعی برق را در دولت مطرح کردند. مسأله‌ای که اتفاق افتاد این بود که به هر حال یک اختلاف دیدگاهی در مورد استفاده از سوخت میان سازمان محیط زیست، وزارت نفت و وزارت نیرو بود. ما در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود، الان هم استفاد نمی‌شود یعنی از قبل هم استفاده نمی‌شد و ما نیز پیش‌گیری کردیم که این اتفاق نیفتد.

او در ادامه افزود:

در کلان‌شهرهایی که جمعیت آن زیاد هست و وارونگی هوا در زمستان وجود دارد؛ در آنها هم مازوت استفاده نمی‌شود. این ایده باعث شده که به نوعی جلوی استفاده از مازوت در همه نیروگاه‌ها گرفته شود و محدودیتی برای آن به وجود بیاید. این محدودیت ناخواسته به گونه‌ای شد که خود وزارت نیرو هم با یک اتفاق پیش‌بینی نشده مواجه شد چرا که فکر می‌کرد به صورت روتین سوخت تامین می‌شود.

واعظی افزود:

در دو، سه ماه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت و پزشکان به مردم توصیه کردند که وقتی زمستان است و در محیط سرپوشیده هستید، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا تغییر کند. آنها نمی‌دانستند این مسئله چقدر مصرف سوخت را بالا می‌برد. به همین جهت توصیه کردیم مردم در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

دولت از بیت کوین استفاده نمی‌کند

واعظی در مورد شایعات استخراج بیت کوین توسط دولت هم گفت:

اینکه گفته می‌شود دولت از بیت کوین استفاده می‌کند، یک جفا است. دولت وارد این مسائل نمی‌شود اما در یک سال گذشته فشارهایی بود. دستگاه ماینر بیت کوین به شکل قاچاق وارد کشور شده بود که دستگاه کوچکی هم است و ورود آن کار سختی نیست. در جاهای مختلف استفاده می‌شده و فشار بر روی دولت آمد که به نوعی آن را ضابطه‌مند و قانونی کند.

او گفت:

مسئله بیت کوین دو بار در کمیسیون‌های دولت مطرح شد، کسانی که می‌خواهند از بیت کوین استفاده کنند باید از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم تایید ‌کند که چگونه از آن استفاده کنند. بر این اساس، برای نصب در یک حدی اجازه‌هایی داده شده و معلوم است که آنها کجا هستند و می‌توانند با آنها ارتباط بگیرند و بگویند که مثلاً در ماه‌های تابستان یا روزهایی که وارونگی هوا هست، استفاده نکنید یا در روزهای سرد استفاده کنید.

مزارع بیت کوین در مرغداری‌ها

معاون رئیس‌جمهور در این باره گفت:

امروز در دولت ادعایی شد که علاوه بر کسانی که اجازه گرفتند، در برخی مرغداری‌ها و جاهای مختلف هم اینها استفاده می‌کنند که رییس‌جمهوری به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند با جدیت این مسئله را دنبال کنند و اگر در جایی از برق برای بیت کوین استفاده می‌شود، محکم با آنها برخورد کنند.

The post رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت با استخراج غیرقانونی برخورد خواهد کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.