رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

CES 2021: معرفی TCL 20 5G و TCL 20 SE؛ ارزان اما ارزشمند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3457_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

تقریبا نه ماه پیش بود که TCL اسمارت‌فون‌های سری 10 خود را معرفی کرد. البته انتخاب چنین نامی ممکن است این ذهنیت را ایجاد کند که تا پیش از این 9 سری گوشی هوشمند توسط TCL روانه بازار شده است. اما حقیقت آن است که بر خلاف تولید تلویزیون، TCL تجربه کمی در زمینه گوشی‌های هوشمند با نام خود داشته و تا قبل از اسمارت‌فون‌های سری 10، تنها یک گوشی هوشمند به نام Plex را به تولید رسانده بود. اما به نظر می‌رسد این برند چینی برنامه منسجمی برای ماندن در بازار اسمارت‌فون داشته باشد. در همین راستا TCL روز دوشنبه 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) در جریان رویداد CES 2021، از گوشی‌های سری TCL 20 رونمایی کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_01.jpg

گوشی‌های هوشمند سری TCL 20 از پنج عضو تشکیل می‌شود. در حال حاضر جزییات مربوط به دو عضو از این خانواده به نام‌های TCL 20 5G و TCL 20 SE منتشر شده و ظاهرا این دو گوشی در همین ماه (ژانویه) وارد بازار خواهند شد. از مشخصات سه عضو دیگر – یعنی TCL 20L ،TCL 20 Pro 5G و TCL 20S – هنوز اطلاعاتی در دست نیست و از قرار معلوم، عرضه آنها به تابستان موکول شده است. به این ترتیب، در این مطلب صرفا به معرفی TCL 20 5G و TCL 20 SE می‌پردازیم.

TCL 20 5G

اسمارت‌فون TCL 20 5G، ارزان‌قیمت‌ترین گوشی نسل پنجمی TCL و یکی از ده‌ها گوشی 5G ارزان‌قیمتی خواهد بود که در سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. از جمله مهم‌ترین عواملی که قیمت این محصول را پایین آورده، استفاده از تراشه نسل پنجمی اسنپ‌دراگون 690 است که نسبت به اسنپ‌دراگون 765G (که در TCL 10 5G به کار گرفته شده بود) مشخصات پایین‌تر و متعاقبا قیمت پایین‌تری دارد. این تراشه از 2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A77 و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 619L است. حافظه RAM دستگاه معادل 6 گیگابایت است، اما از لحاظ حافظه داخلی، این گوشی در دو پیکربندی 128 و 256 گیگابایتی (از نوع UFS 2.1) به تولید می‌رسد که در هر دو مدل، با افزودن کارت حافظه می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_02.jpg

نمایشگر ال‌سی‌دی این گوشی – که TCL آن را Dotch Display نامیده – 6.67 اینچی بوده و یک حفره در قسمت مرکزی آن در بالای نمایشگر دیده می‌شود. رزولوشن نمایشگر فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2400 پیکسل)، نسبت تصویر آن 20:9 و نسبت صفحه به بدنه آن 91 درصد اعلام شده است. میزان روشنایی نمایشگر 450 نیت بوده و مثل نمایشگر TCL 10 Pro، می‌تواند در آنِ واحد محتوای SDR را به HDR تبدیل کند. البته برخی کارشناسان از این ویژگی در TCL 10 Pro رضایت نداشتند، اما به گفته شرکت سازنده، این قابلیت در TCL 20 5G بهبود یافته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_03.jpg

پشتیبانی از پخش ویدئوی HDR10 – که معمولا در این رده قیمت کمتر به چشم می‌خورد – در نمایشگر TCL 20 5G پیش‌بینی شده است. قابلیت دیگر نمایشگر این گوشی – که باز هم در این رده از اسمارت‌فون‌ها انتظار آن را نداریم – حالت کالیبراسیون نمایشگر است که با استفاده از آن می‌توان دقت رنگ نمایشگر را بالا برد. ناگفته نماند، با توجه به اینکه در اینجا با یک نمایشگر LCD (و نه OLED) سروکار داریم، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور در لبه سمت راست تعبیه شده است.

در پشت دستگاه، یک ماژول مستطیل‌شکل دیده می‌شود که سه دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را به صورت عمودی در خود جای داده است. دوربین‌های این مجموعه عبارتند از: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (با f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز)، دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با f/2.2 و میدان دید 118 درجه) و دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی. ضبط ویدئوی 4K با سرعت‌های 30 و 1080 فریم در ثانیه از جمله امکانات فیلم‌برداری دوربین اصلی محسوب می‌شود. ناگفته نماند، دوربین جلو نیز 8 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.0 است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_04.jpg

همان‌ طور که گفته شد، چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 690 امکان اتصال این گوشی به شبکه ارتباطی نسل پنجم را فراهم می‌کند. البته لازم به ذکر است این چیپ‌ست فقط از فرکانس‌های کوتاه و متوسط 5G پشتیبانی کرده و از موج میلی‌متری در این تراشه پشتیبانی نمی‌شود. به هر حال، سرعت دانلود 5G در این گوشی تا 2.7 گیگابیت بر ثانیه اعلام شده است قابلیت جدید Smart 5G می‌تواند بسته به کاری که در حال انجام دادن با گوشی هستید، ارتباطات دیوایس را به طور خودکار بین 5G و LTE جابه‌جا کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث 5.1 و NFC اشاره کرد.

گوشی TCL 20 5G از یک باتری به ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. این باتری از استاندارد شارژ سریع 18 واتی QC 4+ پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 بوده و ظاهرا آپدیت به اندروید 11 به‌زودی برای این دیوایس قابل دسترسی خواهد بود. اسمارت‌فون TCL 20 5G در رنگ‌های مشکی و آبی تولید می‌شود. فروش این محصول با قیمت پایه 299 یورو در ایتالیا آغاز شده و تا پایان ژانویه به سایر کشورهای هدف آن نیز راه پیدا خواهد کرد.

TCL 20 SE

گوشی TCL 20 SE در مجموع مشخصات پایین‌تری دارد، اما در برخی موارد بهتر از TCL 20 5G ظاهر شده است. مدل SE با داشتن ال‌سی‌دی بزرگ 6.82 اینچی، گزینه مناسبی برای تفریح و سرگرمی محسوب می‌شود. نسبت تصویر 20.5:9 و نسبت صفحه به بدنه 90 درصدی، این مطلب را تأیید می‌کنند. جالب اینکه اسپیکرهای گوشی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت در دست گرفتن گوشی به شیوه معمولی، اسپیکرها مسدود نمی‌شوند. اما رزولوشن صفحه HD+ (معادل 720×1640 پیکسل) بوده و همین امر، تراکم پیکسلی نمایشگر را تا حدی پایین می‌آورد. در این نمایشگر، به جای حفره برای دوربین جلو، ناچ قطره آب کار شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_05.jpg

شاید این مشکل مطرح شود که بزرگ بودن نمایشگر، کار با آن را دشوار کند. برای حل این مشکل، قابلیتی موسوم به پنجره شناور در نظر گرفته شده است. با سوایپ کردن به گوشه راست یا چپ نمایشگر، کاربر به یک پنجره قابل تنظیم دسترسی خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد در هنگام تماشای ویدئو، به پیام‌ها پاسخ دهد. جالب است که این پنجره متحرک بوده و کاربر می‌تواند آن را به هر نقطه دلخواه از نمایشگر منتقل کند.

TCL 20 SE از لحاظ پردازش و حافظه، پایین‌تر از مدل 5G قرار می‌گیرد. پردازش در این گوشی بر عهده چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 460 است. اسنپ‌دراگون 460 یک تراشه نسل پنجمی نیست و لذا این گوشی نهایتا از ارتباطات 4G پشتیبانی می‌کند. TCL 20 SE دارای 4 گیگابایت RAM بوده و برای حافظه داخلی آن ظاهرا دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 تدارک دیده شده که با اضافه کردن میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر قابل ارتقاست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_06.jpg

در پشت گوشی 4 دوربین به چشم می‌خورد. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.0 است. یک دوربین واید 5 مگاپیکسلی با f/2.2 و دو دوربین عمق و ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل) این مجموعه را کامل می‌کنند. وضوح دوربین جلو نیز برابر با 8 مگاپیکسل عنوان شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3457/introducing-tcl-20-5g-and-tcl-20-se_07.jpg

یکی از نقاط مثبت TCL 20 SE باتری پرقدرت آن است. این گوشی دارای یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی‌ست که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند، اما جای تعجب است که شرکت سازنده، این گوشی را به همراه یک شارژر 10 واتی عرضه نموده است. سیستم‌عامل گوشی اندروید 11 بوده و حسگر اثر انگشت آن در پشت دستگاه قرار دارد. بلوتوث 5.0، پورت USB-C و NFC از دیگر امکانات این دیوایس به شمار می‌روند. اسمارت‌فون TCL 20 SE در رنگ‌های مشکی و سبز طراحی شده و تا قبل از پایان ژانویه با قیمت پایه 149 یورو وارد بازار خواهد شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.