رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

فدرال رزرو آمریکا: ارز دیجیتال ملی اولویت بسیار بالایی دارد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در اظهارنظر اخیر خود با تأکید بر ضرورت عرضه ارز دیجیتال ملی آمریکا اعلام کرد که عرضه چنین ارزی می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای مقابله با تکثیر یک‌شبه استیبل کوین‌ها عمل کند.

به گزارش کوین تلگراف، پاول با اشاره به اینکه ممکن است در عرض یک شب، استیبل کوین‌ها به‌صورت از پیش برنامه‌ریزی‌شده اهمیت پیدا کنند وجود دارد، اعلام کرد که همین مسئله دلیلی است تا فدرال رزرو ارز دیجیتال ملی خودش را راه‌اندازی کند.

در واقع ارزهای دیجیتال ملی را می‌توان پاسخ بانک‌های مرکزی به استیبل کوین‌ها دانست. ارزهای دیجیتال ملی معمولا در بستری بلاک چینی فعالیت می‌کنند، اما برخی ویژگی‌های آنها در تضاد با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است. یکی از این تمایزها، امکان نظارت بانک‌های مرکزی روی آنهاست. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال در چارچوبی قانون‌گذاری‌شده فعالیت می‌کنند و تابع قوانین حوزه‌های قضایی مختلف‌اند.

پاول در مصاحبه با بخش اقتصادی یاهو، ضمن بیان این مسئله که پیشرفت فناوری باعث شده است تا نهادهای خصوصی بتوانند پول خودشان را ایجاد کنند، گفت که تاریخ نشان می‌دهد که باید جلوی این مسئله را گرفت. او در ادامه افزود:

فناوری این امکان را به بخش خصوصی داده است که به‌راحتی نمونه‌ای دیجیتالی از پول ایجاد کنند. در گذشته مواردی از این پول‌های خصوصی را داشته‌ایم، عموم مردم در یک برهه تصور کرده‌اند که این پول‌های خصوصی [واقعا] پول هستند و زمانی رسیده است که فهمیده‌اند آنها پول نیستند. [پول‌های خصوصی] مسئله بدی است که باید از آن دوری کرد.

رئیس فدرال رزرو در ادامه سناریویی را تشریح کرد که در آن ممکن است استیبل کوین‌ها یک‌شبه تعداد بسیار زیادی از مردم را جذب کنند. به‌گفته وی، در این حالت این ارزها یک‌شبه «اهمیتی کلان» پیدا خواهند کرد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که فدرال رزرو نمی‌داند چه پاسخی به این اتفاق خواهد داد. پاول با اذعان به اینکه حتی فدرال رزرو حتی به فهم [درست] از خطرات این اتفاق نزدیک هم نشده است، افزود:

استیبل کوین‌ها ممکن است یک‌شبه اهمیتی کلان پیدا کنند و ما برای برخورد با خطرات احتمالی و مدیریت این خطرات آمادگی نداریم. این در حالی است که عموم مردم انتظار دارند ما آمادگی داشته باشیم و این انتظار حق آنهاست. اولویت این کار بسیار بالاست.

این احتمال وجود دارد که آمریکا به‌دنبال عرضه یک ارز دیجیتال ملی باشد ولی قطعاً گرفتار تله «اولین بودن» در عرضه چنین ارزی نخواهد افتاد. روسیه، چین، سوئد، استرالیا و بانک مرکزی اروپا از جمله کشورها و بانک‌هایی هستند که قدم‌هایی بزرگ برای عرضه یک ارز دیجیتال ملی برداشته‌اند. این در حالی است که پاول معتقد است ایالات متحده همیشه از موقعیت «اولین بودن» بهره‌مند است، چراکه دلار ارز ذخیره‌ای دنیاست. او در این باره گفت:

از آنجایی که ما [دلار] ارز ذخیره‌ای جهان هستیم، نیاز یا فشاری برای اولین‌بودن نمی‌بینیم. در عمل این یعنی ما به این دلیل که ارز ذخیره‌ای جهان هستیم، از مزایای اولین‌بودن بهره‌مند خواهیم شد.

ماه اکتبر (مهر)، وزیر اقتصاد ژاپن هشدار داد که اگر یوان دیجیتال از مزایای اولین‌بودن بهره‌مند شود، ممکن است ارزهای رایج کشورهای دیگر را به حاشیه براند. این در حالی است که پاول می‌گوید از دیدگاه «شکاف ارزهای دیجیتال ملی» در میان ابرقدرت‌های جهان نگران نیست.

از سوی دیگر، رئیس انجمن اقتصاد چین با رد این ایده، گفت که یوان دیجیتال مثل لیبرا نیست و قصد ندارد به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای رایج دنیا عمل کند.

پاول در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید سال‌ها با «ارز دیجیتال فدرال» یا «فدکوین» (Fedcoin) فاصله داریم. به‌گفته وی، عرضه چنین ارزی باید بیش از آنکه سریع باشد، «درست» باشد، حتی اگر تا عرضه آن، قافله را به بخش خصوصی واگذار کنند.

تصمیم گرفتیم که این کار را بیش از آنکه سریع‌تر انجام بدهیم، درست انجام بدهیم. این کار زمان‌بر است. به جای چند ماه، چند سال زمان لازم دارد.

The post فدرال رزرو آمریکا: ارز دیجیتال ملی اولویت بسیار بالایی دارد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.