رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دوره کوتاه مدت تحکیم قیمت بیت کوین، مسیر صعود آلت کوین‌ها را به سمت اهداف بالاتر باز گذاشته است.

قیمت بیت کوین هنوز سطح ۴۰،۰۰۰ دلاری را پس نگرفته است و معامله‌گرانی که انتظار ادامه سریع روند صعودی را داشته‌اند، با بازگشت‌‌‌ یا پولبک‌های اخیر قیمت غافل‌گیر شده‌اند. این امر توانایی لیکویید کردن موقعیت‌های باز قراردادهای آتی را با ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

موقعیت‌هایی با اهرم‌ بالا طی یک روند صعودی، سود مناسبی را به معامله‌گرانی که در جهت روند وارد بازار شده‌اند، تخصیص می‌دهد. اما هنگامی که این روند به نقطه بیشینه خود برسد، اهرم بالا مانند یک شمشیر دولبه می‌تواند تمام سود معاملات شما را از بین برده و با خارج کردن معامله‌گر از بازی، تبدیل به بدهی شود.

وقتی قیمت‌ تغییر مسیر داده و به‌سمتی مخالف روند چرخش می‌کند، موقعیت‌های خرید یا لانگ اهرم‌دار به‌سرعت به ضرر تبدیل می‌شوند که در نهایت منجر به مارجین کال (Margin Call) از سمت بروکر یا صرافی می‌شود. مارجین کال در واقع تقاضایی از جانب بروکر است که اگر قصد ادامه‌ی معامله با استفاده از حساب خود را داشته باشید، باید پول بیشتری به حسابتان واریز کنید. چنانچه موجودی حساب پس از به‌روزرسانی، کمتر از درصد خاصی از وجه تضمین اولیه یا مارجین اولیه شود، حساب در وضعیت مارجین کال قرار می‌گیرد. اگر این شرط در حسابی برقرار نباشد، بروکر موردنظر موقعیت را با قیمت بازار خالی کرده که منجر به افت آن می‌شود.

بنابراین داده‌های حاکی از کاهش موقعیت‌های اهرم‌دار بیت کوین در چند روز گذشته، نشانه مثبتی خواهد بود، زیرا خطر لیکویید آبشاری و متوالی موقعیت‌های باز را کاهش می‌دهد.

معمولا تا زمانی یک بازار به بازه‌ای که در آن اهرم‌های مورداستفاده معامله‌گران به حجم‌های بالایی نرسیده باشد، شاهد سقوط‌های بزرگ نیستیم؛ اما نباید فراموش کرد که برای تثبیت و تداوم سطوح قیمتی بالا، فشار خرید کافی مورد نیاز است. در صورت نبود این فشار، بازار با اصلاح‌های پیاپی همراه خواهد شد.

گری اسکیل (Grayscale) که در ماه‌های اخیر به‌عنوان یک خریدار اصلی در بازار ارزهای دیجیتال عمل کرده است، حالا یک رقیب تازه پیش روی خود می‌بیند. آسپری فاندز (Osprey Funds) رقیب تازه گری اسکیل است که از ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) کار خود را در حوزه معاملات فرا بورسی آغاز کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری آسپری با نماد OBTC‌ فعالیت می‌کند و ساختار کارمزدهای رقابتی آن، باعث شده است تا به‌عنوان یک تهدید بالقوه برای جایگاه صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل شناخته شود.

در صورتی که گری اسکیل به روند جذب سرمایه‌گذاران خود ادامه دهد و صندوق سرمایه‌گذاری آسپری هم طیف تازه‌ای از سرمایه‌گذاران دانه‌درشت را به بازار بیت کوین سرازیر کند، این احتمال وجود دارد که روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شود و شاهد ثبت اوج‌های تازه‌تری باشیم.
همزمان با نوسانات قیمت کوین در یک بازه ثابت، وضعیت بازار آلت کوین‌ها پرنوسان است. به سراغ پنج ارز دیجیتالی می‌رویم که در این هفته ممکن است مدنظر خریداران بازار باشند.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در حال حاضر وارد فاز تحکیم در روند صعودی خود شده است. حرکات قیمت در چند روز گذشته، شکل‌گیری یک الگوی مثلث متقارن را که معمولاً به‌عنوان الگوی ادامه‌دهنده روند تقسیم‌بندی می‌شود، نشان می‌دهد. فتیله بلند شمع قیمت در روز جاری، ورود خریداران را به بازار در ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۴,۲۴۱ دلار نشان می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و نوسان شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود، غلبه نسبی گروه خریدار را بیان می‌کند. با حرکت قیمت به بالای این الگو، احتمال ادامه روند صعودی قوت خواهد گرفت. اولین ایستگاه قیمت در مسیر صعود سقف تاریخی اخیر قیمت در ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار خواهد بود. با نفوذ قیمت به بالای این سطح، هدف الگو در ۵۰,۰۰۰ دلار مدنظر قرار می‌گیرد.

در مقابل این فرض اگر با جهش قیمت شاهد ظهور خریداران در سطوح بالاتر نباشیم، خرس‌ها تلاش خود را برای به پایین کشیدن قیمت آغاز خواهند کرد. با وقوع چنین حرکتی، امکان ریزش قیمت تا سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۲۹,۶۸۸.۱۰ دلار وجود خواهد داشت. اگر چنین سطحی برای ورود خریداران همچنان جذاب نباشد و این گروه موفق به هدایت قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشوند، اصلاح عمیق‌تر قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۶,۵۸۱ دلار محتمل خواهد بود.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته ورود خریداران در ضلع پایین الگو را نشان می‌دهد. با این حال قیمت در مسیر صعود با میانگین‌های متحرک روبه‌رو است. اگر قیمت پس از برخورد به این میانگین‌ها به سمت پایین بچرخد، فروشندگان برای پایین کشیدن قیمت به زیر الگو تلاش خواهند کرد که در این صورت احتمال اصلاح عمیق‌تر قیمت وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر قیمت به بالای این دو میانگین نفوذ کند، احتمال رشد قیمت تا ضلع بالای الگو وجود دارد. بریک اوت قیمت به بالای الگو نیز ادامه روند صعودی را نوید می‌دهد. از طرفی با چرخش قیمت از ضلع بالای الگو، نوسانات قیمت درون الگو به مدت چند روز دیگر تمدید خواهد شد.

چین لینک (LINK)

قیمت چین لینک در ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) به بالای مقاومت ۲۰.۱۱۱۱ دلار و به‌دنبال آن و طی روز بعد تا سقف تاریخی جدید خود در ۲۲.۹۶ دلار رفته است. اما فتیله بلند شمع قیمت در ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) خروج خریداران را از موقعیت‌های خود یا ذخیره سود نشان می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

قیمت در روز گذشته از سطح بریک اوت شده ۲۰.۱۱۱۱ دلار به بالا پرش کرده است. این حرکت بیان‌گر تبدیل این سطح از مقاومت به حمایت به دست گاوهای بازار است. اگر قیمت به بالای سطح ۲۳ دلار حرکت کند، احتمال رشد ان تا ۲۷ و سپس تا ۳۰ دلار وجود خواهد داشت.

شیب صعودی میانگین‌ متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید، غلبه خریداران را نشان می‌دهد. در طرف مقابل اگر قیمت تغییر وضعیت داده و به زیر ۲۰.۱۱۱۱ دلار ریزش داشته باشد، هدف بعدی قیمت احتمالاً ۱۷.۷۷۷۷ دلار خواهد بود. نظاره کردن واکنش قیمت به این سطح مهم خواهد بود، زیرا در زیر آن احتمال تغییر روند وجود خواهد داشت.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار قیمت در تایم فریم چهارساعته بیان‌گر این امر است که بریک اوت قیمت به بالای سطح ۲۰.۱۱۱۱ دلار، شاخص قدرت نسبی (RSI) را با قدرت به درون ناحیه اشباع خرید هل داده است. این حرکت ممکن است منجر به ذخیره سود معاملات کوتاه مدت شده باشد.

نکته مثبت هجوم خریداران با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۶.۲۵ دلار است. با بسته شدن قیمت در بالای سطح ۲۱.۵۷۰۹ دلار، احتمال دیده شدن دوباره سطح ۲۲.۹۶ دلار وجود خواهد داشت. ادامه روند صعودی با حرکت به بالای این سطح نیز احتمال دارد. شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و نوسان شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت دامنه خود، غلبه خریداران را در بازار نشان می‌دهد.

دیدگاه بالا با حرکت و تثبیت قیمت در زیر میانگین‌ متحرک نمایی ۲۰ دوره نامعتبر خواهد شد. چنین حرکتی توانایی پایین کشیدن قیمت را تا ۱۷.۷۷۷۷ دلار خواهد داشت و نشان از تضعیف مومنتوم قیمت دارد.

یونی سواپ (UNI)

با توجه به فتیله بلند شمع قیمت یونی سواپ در تایم فریم روزانه در ۱۶ و ۱۷ ژانویه (۲۷ و ۲۸ دی)، قیمت در روند صعودی خود با فشار فروش در بالای سطح ۹ دلار روبه‌رو است. اگر گاوهای بازار به قیمت اجازه ریزش زیادی ندهند، می‌توان گفت که معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های خود عجله ندارند و با ریزش‌ها وارد می‌شوند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید، غلبه خریداران را نشان می‌دهد. در صورتی که قیمت در بالای سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۷.۴۷۲۵ دلار باقی بماند، خریداران روند صعودی را ادامه خواهند داد. همچنین با حرکت قیمت به بالای ۹.۳۷۷۶ دلار، احتمال ادامه روند صعودی تا ۱۲.۴۵۹۷ دلار و در بالای آن تا ۱۵ دلار امکان‌پذیر است.

برخلاف سناریوی بالا اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۷.۴۷۲۵ دلار هدایت کنند، احتمال ادامه ریزش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶.۱۵ دلار وجود دارد. غالباً اصلاحات عمیق از کاهش مومنتوم قیمت و شروع نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز خبر می‌دهند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت ورود آن را به فاز تحکیم پس از رشد شدید اخیر نشان می‌دهد. خریداران با ریزش قیمت تا حمایت ۸ دلار و فروشندگان با حرکت قیمت به بالای ۹ دلار دست‌به‌کار می‌شوند. با حرکت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۹ الی ۹.۳۷۷۶ دلار، ادامه روند صعودی ممکن است.

در طرف مقابل با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره ، ادامه آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) امکان‌پذیر خواهد بود. چنین حرکتی احتمال نوسانات محدود قیمت را به‌ مدت چند روز افزایش می‌دهد.

تزوس (XTZ)

قیمت تزوس طی هفته‌های گذشته در محدوده ۱.۸۵ الی ۲.۸۵ دلار محبوس مانده است. خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت به بالای این محدوده و آغاز روند صعودی جدیدی هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال فتیله شمع قیمت در ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) نشان از تقلای خریداران به‌منظور تثبیت قیمت در بالای این محدوده دارد. شمع امروز نیز نشان از نبود قطعیت میان دو گروه فعال بازار دارد.

تثبیت قیمت در بالای ۲.۸۵ دلار احتمال شروع روند صعودی جدید را افزایش خواهد داد. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۶، نشان از برتری خریداران به نسبت فروشندگان دارد.

اولین هدف در مسیر صعود ۳.۹۰ دلار و در بالای آن ۴.۴۹۳۶ دلار خواهد بود. این دیدگاه نیز با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۴۸ دلار منتفی خواهد شد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در نمودار چهارساعته شاهد هل داده شدن قیمت به بالای ۲.۸۵ دلار بودیم، اما این حرکت فاقد قدرت کافی بوده که به اصلاح قیمت منجر شده است. خریداران با ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بازار هجوم آورده‌اند و در حال حاضر برای هدایت قیمت به بالای ۳.۱۸۳۸ دلار تلاش می‌کنند. در این صورت احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت.

از طرفی اگر قیمت از سطوح فعلی چرخش کرده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره برود، احتمال به پایین کشیده شدن قیمت تا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) وجود دارد. شکست قیمت به زیر این سطح به معنی تله گاوی بدون بریک اوت قیمت به بالای ۲.۸۵ دلار خواهد بود.

کازماس (ATOM)

قیمت کازماس دو روز پیش موفق شد که یکی از مقاومت‌های سرسختِ پیش روی خود در ناحیه ۸.۸۷۷ دلار را بشکند و با رسیدن به ۹.۶ دلار، اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کند. نباید فراموش کرد که ثبت اوج تاریخی تازه به این معناست که خریداران کنترل بازار را به دست گرفته‌اند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

این در حالی است که خرس‌ها همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهند. این تلاش‌ها باعث شد تا قیمت کازماس به ۸.۸۷۷ دلار باز گردد. گفته می‌شود که هدف آنها به دام انداختن خریدارانی است که به‌شدت فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

اگر خریداران بتوانند محدوده بین سطوح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصد و ۵۰ درصدی را که به‌ترتیب در نواحی ۷.۵۷۲ الی ۸.۰۵ دلار قرار دارند را حفظ کنند، نشان‌دهنده آن است که تقاضای زیادی در سطوح پایین‌تر وجود دارد. اگر قیمت در این ناحیه حمایتی شروع به حرکتی صعودی کند، روند روبه‌رشد این ارز دیجیتال تدوام خواهد شد. عبور قیمت از ۹.۶ دلار می‌تواند قیمت کازماس را به ۱۲.۱ دلار و پس از آن به ۱۳.۹۷۴ دلار برساند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

هر دو میانگین متحرک در حال افزایش هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه مثبت قرار دارد. این عوامل شرایطی صعودی برای این ارز دیجیتال فراهم کرده‌اند. کندل‌های نمودار بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در تایم فریم ۴ ساعته هستند. خریداران بازار در حال حاضر سعی دارند تا قیمت را به بالای ۸.۸۷۷ دلار برسانند. این ناحیه نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی کازماس است.

در صورت موفقیت آنها، احتمال رسیدن به ۹.۶ دلار و تداوم روند صعودی وجود دارد. از سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای پایین بیاورند، نشان‌دهنده تضعیف مومنتوم است. در این حالت، سقوط به ۷.۵ دلار و پس از آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای ممکن است.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.