رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سناریوی نزولی برای قیمت بیت کوین؛ ۲۷ هزار دلار‍!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

برخی تحلیل‌گران معتقدند که احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۷,۰۰۰ دلار وجود دارد. به‌گفته آنها، این مسئله ممکن است باعث ایجاد هراس در بازار آلت کوین‌ها و به‌ تبع آن سقوط آنها شود.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیل‌گران عنوان می‌کنند که در صورت تحقق سناریوی نزولی، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۲۷,۰۰۰ دلار سقوط کند. این سناریو حالتی است که بیت کوین به پایین ۳۰,۰۰۰ دلار برسد.

پایین ۳۵,۰۰۰ دلار همان جایی است که هفته گذشته شاهد جهش از آن بودیم. در صورتی که قیمت از ۳۰,۵۰۰ پایین‌تر برود، احتمال سقوط تا ۲۷,۰۰۰ وجود خواهد داشت.

بیت کوین‌های خرج‌نشده

کف کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین کجاست؟

تا جایی که می‌توان پیش‌بینی کرد، حمایت‌های ۳۴,۵۰۰ دلار، ۳۰,۵۰۰ دلار و ۲۷,۰۰۰ دلار، پراهمیت‌ترین حمایت‌های پیش روی بیت کوین هستند.

در ۷۲ ساعت گذشته، ناحیه ۳۴,۵۰۰ دلار، به‌عنوان یک حمایت کلیدی عمل کرده است. هر بار که قیمت بیت کوین به این محدوده رسیده است، با احیا همراه بوده و به ۳۶,۳۰۰ دلار بازگشته است.

در صورت شکستن ۳۴,۵۰۰ دلار، ۳۰,۵۰۰ دلار نزدیک‌ترین حمایت پیش روی بیت کوین است. این ناحیه همان جایی است که هفته گذشته (۲۲ دی) قیمت بیت کوین تا آنجا اصلاح شد. در طول این اصلاح، ۲ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکویید شد.

یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار بیت کوین با نام مستعار الکس (Alex)، معتقد است که اگر بیت کوین به ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کند و خریداران هم واکنش چندانی از خود نشان ندهند، احتمال رسیدن به ۲۷,۰۰۰ وجود دارد. او در این باره گفت:

تصمیم‌گیری پروسه‌ای پویا است. هیچ چیز قطعی نیست؛ ولی به احتمال زیاد اگر قیمت به ۳۰,۰۰۰ دلار برسد، با مقاومت خریداران [برای حفظ این ناحیه] مواجه خواهد شد. نقشه آن است که سوخت کافی برای خرید در کف مهیا شود. اگر ۳۰,۰۰۰ دلار شکسته شود، احتمالا خریدی تا ۲۷,۰۰۰ دلار یا تا بازگشت به ۳۰,۰۰۰ دلار وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از تحلیل‌گران با نام مستعار مین (Mayne)، می‌گوید از دست دادن حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری، به احتمال زیاد منجر به سقوط به ۲۷,۰۰۰ دلار می‌شود. او پیش از بازشدن کندل هفتگی ۱۸ ژانویه (دیروز)، در توییتر نوشت:

فکر می‌کنم همینجا (۳۳,۰۰۰ دلار) متوقف شویم و با یک جهش قدرتمند روز دوشنبه را شروع کنیم. اگر این ناحیه از دست برود، تا ۲۷,۰۰۰ دلار نه بیت کوین می‌شناسم و نه در عمرم اسمش را شنیده‌ام.

او در ادامه با طعنه و شوخی می‌نویسد:

تا آن موقع بیت کوین کلاهبرداری است!

نمودار قیمت بیت کوین

اگر ۳۰,۰۰۰ دلار بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟

الکس تأکید می‌کند که در صورت سقوط به ۲۷۰۰۰ دلار، قیمت آلت کوین‌ها با سقوط‌هایی ۳۰ تا ۵۰ درصدی همراه خواهند شد.

بازار آلت کوین‌ها حجم معاملات کمتری نسبت به بیت کوین دارند و نقدینگی آنها هم کمتر است؛ از همین رو، در چرخه‌های نزولی، معمولا سقوط بیشتری به نسبت بیت کوین تجربه می‌کنند. الکس در تشریح صحبت خود گفت:

اگر به هر دلیلی قیمت بیت کوین به ۲۷,۰۰۰ دلار سقوط کند، انتظار اصلاح‌های یک‌روزه ۲۵ تا ۵۰ درصدی برای آلت کوین‌ها داشته باشید. در این حالت، خرید آلت کوین‌ها گزینه بهتری از خرید بیت کوین است. در آن ناحیه قطعاً خرید با اهرم آلت کوین‌ها بهتر از خرید بیت کوین با اهرم است. برندگان بازار را تشخیص دهید و وارد بازار شوید.

قیمت بیت کوین تا به اینجا توانسته از قیمت خود را احیا کند که نشانه‌ای مثبت است. از سوی دیگر، این مسئله نشان‌دهنده آن است که نهنگ‌ها از وضعیت فعلی حمایت می‌کنند.

وجود خوشه حمایتی نهنگ‌ها در ۳۴,۵۰۰ دلار، نشان می‌دهد که چرا قیمت بیت کوین در ۴۸ ساعت گذشته در آن ناحیه حمایت شده است. در کوتاه‌مدت، حمایت کلیدی در همین ناحیه قرار دارد.

The post سناریوی نزولی برای قیمت بیت کوین؛ ۲۷ هزار دلار‍! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.