رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

اگر خودبه‌خود توکن دریافت کرده‌اید، مراقب کلاهبرداری باشید!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طی چند روز گذشته در کیف پول بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال توکن‌هایی با نام توکن‌های مطرح بازار واریز شده است. این توکن‌ها تقلبی و در حقیقت دامی برای سرقت کلید خصوصی و کلمات بازیابی کاربران هستند.

اگر از چند روز پیش تاکنون در کیف پول تراست والت یا کیف پول دیگر شما خودبه‌خود توکن‌هایی (مبتنی بر ترون – TRC10) واریز شده است، برای نقدکردن آنها اقدام نکنید، چون این توکن‌ها تقلبی هستند و با هدف گول‌زدن کاربران به‌منظور فیشینگ طراحی شده‌اند.

مراقب توکن‌های تقلبی باشید!

این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

موضوع این است که در شبکه اتریوم و ترون هرکسی می‌تواند با هزینه‌ای بسیار اندک برای خود توکن جدید با واحدهای بسیار بالا ایجاد کند.

به‌بیان ساده، فرایند این کلاهبرداری این‌گونه است:

۱. کلاهبرداران یک توکن روی ترون با نام و لوگوی مشابه یک توکن مطرح بازار ایجاد می‌کنند. آنها همزمان یک سایت تقلبی مشابه با صرافی غیرمتمرکز هم می‌سازند.

۲. کلاهبرداران برای آدرس‌هایی که موجودی ترون دارند مقداری توکن می‌فرستند. از آنجا که بلاک چین ترون شفاف است، پیداکردن آدرس‌ها کار بسیار ساده‌ای است.

۳. کاربرِ ناآگاه توکن‌ها را در کیف پول خود می‌بیند و قیمت توکن (واقعی) را بررسی می‌کند. او فکر می‌کند به‌عنوان مثال ۱,۰۰۰ دلار مجانی به دست آورده است.

۴. کاربر برای نقدکردن توکن‌های خود اقدام می‌کند. در سایت Tronscan (وب‌سایتی برای بررسی آدرس‌ها و توکن‌های مبتنی بر ترون) وارد صفحه توکن تقلبی می‌شود و آدرس سایت جعلی را می‌بیند.

صفحه جزئیات یک توکن تقلبی

۵. وارد سایت جعلی می‌شود و سایت از او می‌خواهد برای تبدیل توکن‌ها، کیف پولش را به سایت متصل کند.

۶. زمانی که کاربر روی دکمه اتصال به کیف پول (Connect wallet) کلیک می‌کند، از او خواسته می‌شود کلید خصوصی یا کلمات بازیابی خود را در کادر مشخص‌شده وارد کند.

۷. زمانی که کاربر کلید خصوصی یا کلمات بازیابی خود را وارد می‌کند، برای کلاهبردار ارسال می‌شود و او می‌تواند تمام موجودی کیف پول کاربر را خالی کند.

چه کاری باید انجام بدهیم؟

وجود این توکن‌ها در کیف پول شما به‌خودی‌خود هیچ مشکلی ندارد و نیاز به انجام هیچ کاری از جانب شما نیست. اگر کیف پول شما از قابلیت حذف یا عدم‌نمایش توکن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید نمایش آنها را غیرفعال کنید و اگر پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید این توکن‌های تقلبی را به حال خود رها کنید.

البته گاهی اوقات ایردراپ‌های رسمی انجام می‌شوند و به کاربران توکن معتبر اهدا می‌شود. منظور ما در این مقاله پروژه‌های معتبر نیست.

فقط کافی است به یاد داشته باشید که هر توکنی دارای ارزش نیست. همچنین هیچ‌گاه فراموش نکنید که کلید خصوصی یا کلمات بازیابی به‌منزله تمام دارایی‌های شما هستند و نباید آنها را در سایت‌های مختلف وارد کنید یا در اختیار کسی قرار دهید.

The post اگر خودبه‌خود توکن دریافت کرده‌اید، مراقب کلاهبرداری باشید! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.