رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بنیان‌گذار سابق ریپل و مسئول فعلی استلار ۲۸ میلیون واحد XRP را به فروش رساند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

جد مک‌کالب (Jed McCaleb)، هم‌بنیان‌گذار ریپل لبز (Ripple Labs) پس از ۲۵ روز وقفه، فروش ۲۸.۶ میلیون واحد از توکن‌های XRP خود را از سر گرفت. لئونیداس هاجیلویزو (Leonidas Hadjiloizou)، پژوهشگر حوزه ارزهای دیجیتال این خبر را رسانه‌ای کرده است.

به گزارش دیکریپت، هاجیلویزو بر این باور است که شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از بنیاد ریپل، دلیلی این وقفه طولانی بوده است. گفتنی است جد مک‌کالب، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) به‌اتفاق هم در سال ۲۰۱۲ بنیاد ریپل را پایه‌گذاری کردند.

این نخستین بار نیست که مک‌کالب فروش ریپل‌های خود را متوقف می‌کند. آن‌طور که هاجیلویزو می‌گوید، وی پیش‌تر در موارد دیگری مثل اهداف خیرخواهانه، دست به توقف فروش توکن‌های XRP خود زده است.

هاجیلویزو می‌گوید:

مک‌کالب در گذشته نیز فروش خود را به‌طور موقت متوقف کرده بود تا به خیریه‌ای که به آن توکن XRP اهدا کرده بود، فرصت فروش بدهد. این بار اما درست پس از رسانه‌ای شدن شکایت کمیسیون بورس آمریکا فروش XRP‌های خود را متوقف کرد. هنوز معلوم نیست که چرا وی فروش توکن‌های XRP خود را از سر گرفته است. او می‌توانست دست‌کم منتظر توصیه‌های احتمالی وکلای خود باشد یا به هزار دلیل دیگر کماکان فروش را متوقف نگه دارد.

هاجیلویزو می‌گوید که مک‌کالب پیش از اقدام به فروش دوباره توکن‌های XRP خود در حال فروش ۹.۷ میلیون واحد دیگر از این توکن‌ها به ارزش تقریبی ۲.۹۲ میلیون دلار بوده است.

ریپل

گفتنی است در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تنظیم شکایتی علیه بنیاد ریپل و مؤسسانش ادعا کرد که این بنیاد از سال ۲۰۱۳ با تخطی از قوانین موضوعه، دست به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده زده و ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. بنیان‌گذاران ریپل اما با رد این اتهام می‌گویند که توکن XRP اوراق بهادار قلمداد نمی‌شود.

قیمت XRP پس از شکایت SEC از بنیاد ریپل با سقوطی نابهنگام بیش از ۵۰ درصد افت پیدا کرد، اما از آن زمان به این سو توانسته تا حدودی قوای خود را بازیابی کند. داده‌های کوین‌گیکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که در زمان نگارش این مقاله، قیمت ریپل در محدوده ۰.۳۰۴ دلار در نوسان است.

جد مک‌کالب، کارنامه قابل‌توجهی در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارد. او مؤسس صرافی منحل‌شده ام‌تی‌. گاکس (Mt. Gox) است و تا سال ۲۰۱۳ عهده‌دار سمت معاون ارشد فنی بنیاد ریپل بود. وی در سال ۲۰۱۴ پس از کناره‌گیری از سمت‌های اجرایی خود در بنیاد ریپل، بنیاد توسعه استلار را پایه‌گذاری کرد. هم‌اکنون او معاون ارشد فنی استلار است. پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ نشریه نیویورک تایمز از وی به‌عنوان یکی از ده چهره شاخصی که سردمدار انقلاب بلاک چینی در جهان هستند، نام برده بود.

حساب کاربری ویل آلرت (Whale Alert) در توییتر که نقل‌وانتقالات کلان ارزهای دیجیتال را رصد و اعلام می‌کند، پیش‌تر مدعی شده بود که مک‌کالب در سال گذشته میلادی با فروش ۱.۲ میلیارد دلار توکن XRP در قیمت متوسط ۰.۳۴ دلار، ۴۱۱ میلیون دلار پول به جیب زده است. این تعداد توکن XRP حدوداً برابر با ۲۷ درصد از کل موجودی مک‌کالب در حساب تسویه او نزد بنیاد ریپل بوده است.

گفتنی است طی فاصله زمانی میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مک‌کالب به‌طور تقریبی ۱ میلیارد از توکن‌های XRP را به فروش رسانده که ارزش دلاری آن به قیمت روز برابر با ۳۰۱ میلیون دلار است.

The post بنیان‌گذار سابق ریپل و مسئول فعلی استلار ۲۸ میلیون واحد XRP را به فروش رساند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.