رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ژاپن برای آزمایش ارز دیجیتال ملی در چند ماه آینده آماده می‌شود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در حال آماده‌سازی برای آغاز فاز دوم از پروژه ین دیجیتال است تا بتواند ارز دیجیتال ملی خود را عرضه کند. پروژه ارز دیجیتال ملی ژاپن قرار است در سه فاز عملیاتی شود.

به گزارش کریپتونیوز، اگرچه بانک ژاپن در مواضع رسمی هنوز درباره انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی مردد است، اما گزارش روزنامه سانکی (Sankei) حاکی از آن است که این بانک تحولات مرتبط را در اتحادیه اروپا، چین و ایالات متحده آمریکا از نزدیک رصد می‌کند. ژاپن می‌خواهد ابتدا اطمینان حاصل کند که اگر تصمیم به راه‌اندازی ین دیجیتال گرفت، فناوری‌های زیرساختی صحیح آن را در اختیار داشته باشد.

براساس گزارش روزنامه سانکی، بانک مرکزی ژاپن قصد دارد مرحله دوم از پروژه ین دیجیتال را در بهار سال ۲۰۲۱ آغاز کند. این بانک در این مرحله کارایی ین دیجیتال نسبت به علمکردهایی که از آن انتظار می‌رود، چگونگی تنظیم مقررات بر این ارز دیجیتال ملی و همچنین امکان استفاده از آن را به صورت آفلاین یا در زمان قطع اینترنت بررسی می‌کند.

بانک مرکزی ژاپن درباره مدت‌زمان مرحله دوم صحبتی نکرده، اما مشخصاً گفته است که مرحله سوم بلافاصله پس از این مرحله آغاز خواهد شد. در مرحله سوم، شرکت‌های خصوصی و مصرف‌کنندگان نیز به صورت فعال در آزمایش استفاده عملی از ین دیجیتال مشارکت خواهند داشت.

ژاپن و کره جنوبی نشان داده‌اند که بسیار مشتاق توسعه توانایی‌های فناورانه موردنیاز برای ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند و یکی مهمترین دلایل این امر، این است که چین با راه‌اندازی پروژه یوان دیجیتال گوی سبقت را از رقبای سنتی خود ربوده است.
پکن در حال نزدیک شدن به انتشار یوآن دیجیتال است و انتظار می‌رود که انتشار سراسری آن پیش از بازی‌های المپیک زمستانه که در فوریه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، انجام شود.

روز گذشته نیز بانک مرکزی اروپا (ECB) و کمیسیون اروپایی (European Commission) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال بررسی جنبه‌های سیاسی، قانونی و فنی مسائلی هستند که در صورت انتشار یوروی دیجیتال با آن‌ها روبرو خواهند شد. بانک مرکزی اروپا اواسط سال ۲۰۲۱ درباره آغاز پروژه یوروی دیجیتال تصمیم‌گیری خواهد کرد.

The post ژاپن برای آزمایش ارز دیجیتال ملی در چند ماه آینده آماده می‌شود appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.