رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

در بیت کوین یک تراکنش مشکوک به خرج دوباره پول مشاهده شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اصلاحیه در مورد خرج دوباره پول روی بیت کوین: بیتمکس، منبع اصلی خبر، در ابتدا با تیتری عنوان کرده بود که مقداری بیت کوین روی شبکه دو بار خرج شده است. کمی بعد این صرافی خبر را تکذیب کرد و نوشت که این اتفاق فقط «مشکوک» بوده است. کارشناسان بیت کوین معتقدند چنین اتفاقی روی شبکه رخ نداده است.

بخش تحقیقاتی صرافی بیتمکس (BitMEX) یک تراکنش بیت کوین را شناسایی کرده است که گفته می‌شود مشوک به خرج دوباره یا دابل اسپند (Double Spend) است.

به گزارش کوین تلگراف، بیتمکس ریسرچ (BitMEX Research) یک تراکنش را به ارزش ۰.۰۰۰۶۲۰۶۳ بیت کوین شناسایی کرده که به گفته این شرکت از نوع جایگزین‌کردن تراکنش با استفاده از افزایش کارمزد (RBF) نیست، بلکه مشکوک به خرج دوباره بیت کوین است.

بخش فورک‌مانیتور (ForkMonitor) بیتمکس روز ۲۰ ژانویه گزارش داد که در بلاک شماره ۶۶۶,۸۳۳، چندین بلاک ایجاد شده است. یک ساعت بعد، بیتمکس ریسرچ این بلاک یتیم (Orphaned Block) را به یک تراکنش جایگزین‌شده با استفاده از افزایش کارمزد نسبت داد. این نوع از تراکنش‌ها زمانی ایجاد می شود که یک تراکنش جدید با کارمزد بیشتر جایگزین یک تراکنش تأییدنشده شود.

دابل اسپند بیت کوینگزارش فورک مانیتور

این در حالی است که فورک‌مانیتور پس از آن، توصیه‌های خود را به‌روز و اعلام کرد که هیچ نوعی از RBF در این تراکنش شناسایی نشده است. این در حالی بود که یک طرفدار استرالیایی بیت کوین اس‌وی با انتقاد از پیام‌های سردرگم‌کننده بیتمکس ریسرچ، گفت که تراکنش خرج دوباره حتی اگر ارزشش کم باشد، باعث نگرانی است. او در این باره نوشت:

خب به نظر می‌رسد یک خرج دوباره واقعی روی بیت کوین روی داده است، نه یک RBF، بلکه یک خرج دوباره واقعی. فقط ۲۲ دلار آمریکا، اما ممکن بود ۲۲ میلیون [دلار] باشد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بیت کوین که در اوراق سفید (White Paper) ساتوشی ناکاموتو به آن اشاره شده بود، این بود که مشکل خرج دوباره را حل کرده است. اینکه یک شبکه غیرمتمرکز بتواند به خودی خود و بدون نیاز به یک سیستم متمرکز تأیید کند که یک ارز بیش از یک بار خرج نمی‌شود، چالشی بود که تلاش‌های پیشین برای ایجاد یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را با چالش همراه کرده بود.

در ماه ژوییه، شرکت امنیت ارز دیجیتال زنگو (ZenGo) یک کد مخرب خرج دوباره را شناسایی کرد که چندین کیف پول پرطرفدار بیت کوین را هدف گرفته بود.

تولیدکنندگان کیف پول این کد مخرب را حذف کردند، اما «هایدن اوتو» (Hayden Otto) از حامیان بیت کوین کش هشدار داد که این نقطه‌ضعف ممکن است یک مشکل ذاتی در عملکرد RBF بیت کوین باشد. او خود پیشتر در یک ویدئوی جنجالی به این نقطه‌ضعف اشاره کرده بود.

بخش تحقیقات بیت مکس تیتر اصلی خبر خود را به یک تراکنش «مشکوک» به خرج دوباره تغییر داده است. طبق گفته منبع خبر، بررسی‌های بیشتر نشان داده که این ادعا رد شده است.

The post در بیت کوین یک تراکنش مشکوک به خرج دوباره پول مشاهده شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.