رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی +Vivo X60 Pro - پرچمداری با دو دوربین اصلی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3472_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

گوشی‌های سری Vivo X از بهترین پرچمدارهای این کمپانی محسوب شده و همواره از سیستم دوربین قدرتمندی برخوردار بوده‌اند. به ویژه در تولید سری X60 که آغاز همکاری ویوو با زایس بود، شاهد بهبود چشمگیری در سیستم دوربین‌های این سری بوده‌ایم. کمپانی ویوو روز پنج‌شنبه 21 ژانویه 2021 (2 بهمن 1399)، از جدیدترین اسمارت‌فون پرچمدار خود با نام +Vivo X60 Pro رونمایی کرد. استفاده از قدرتمندترین پردازنده موبایلی کوالکام، وجود دو دوربین اصلی، ارتباطات نسل پنجم و طراحی ظاهری زیبا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های +X60 Pro به شمار می‌روند. همان طور که ذکر شد، کمپانی معتبر زایس، در توسعه دوربین این پرچمدار به کمک ویوو آمده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_01.jpg

شاید اولین نکته‌ای که در نگاه به گوشی هوشمند +Vivo X60 Pro توجه را به خود جلب می‌کند، پوشش چرمی قسمت پشتی دستگاه باشد که در دو رنگ‌بندی آبی تیره و نارنجی کار شده است. فریم فلزی، نمایشگر خمیده و ماژول دوربینی که سبک طراحی آن در صنعت اسمارت‌فون کمتر مشاهده شده است، از مهم‌ترین نکات مربوط به طراحی این گوشی هستند. محصول جدید ویوو در ابعاد 9.10×73.35×158.59 میلی‌متر طراحی شده و 190.6 گرم وزن دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_02.jpg

نمایشگر 6.56 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2376 پیکسل) است. نسبت تصویر نمایشگر 19.8:9 و نسبت صفحه به بدنه 92.7 درصد اعلام شده است. پشتیبانی از تکنولوژی +HDR10 موجب شده تا جزییات مربوط به نقاط تاریک و روشن ویدئو در این صفحه‌نمایش به شکل مؤثرتری حفظ شود. به گفته برخی منابع، نمایشگر +X60 Pro اختلاف رنگی و متوسط Delta E‌ برابر با 0.506 داشته و دقت رنگی آن در مقیاسJNCD برابر با 0.4 اعلام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_03.jpg

این نمایشگر دارای کالیبراسیون رنگی دقیقی بوده و جالب اینکه نمایشگر هر کدام از این دیوایس‌ها به صورت جداگانه کالیبره می‌شوند. نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی و روشنایی تا 1300 نیت، از دیگر مشخصات این نمایشگر به شمار می‌روند. در معرفی نمایشگر گوشی به فیلتر نور آبی اشاره‌ای نشده، اما حالتی موسوم به Hawkeye 2.0 پیش‌بینی شده که طبق ادعای ویوو، از خستگی چشمان کاربر در هنگام بازی جلوگیری می‌کند. ناگفته نماند، شرکت سازنده نوع پوشش نمایشگر را اعلام نکرده است.

همان طور که گفته شد، قدرتمندترین چیپ‌ست کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 888 در قلب این دیوایس کار گذاشته شده است. این تراشه – که بر مبنای لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر یک هسته 2.84 گیگاهرتزی Cortex-X1، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 660 است. گفته می‌شود اسنپ‌دراگون 888 از لحاظ سرعت تا 35 درصد و از لحاظ مصرف تا 20 درصد نسبت به تراشه نسل قبل خود بهبود یافته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_04.jpg

به تناسب مدل دستگاه، 8 یا 12 گیگابایت RAM و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای +X60 Pro پیش‌بینی شده است. حافظه RAM از نوع LPDDR5 بوده و می‌تواند داده‌ها را با سرعت 6400 مگابیت بر ثانیه انتقال دهد (یعنی 16 درصد سریع‌تر از حافظه RAM در +X50 Pro). حافظه داخلی نیز از نوع UFS 3.1 است که سرعت رایت در آن تا 14 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است. جالب است بدانید در مدلی که با 12 گیگابایت RAM ارائه می‌شود، قابلیتی به نام Memory Fusion وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد 3 گیگابایت از حافظه داخلی را به حافظه RAM دستگاه اضافه کند و این یعنی 15 گیگابایت حافظه RAM در دسترس که می‌تواند در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین، بسیار کارگشا باشد.

می‌رسیم به دپارتمان اپتیک دستگاه که از قرار معلوم بسیار پیشرفته است. در وهله اول، بد نیست به خود ماژول مستطیل شکل پشت گوشی اشاره کنیم که جنس آن ترکیبی از فلز و شیشه بوده و نام تجاری ZEISS روی آن مشهود است. یکی از نکات جالب این سیستم آن است که در آن دو دوربین اصلی به چشم می‌خورد؛ یک دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 (محصول سامسونگ) و یک دوربین 48 مگاپیکسلی IMX598 (محصول سونی).

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_05.jpg

لنز هر دو سنسور از نوع Vario-Tessar (محصول زایس) بوده و پوشش آنتی‌رفلکس زایس به نام *T نیز در هر دو طرف لنزها اعمال شده که در هدایت نور از طریق لنز نقش مهمی داشته و در کیفیت نهایی عکس، تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. پوشش دیگری نیز روی این لنزها کشیده شده که ساختار نانوکریستال داشته و ظاهرا برای اولین بار است که در صنعت اسمارت‌فون از آن استفاده می‌شود.

به لطف وجود سنسور GN1 و گشودگی f/1.57 آن و همچنین قابلیت کاهش نویز مبتنی بر هوش مصنوعی، میزان حساسیت این سنسور به‌گفته ویوو تا 140 درصد افزایش یافته و می‌توان عکس‌های خوبی را در محیط‌های کم‌نور انتظار داشت. با قرار دادن دوربین روی حالت Super Night Mode 2.0، روی کاغذ می‌توان در محیطی به روشنایی تنها 0.01 لوکس (معادل روشنایی مهتاب در هنگامی که ماه در حالت تربیع قرار دارد) به عکاسی پرداخت.

دوربین 48 مگاپیکسلی از نوع التراواید بوده و میدان دید آن 114 درجه اعلام شده است. این دوربین با برخورداری از سیستم لرزه‌گیر گیمبالی، می‌تواند تکان‌های تا مثبت و منفی 3 درجه را خنثی کند و این یعنی عملکرد این دوربین از لحاظ لرزه‌گیری تا 3 برابر بهتر از یک سیستم OIS معمولی است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_06.jpg

علاوه بر دو دوربین اصلی یادشده، یک دوربین پرتره 32 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.08 و فاصله کانونی 50 میلی‌متری) و یک دوربین پریسکوپی 8 مگاپیکسلی (با گشودگی f/3.4) نیز در این مجموعه دیده می‌شوند. شرکت سازنده در معرفی دوربین، به حالت خاصی از برداشت پرتره – تحت عنوان Zeiss Biotar – اشاره می‌کند که در آن، تاری پس‌زمینه به شکل چرخان (rotating) بازسازی می‌شود. به لطف دوربین پریسکوپی این مجموعه، زوم اپتیکال تا 5 برابر و زوم دیجیتال تا 60 برابر فراهم خواهد بود.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی، به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز شده‌اند. هر 4 دوربین نیز از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنند. طبق ادعای شرکت سازنده، کاربر می‌تواند با دوربین این گوشی از سوژه‌های متحرک (حتی با سرعت زیاد) هم عکاسی کند. ضبط ویدئوی 8K و فیلم‌برداری اسلوموشن با رزولوشن 1080p از توانایی‌های این مجموعه هستند. ناگفته نماند، دوربین جلو – که در حفره نمایشگر در مرکز قسمت بالای آن جای گرفته – 32 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.45 است.

باتری گوشی ظرفیتی برابر با 4,200 میلی‌آمپر ساعت داشته و از شارژ سریع 55 واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه امروزه حتی در برخی گوشی‌های رده‌پایین نیز شاهد به کارگیری باتری‌های 5,000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم، به نظر می‌رسد ویوو در این زمینه تا حدی کم‌لطفی کرده باشد. این باتری از شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند، اما علی‌رغم استفاده از پوشش چرمی در پشت دستگاه، تلاشی برای تجهیز گوشی به شارژ بی‌سیم انجام نشده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_07.jpg

اسمارت‌فون جدید ویوو یک گوشی 5G بوده و از هر دو حالت مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) پشتیبانی می‌کند. این گوشی دو سیم‌کارت از نوع نانو می‌پذیرد. بلوتوث 5.2، پورت USB-C، تراشه NFC و سامانه‌های ناوبری Galileo ،BeiDou ،GLONASS ،GPS و NavIC از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس به شمار می‌روند. +X60 Pro جک هدفون ندارد، اما در جعبه گوشی یک مبدل USB-C به جک هدفون قرار داده شده است.

حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر تعبیه شده و علاوه بر آن، کاربر می‌تواند برای قفل‌گشایی از قابلیت تشخیص چهره (Face Wake) نیز استفاده کند. با توجه به وجود تراشه Hi-Fi، می‌توان سیستم صوتی قدرتمندی را از +X60 Pro انتظار داشت. به گفته شرکت سازنده، این سیستم میزان نویز را به 115- دسی‌بل می‌رساند. ناگفته نماند، سیستم‌عامل دستگاه اندروید 11 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی OriginOS 1.0 توسعه یافته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3472/introducing-vivo-x60-pro-plus_08.jpg

ثبت پیش‌سفارش برای خرید گوشی هوشمند Vivo X60 Pro Plus آغاز شده و این دیوایس رسما از 30 ژانویه (11 بهمن) وارد بازار چین می‌شود. این گوشی در دو پیکربندی به تولید می‌رسد. مدل پایه – با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – 4,998 یوان قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 773 دلار. مدل پیشرفته گوشی – با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی – 5,998 یوان (928 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.