رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

شرکت Marathon حدود ۱۵۰ میلیون دلار بیت کوین خرید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شرکت سهامی عام ماراتون پتنت گروه (Marathon Patent Group)، دیروز اعلام کرد که حدود ۴,۸۱۳ واحد، به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار، بیت کوین خریداری کرده است.

به گزارش «The Block»، بودجه این این سرمایه‌گذاری از صندوق ذخیره این شرکت تأمین شده است. مریک اوکاموتو (Merrick Okamoto)، مدیرعامل ماراتون هم این مسئله را تأیید کرده است. این ولین بار است که یک شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین، بیت کوین می‌خرد. اوکاموتو در این باره گفت:

با تبدیل نقدینگی خود به سرمایه‌گذاری در بیت کوین، سرمایه‌گذاری در همان بازاری که در آن فعال هستیم را به واقعیت تبدیل کردیم. معتقدیم که نگه‌داری بخشی از ذخایر خزانه به‌صورت بیت کوین، استراتژی بلندمدت بهتری نسبت به نگه‌داری دلار آمریکاست. این کار ما مشابه شرکت‌های آینده‌نگری مثل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)‌ است.

سهام ماراتون طی سال گذشته ۸۹۲ درصد رشد داشته است. در همین مدت، ارزش سهام مایکرواستراتژی ۱۶۶ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که قیمت بیت کوین جهشی ۳۰۰ درصدی داشته است.

ماراتون اوایل ماه جاری میلادی، ۲۵۰ میلیون دلار نقدینگی جذب کرده است. اوکاموتو در پاسخ به اینکه آیا از این سرمایه برای خرید بیت کوین استفاده شده است یا نه، گفت:

پیش از این برنامه جذب سرمایه، ۴۲۵ میلیون دلار نقدینگی در اختیار داشتیم و از آن برای خرید بیت کوین استفاده کردیم.

خرید بیت کوین توسط ماراتون از طریق شرکت NYDIG‌ صورت گرفته است. طبق گزارش‌ها، خرید این بیت کوین‌ها با قیمت واحد ۳۱,۱۳۵ دلار انجام گرفته است. طبق اعلام NYDIG، از زمان این ایده تا اجرای آن، تنها چند ساعت طول کشیده است. مس میوچوال (MassMutual) هم ماه گذشته از طریق همین شرکت اقدام به خرید بیت کوین کرده بود. در آن زمان مس میوچوال ۵ میلیون سهم از NYDIG خرید.

ماراتون از سال ۲۰۱۷ وارد حوزه استخراج بیت کوین شده است. به‌گفته اوکاموتو، در حال حاضر ۲,۵۶۰ دستگاه در تأسیسات این شرکت فعالیت و حدود ۱.۵ تا ۲ بیت کوین در روز استخراج می‌کنند.

این شرکت به‌تازگی ده‌ها هزار دستگاه پیشرفته اس ۱۹ (S19) خریداری کرده است تا کسب‌وکار خود را گسترش دهد. ارزش این دستگاه‌ها حدود ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. اوکاموتو در این باره گفت:

این دستگاه‌ها از هفته جاری ارسال می‌شوند. با راه‌اندازی کامل، مجموع هش ریت شرکت از ۱۰.۳۴ اگزا هش بر ثانیه فراتر می‌رود. با این اوصاف، فکر می‌کنیم که ماراتون به بزرگترین ماینر بیت کوین در جهان تبدیل می‌شود.

هش ریت فعلی ماراتون، چیزی در حدود ۲۵۶ پتا هش بر ثانیه است. اوکوماتو معتقد است که در صورت رسیدن دستگاه‌های جدید، درآمد این شرکت به روزی ۵۵ تا ۶۰ واحد بیت کوین برسد.

اوکاموتو با اشاره به شراکت این شرکت و شرکت بیوولف انرژی (Beowulf Energy)، گفت که موضع‌گیری ماراتون برای موفقیت بلندمدت منحصربه‌فرد است. قرارداد ماراتون و بیوولف انرژی برای دسترسی به برق ارزان‌قیمت است.

بیشتر ماینرها بیت کوین یک قالب دارند. هزینه این تشکیلات در محدوده ۰.۰۵ تا ۰.۰۶ کیلووات ساعت قرار است.

با توافق بیوولف و ماراتون، این هزینه‌ها به ۰.۰۲۸ دلار کاهش یافته است. به‌عبارت دیگر، هزینه تولید هر بیت کوین از ۷,۷۰۰ دلار به ۴,۴۰۰ دلار کاهش یافته است. اوکاموتو در مورد سرمایه‌گذاری‌های آتی ماراتون در بازار بیت کوین صحبتی نکرد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۳۲,۰۰۰ دلار قرار دارد.  

The post شرکت Marathon حدود ۱۵۰ میلیون دلار بیت کوین خرید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.