رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کاهش موقت قیمت بیت کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین همزمان با افزایش شاخص دلار، روندی نزولی را در پیش گرفته است و در ۲۴ ساعت گذشته تا زیر ۳۰,۰۰۰ دلار هم پایین آمده است. به‌گفته بسیاری، اگر بانک مرکزی آمریکا بخواهد چاپ پول را متوقف کند، سقوط بیشتر بیت کوین محتمل خواهد بود.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۳۱,۶۱۲ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد سقوط این ارز دیجیتال تا ۲۹,۸۰۰ دلار هم بودیم. از سوی دیگر، بازارهای سهام در اروپا و بازار آتی شاخص S&P500‌ هم کاهشی اندک را تجربه کردند. همزمان با این کاهش‌ها، شاخص دلار با جهشی ۰.۳ درصدی به ۹۰.۴ رسید.

فدرال رزرو به‌دنبال آن است تا نرخ بهره را در نزدیک صفر نگه دارد و برنامه‌های خود برای افزایش نقدینگی و خرید اوراق قرضه را در محدوده ۱۲۰ میلیارد دلار در ماه حفظ کند. در این صورت، بعید به نظر می‌رسد که تصمیم کنونی واکنش چندانی از سوی بازارها از جمله بازار بیت کوین به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، خبر عرضه تدریجی بسته‌های حمایتی را اعلام کند، بازار سهام و بیت کوین ممکن است افت کنند و در عوض شاخص دلار با جهش همراه شود.

نمودار قیمت بیت کوین

داریوش سیت (Darius Sit)، هم‌بنیان‌گذار شرکت کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital)، در این باره می‌گوید:

اگر پاول عنوان کند که خرید اوراق قرضه را محدود می‌کند، ممکن است با افزایش فشار فروش در بازار بیت کوین مواجه شویم.

بیت کوین برای بسیاری به‌عنوان یک دارایی پوششی در مقابل بی‌تدبیری‌های پولی و مالی عمل می‌کند. از سوی دیگر، این ارز دیجیتال از ماه مارس ۲۰۲۰ و پنجشنبه سیاه، همبستگی منفی شدیدی با شاخص دلار شکل داده است و معمولاً برخلاف روند این شاخص حرکت کرده است.

برخی با تکیه بر اقدامات مبتنی بر بازار در ارتباط با تورم بلندمدت، عنوان می‌کنند که این مسئله باعث افزایش تورم به بیش از ۲ درصدی شده است که فدرال رزرو آن را پیش‌بینی کرده بود؛ از همین رو، به‌گفته آنها این شرایط می‌تواند باعث محدودسازی زودهنگام برنامه‌های حمایتی بانک مرکزی آمریکا شود. این در حالی است که اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی حالا با سرعت بیشتری روند احیای خود را طی می‌کنند.

برخی از جمله سیت، عنوان می‌کنند که انتظار ندارند پاول این اقدامات را برخلاف رویه فعلی، محدود یا متوقف کند. بانک مرکزی آمریکا ماه اوت ۲۰۲۰، به‌صورت واضح اعلام کرد که قصد دارد نرخ سود را پایین نگه دارد. در آن زمان این بانک گفت که حتی با وجود افزایش تورم به بیش از ۲ درصد، این اقدامات را ادامه خواهد داد.

یوهای الام (Youay Elam)، کارشناس وب‌سایت اف‌ایکس استریت (FxStreet)، می‌گوید که ممکن است پاول [فدرال رزرو] نسبت به خرید اوراق قرضه علاقه نشان دهد. در این صورت، دارایی‌هایی مثل بیت کوین که به‌عنوان یک سرپناه امن در برابر تورم شناخته می‌شوند، خود را نشان خواهند داد. شایان ذکر است که به‌گفته الام، خرید اوراق قرضه بیشتری از طریق درخواست برای افزایش خرج‌کردهای دولتی انجام خواهد گرفت.

الام در ادامه افزود که دولت بایدن به‌دنبال یک بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری است و دولت هم باید برای بدهی‌های بیشتر خود، منابع بیشتری پیدا کند.

شیوع ویروس کرونا و آغاز دوران عرضه بسته‌های حمایتی از جانب بانک‌های مرکزی باعث رشد بسیاری از کلاس‌های دارایی از جمله بیت کوین شد. بازارهای سهام هم رشد قابل‌توجهی داشتند که از جمله آنها می‌توان به سهام شرکت‌های فناوری مثل گیم استاپ (GameStop) اشاره کرد.

الام در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

همزمان با قصد پاول برای ایجاد آرامش در بازارها، هر نشانه‌ای از اینکه فدرال رزرو بخواهد چاپ پول را در پاسخ به نگرانی‌اش از ایجاد حباب‌ها متوقف کند، باعث سقوط بازار می‌شود.

قیمت بیت کوین طی ۴ روز گذشته در محدوده‌ای بین ۳۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار معامله شده است و روز جمعه هم تا ۲۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد. تحلیل‌گران معتقدند که در صورت ادامه افزایش فشار فروش در بازار، می‌توان نتیجه گرفت که تقاضا از جانب سرمایه‌گذاران نهادی کاهش یافته است.

متیو دیب (Matthew Dibb)، از مدیران ارشد شرکت استک فاندز (Stack Funds)، در مصاحبه‌ای گفت:

قیمت بیت کوین در شش روز گذشته در یک بازه محدود در حال تثبیت قیمت بوده است. در این مدت هم چند بار موفق نشده است تا بالای ۳۲,۵۰۰ دلار بسته شود. از نظر تکنیکال، بیت کوین به‌صورت مداوم در حال ثبت اوج‌های پایین‌تر است. در کوتاه‌مدت می‌توان نتیجه گرفت که احتمال کاهش به ۲۶,۰۰۰ دلار وجود دارد.

The post کاهش موقت قیمت بیت کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.