رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سقوط بیت کوین با فروش شدید ماینرها؛ همه‌ نگاه‌ها به وزارت خزانه‌داری آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین روز گذشته با کاهشی ۱۰ درصدی همراه بود. به‌گفته کارشناسان، افزایش شدید فروش ماینرها و نبود تقاضا برای خرید ارزهای آنها، عامل اصلی این سقوط قیمت بوده است.

به گزارش کوین دسک، سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بازار منتظر رویکرد اتخاذشده از سوی بایدن و کابینه بایدن در ارتباط با بازارهای ارزهای دیجیتال هستند و به همین دلیل تقاضای کافی برای فروش ماینرها وجود ندارد. شایان ذکر است که افزایش فشار فروش ماینرها از ماه اکتبر ۲۰۲۰ (آذر) تا به حال بی‌سابقه بوده است.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۳۱,۶۰۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته کاهشی نسبتاً محسوس را تجربه کرده است. این در حالی بود که قیمت بیت کوین تا محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار هم پایین رفت.

فروش ماینرها

داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می دهد شاخص موقعیت ماینرها به بیشترین میزان در ۸ سال اخیر رسیده است. این شاخص نسبتی از بیت کوین‌های خروجی از تمام کیف پول‌های ماینرها و میانگین متحرک یک‌ساله این مقدار است. این میزان همچنان بالای ۲.۰ قرار دارد. اگر شاخص موقعیت ماینرها بیشتر از ۲.۰ باشد به آن معناست که بیشتر ماینرها در فروش ارزهای خود هستند.

شاخص موقعیت ماینرها

به نظر می‌رسد فروش بیت کوین توسط ماینرها به‌واسطه تأمین مخارج جاری و عملیاتی آنها باشد.

نیل ون هویس (Neil Van Huis)، مدیر فروش و معاملات عمده بلاکفیلز (Blockfills)، در اظهارنظری گفت:

همان‌طور که در جهش پس از ماه اکتبر انتظار داشتیم، برای اولین بار در چند وقت گذشته، به نظر می‌رسد که ماینرها بخش قابل‌توجهی از انباشته‌های خود را فروخته‌اند. با توجه به نیاز تأمین بودجه بیشتر برای خرید ریگ‌های تازه و جدیدتر، فروش بیت کوین با سه یا چهار برابر قیمت و ۳۰ الی ۶۰ روز بعد از فصل پرباران چین بهترین اتفاقی بود که ماینرها می‌توانستند انتظارش را داشته باشند.

خریداران کم

همزمان با افزایش فروش بیت کوین توسط ماینرها، به نظر می‌رسد که خریداران کافی، مخصوصاً سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، برای این فشار فروش وجود ندارد.

بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، معیار اضافه ارزش کوین بیس یا همان فاصله قیمت بیت کوین در صرافی‌های کوین بیس و بایننس، پس از آنکه هفته گذشته وارد محدوده منفی شد، در رسیدن به محدوده بالاتر از ۵۰ دلار چندان موفق نبوده است.

اضافه ارزش کوبن بیس نیست به بایننس

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت، معتقد است که وقتی این معیار بالای ۵۰ دلار باشد، معمولاً نشان‌دهنده آن است که فشار خرید بیشتری در کوین بیس وجود دارد. از طرف دیگر، وقتی این معیار پایین باشد، بدان معناست که جریان دلار به پلتفرم آنی کوین بیس وجود ندارد یا کم است.

این در حالی است که ذخایر استیبل کوین‌ها در تمام صرافی‌های آنی به رکوردهای تازه‌ای رسیده است. حال اگر این اتفاق را به کاهش و نبود جریان دلار در صرافی‌ها اضافه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که نوسانات قیمتی عمدتاً توسط صندوق‌های پوششی ارزهای دیجیتال و بازارسازها (Market Makers) کنترل می‌شود. به‌گفته جو، این قبیل مشترکان بازار میانه خوبی با خرید و فروش بیت کوین با استیبل کوین‌ها دارند. او در ادامه افزود:

اگر جریان دلار در پلتفرم‌های آنی وجود نداشته باشد، خبری از جهش‌های صعودی هم نخواهد بود.

سرمایه‌گذاران دانه‌درشت منتظرند

سرمایه‌گذاران نهادی خرید بیت کوین‌های خود را متوقف کرده‌اند. بسیاری معتقدند که این اقدام از آن جهت انجام شده است که بتوانند رویکرد بایدن و کابینه او را نسبت به سیاست‌ها و قانون‌گذاری‌های حوزه ارزهای دیجیتال بسنجند. انتشار اخبار منفی پیرامون ذهنیت جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر پیشنهادی بایدن برای وزارت خزانه‌داری، باعث شده است تا نگرانی‌ها در مورد افزایش کنترل‌ها بر این بازار بیشتر شود.

گای هیرش (Guy Hirsch)، از مدیران ارشد کارگزاری ای‌تورو (eToro)، در مصاحبه‌ای گفت:

سرمایه‌گذاران نهادی سعی می‌کنند ببینند اگر قرار نیست این کابینه رویکردی خیلی منفی اتخاذ کند، [پس] این رویکرد چگونه خواهد بود؛ این یعنی، ترسی از قانون‌گذاری‌های تهاجمی یا ممنوعیت‌های یکباره از بین می‌رود. در این صورت فکر می‌کنم که موج جدیدی از سرمایه‌گذاران نهادی پا به این حوزه بگذارند.

کاربران ردیت و وال استریت

برخی از معامله‌گران خرد امیدوارند اتفاقی که هفته جاری برای شرکت گیم استاپ (GameStop) رخ داد و باعث افزایش نوسانات سهام این شرکت شد، برای بیت کوین رخ ندهد. آدام جیمز (Adam James)، دبیر ارشد بخش تحقیقات صرافی OKEx در این باره گفت:

 هفته گذشته، گروهی از کاربران ردیت (Reddit) و دیسکورد (Discrod)، با مشاهده جهش ۴ برابری سهام گیم استاپ، برای جبران ضررهای خود، موقعیت‌های فروش (شورت) خود را بسته و موقعیت‌های خرید (لانگ) ایجاد کردند.

دانستن این مسئله که کارکرد بازارهای سنتی در وضعیت «در خانه بمانید»، دیگر آن طور که قبلاً بود نیست، ممکن است بر بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد. البته منظور من دقیقاً این نیست که این مسئله خبری نزولی برای بازار ارزهای دیجیتال است.

همزمان با افزایش نوسانات کوتاه‌مدت در بازار، برخی از معامله‌گران و تحلیل‌گران معتقدند که اوضاع همچنان صعودی است. نورهیم شی (Norheim Schei)، تحلیل‌گر نروژی شرکت آرکین ریسرچ (Arcane Research)، در این باره گفت:

بیت کوین نتوانسته است به اوج اخیر خود برسد. برخی [معامله‌گران] در حال از دست دادن امید خود هستند. این مسئله شاید باعث شود در پایان سال پشیمان شوند. بیت کوین پرنوسان است، این هم بخشی از ورود به بازی یک دارایی نوظهور است.

کریس توماس (Chris Thomas)، رئیس سوئیس کوت (Swissquote)، در مصاحبه‌ای گفت که شرکتش یک حمایت در محدوده ۳۰,۰۰۰ مشاهده کرده است. او در ادامه افزود که این ناحیه پیش‌تر هم با حمایت قابل‌توجهی مواجه شده است.

برای فروشندگانی که حاضر به ریسک چندانی نیستند، عقلانی نیست که در چنین ناحیه‌ای ارزهای خود را بفروشند.

The post سقوط بیت کوین با فروش شدید ماینرها؛ همه‌ نگاه‌ها به وزارت خزانه‌داری آمریکا appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.