رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Mi Air Charge Technology فناوری شاژ بی‌سیم از راه دور شیائومی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3485_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت شیائومی در روز جمعه 29 ژانویه 2021 (10 دی 1399) از فناوری جدیدی در زمینه شارژ بی‌سیم با نام Mi Air Charge Technology رونمایی کرد که برخلاف نمونه‌های معمول امکان شارژ دستگاه‌های همراه را از فاصله دور فراهم می‌آورد. این البته نخستین باری نیست که ایده شارژ گوشی از راه دور مطرح می‌شود و برای نمونه می‌توان به استارت‌آپ آمریکایی Energous اشاره کرد که حوالی سه سال پیش در دسامبر 2017 از سیستمی برای شارژ بی‌سیم از فاصله 90 سانتی‌متری سخن به میان آورد. شیائومی اما ظاهرا ساختار و عملکرد متفاوتی را در این زمینه در ذهن داشته و با توجه به امکانات این شرکت احتمال بیشتری برای عرضه تجاری این تکنولوژی وجود دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3485/introducing-xiaomi-mi-air-charge-technology_01.jpg

Mi Air Charge Technology به‌گفته شیائومی قادر به شارژ دستگاه‌های متعدد در یک زمان و حتی هنگام استفاده از گوشی بوده و جابجایی و قدم زدن و یا حتی قرارگرفتن جسمی مابین شارژر و دستگاه گیرنده نیز مانعی برای دریافت شارژ نخواهد بود. هسته مرکزی این فناوری فرستنده بزرگی‌ست که از آن با عنوان charging pile یاد می‌شود و ابعاد آن از روی تصاویر به‌اندازه‌ای بزرگ است که می‌توان آن را مشابه یک میز کنار مبلمان تصور کرد. در این فرستنده از 5 آنتن تداخل فازی (phase interference antenna) استفاده شده که با کمک آن‌ها محل گوشی هوشمند به دقت مشخص شده و پس از آن یک آرایه کنترل فازی (phase control array) متشکل از 144 آنتن مختلف، امواج میلی‌متری را از طریق فناوری beamforming به سمت گوشی هدف گسیل می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3485/introducing-xiaomi-mi-air-charge-technology_02.jpg

دریافت این شارژ در دستگاه هدف نیز به تجهیزات ویژه‌ای نیاز دارد و گوشی‌های فعلی مجهز به شارژ بی‌سیم Qi بدون این تجهیزات قادر به استفاده از این قابلیت نخواهند بود. دستگاه گیرنده به‌گفته شیائومی به یک آرایه آنتن مینیاتوری مجهز است که دارای آنتن ارسال جهت (beacon antenna) و آرایه آنتن دریافت‌کننده (receiving antenna array) است؛ در این سیستم آنتن ارسال جهت با صرف انرژی اندک اقدام به ارسال اطلاعات موقعیت کرده و آنتن دریافت‌کننده که متشکل از 14 آنتن مختلف است، سیگنال امواج میلی‌متری ارسال شده از سوی فرستنده را از طریق یک مدار یک‌سو کننده به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

سیستم شارژ بی‌سیم جدید شیائومی در حال حاضر قادر به ایجاد شارژی با توان 5 وات برای یک دیوایس تکی از فاصله «چندین متر» است و از همین طریق می‌توان دیوایس‌های متعدد دیگری را نیز به‌صورت همزمان (با توان 5 وات برای هر دستگاه) شارژ کرد و به‌گفته شرکت سازنده، موانع حاضر بر سر راه نیز راندمان شارزینگ را کاهش نمی‌دهند.

در حالی‌که این فناوری جدید ظاهرا در حال حاضر تنها برای شارژ گوشی تلفن همراه به‌کار گرفته شده اما شیائومی قصد استفاده از این فناوری برای شارژ دیگر دستگاه‌های همراه از جمله ساعت‌های هوشمند، دستبندها و سایر دستگاه‌های پوشیدنی را نیز دارد. شیائومی حتی از این مرحله نیز عبور کرده و از آینده‌ای سخن می‌گوید که در آن دستگاه‌های حاضر در اتاق نشیمن از جمله اسپیکرها، لامپ‌های رو میزی و دیگر دستگاه‌های کوچکی که بخش از یک خانه هوشمند به شمار می‌روند نیز از طریق یک سیستم شارژ بی‌سیم تغذیه شده و بدین‌ترتیب دیگر به سیم برای تأمین انرژی این دستگاه‌ها نیازی نخواهد بود.

Mi Air Charge Technology ظاهرا هنوز برای ارائه به بازار آماده نبوده و از سوی شیائومی نیز تاریخ و زمانی برای در دسترس قرار گرفتن آن مشخص نشده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.