رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ایلان ماسک: بیت کوین چیز خوبی است، حامی آن هستم

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

گفته می‌شود که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا، در اظهارنظر تازه خود اعلام کرده است که به‌زودی شاید پذیرش بیشتر بیت کوین در اقتصاد سنتی دنیا خواهیم بود.

به گزارش کوین تلگراف، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که حالا ثروتمندترین فرد دنیاست، در گفتگویی خصوصی در پلتفرم کلاب‌هاوس (Clubhouse) پیش‌بینی کرد که بیت کوین فاصله‌ای با پذیرش بیشتر ندارد.

کلاب‌هاوس یک پلتفرم اجتماعی برای گفتگوهای صوتی است. پیوستن به این گفتگوهای صوتی تنها با دعوت امکان‌پذیر است. به‌نوعی می‌توان گفت که کلاب‌هاوس یک پلتفرم برای کنفرانس‌های خصوصی است.

در این گفتگو اندرسن هوروویتز (Andressen Horowitz)، یکی از سرمایه‌گذاران مشهور دنیا، از ایلان ماسک خواست تا نظرش در مورد بیت کوین را بیان کند.

ماسک سه روز پیش در بیوی توییتر خود هشتگ بیت کوین را اضافه کرد. پس از این اقدام، قیمت بیت کوین در عرض ۳۰ دقیقه جهشی ۱۴ درصدی را تجربه کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران و طرفداران ارزهای دیجیتال بعد از این اتفاق انتظار داشتند نظرات مثبتی در مورد بیت کوین از سوی ماسک منتشر شود.

به‌گفته افرادی که به این گفتگو گوش می‌دادند، ماسک اعلام کرد:

فکر می‌کنم که بیت کوین چیز خوبی است. حامی بیت کوین هستم. فکر می‌کنم بیت کوین به‌زودی با پذیرش بیشتری از سوی [جامعه] اقتصاد سنتی روبه‌رو می‌شود.

جیمز تودار (James Todar)، از مدیران ارشد گریمتر کپیتال (Graymatter Capital)، با مثبت خواندن اظهارات ماسک، گفت:

یکی از آینده‌نگرترین مخترعان دوران ما [می‌گوید] از بیت کوین عقب افتاده است. همین حالا در کلاب‌هاوس، ایلان ماسک گفت که یکی از دوستانش در سال ۲۰۱۳ کیکی با شکل بیت کوین به او داده است. علیرغم اینکه ماسک گفت دیر به مهمانی بیت کوین وارد شده است، او اعلام کرد که فکر می‌کند بیت کوین به‌زودی در اقتصاد مقبولیت بیشتری پیدا می‌کند.

دن تاپیرو (Dan Tapiero)،‌ یکی از مدیران ارشد تنتی هولدینگز (۱۰T Holding)، هم با بیان اظهارات مشابه گفت که حمایت ثروتمندترین مرد دنیا از بیت کوین، «حس خوبی» دارد. او در ادامه افزود:

به‌نوعی اینکه ایلان ماسک، فردی هم‌سن من که ثروتمندترین مرد دنیاست، حامی بیت کوین است، حس خوبی دارد. رفته‌رفته از [بیل] گیتز، ‌[وارن] بافت و [جف] بزوس، افراد سن‌بالا در فناوری‌های قدیمی یا افرادی که اصلا در حوزه فناوری فعالیتی ندارند و بیت کوینر [هم] نیستند، خسته می‌شویم. با حضور افراد سنت‌شکن و با ذهنی آینده‌نگر، شاید برای نسل ما (نسل زد) امیدواری وجود داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که میلیاردرهایی مثل تیم دریپر (Tim Draper) از ماسک خواسته‌اند تا در کسب‌وکارهای خود، مثل تسلا، بیت کوین را بپذیرد. این اقدام می‌تواند به جهش قابل‌توجه این ارز دیجیتال منجر شود.

پس چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟

نمودار قیمت بیت کوین

بلافاصله بعد از صحبت‌های ماسک، قیمت بیت کوین سقوطی ۳ درصدی را تجربه کرد. بسیاری معتقدند که کاهش قیمت بیت کوین بعد از اظهارات ایلان ماسک به دو دلیل بوده است. اولین عامل این بود که انتظار می‌رفت ماسک میزان دارایی‌های بیت کوین خود را فاش کند. عامل دوم هم فروش پس از انتشار خبر بود. یک نقل قدیمی در بازار وجود دارد که می‌گوید «با انتشار شایعه بخر و با انتشار خبر بفروش».

گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت بیت کوین بعد از پامپ اخیر که به‌واسطه توییت روز جمعه ایلان ماسک اتفاق افتاد، تضعیف شده است. در حال حاضر معامله‌گران با دقت نوسانات بیت کوین و پاسخ این ارز دیجیتال به مقاومت‌های ۳۴,۵۰۰ و ۳۵,۰۰۰ دلار را زیر نظر دارند. تحلیل‌گران می‌گویند شکسته‌نشدن این مقاومت‌ها می‌تواند باعث سقوط بیشتر قیمت شود.

The post ایلان ماسک: بیت کوین چیز خوبی است، حامی آن هستم appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.