رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کنترل کاردانو تا ۶۰ روز دیگر کاملا در دست سهام‌گذاران خواهد بود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طبق اعلام شرکت IOHK، این شرکت از روز ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) دیگر در تولید بلاک کاردانو نقشی نخواهد داشت. به‌عبارت دیگر، بعد از این تاریخ همه بلاک‌ها توسط استخرهای اثبات سهام تولید می‌شود؛ این کار باعث می‌شود که کاردانو را به تنها آلت کوین تماماً غیرمتمرکز در بازار تبدیل می‌کند.

به گزارش کریپتو اسلیت، تمرکززدایی یکی از مهم‌ترین مباحث صنعت ارزهای دیجیتال در سال گذشته بود. گرفتاری‌های مداوم بلاک چین‌های متمرکز و شرکت‌های بلاک چینی متمرکز که ناشی از کوچک بودن جامعه دخیل در اداره این شبکه‌ها بوده، باعث شده است که کل این صنعت به سمت آینده‌ای فراگیرتر و غیرمتمرکزتر حرکت کند.

با این وجود، کمتر شبکه‌ای توانسته است تا حدی به حرف‌ها و وعده‌ها در مورد تمرکززدایی جامه عمل بپوشاند. تعداد انگشت‌شماری از پروژه‌ها مثل پولکادات (Polkadot)، اولنچ (Avalanche)، کازماس (Cosmos)، تزوس (Tezos) و کاردانو توانسته‌اند به میزان چشمگیری از تمرکززدایی دست یابند و بیش از نیمی از منابع در گردش را برای تأمین امنیت شبکه سهام‌گذاری کنند.

اما هیچ یک از این شبکه‌ها به اندازه‌ای غیرمتمرکز نیستند که کاردانو قرار است تا ۶۱ روز دیگر باشد. به عبارت دیگر، از روز ۳۱ مارس، یعنی دو ماه دیگر، همه بلاک‌ها در شبکه کاردانو توسط گردانندگان استخرهای اثبات سهام تولید خواهد شد.

اگرچه ممکن است این مسئله چندان بااهمیت به نظر نرسد، اما معنای آن این است که IOHK، شرکتی که پشت کاردانو قرار دارد، دیگر هیچ‌گونه دخالتی در تولید بلاک نخواهد داشت.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مدیرعامل IOHK، با انتشار این خبر در حساب توییتری خود، گفت که پارامتر D در دوره ۲۵۷ (epoch ۲۵۷) به صفر می‌رسد. این اتفاق ۳۱ مارس خواهد بود.

همه برای دوره ۲۵۷ در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ که d=۰ می‌شود آماده هستند؟ #d(0)day زمانی است که کاردانو کاملا به دست استخرهای سهام‌گذاری می‌افتد!

پارامتر D معیاری است که درصد بلاک‌های تولید شده در شبکه توسط IOHK را نشان می‌دهد. با راه‌اندازی شلی (Shelley)، فاز اثبات سهام کاردانو که سال گذشته به راه افتاد، پارامتر D روی ۱ تنظیم شد. معنای این عدد این بود که ۱۰۰ درصد بلاک‌های روی شبکه توسط نودهای OBFT شرکت IOHK تولید می‌شد.

با رسیدن هر دوره جدید، پارامتر D کاهش می‌یابد تا اینکه به صفر برسد. در واقع، در این حالت کاردانو در نهایت از یک سیستم ایستای متمرکز به یک سیستم پویای غیرمتمرکز تبدیل می‌شود.

پس از آن، تنها نقش IOHK توسعه شبکه خواهد بود تا زمانی که دوره مأموریتش به پایان برسد و بعد از آن، شرکت یک طرح پیشنهادی جدید به جامعه کاردانو ارائه می‌کند.

The post کنترل کاردانو تا ۶۰ روز دیگر کاملا در دست سهام‌گذاران خواهد بود appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.