رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ری دالیو، میلیونر مشهور: بیت کوین مانند طلا است، اما دولت‌ها اجازه نمی‌دهند پیروز شود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ری دالیو (Ray Dalio)، میلیاردر مشهور و مدیر صندوق‌های پوشش ریسک، با بیان اظهارات امیدوار‌کننده در مورد بیت کوین گفت که گمان نمی‌کند دولت‌ها اجازه دهند یک رقیب جدی در حوزه عرضه پول فعالیت کند.

به گزارش کوین تلگراف، ری دالیو، میلیاردر و مدیر صندوق‌های پوشش ریسک، به‌تازگی مقاله‌ای کوتاه با عنوان «درباره بیت کوین واقعاً چه فکر می‌کنم» منتشر کرده که دربرگیرنده نظرات او درباره مشهورترین دارایی دیجیتال است.

نظرات دالیو درباره بیت کوین که به گفته خودش باید به‌طور مستقیم خوانده شود تا از تفسیرهای اشتباه رسانه‌ها جلوگیری به‌عمل آید، هم امیدوارکننده است و هم هشداردهنده. او در نوشته خود در ابتدا، دستاوردهای فنی بیت کوین را نام برده و سپس توانایی آن را برای یک دهه تداوم ستوده است.

معتقدم که بیت کوین یک نوآوری بسیار بزرگ است. اینکه نوع جدیدی از پول از طریق سیستمی ابداع شود که در رایانه برنامه‌نویسی شده، حدود ۱۰ سال دوام آورده و به‌سرعت در حال کسب محبوبیت هم به‌عنوان پول و هم به‌عنوان محل ذخیره ثروت است، دستاورد شگفت‌انگیزی است.

دالیو بر این باور است که بیت کوین هم‌اکنون هم یک دارایی «جایگزین و هم‌ارز طلا» است و به‌خاطر کم‌ارزش‌شدن پول فیات به‌دلیل چاپ بیش از حد و بدهی [توسط دولت‌ها]، بیت کوین در آینده اهمیت بیشتر و بیشتری خواهد یافت.

کسانی که آن را ساخته‌اند و از رویای تبدیل چنین پولی به واقعیت پشتیبانی کرده‌اند، برای حفظ آن رویا و حرکت‌دادن بیت کوین (و رقبای مشابه آن) به‌سمت تبدیل‌شدن به دارایی هم‌ارز طلا، کاری اعجاب‌انگیز انجام داده‌اند. تعداد دارایی‌های جایگزین مشابه طلا در زمان فعلی که نیازی روزافزون به آنها وجود دارد (به‌خاطر حجم تولید بدهی و پول که اکنون در جریان است و در آینده روی خواهد داد) چندان زیاد نیست.

از نظر دالیو، بیت کوین هم‌اکنون نیز از مرز «ایده سوداگرانه» عبور کرده و تبدیل به چیزی شده است که «احتمالاً» در آینده نیز دارای ارزش خواهد بود.

به نظر من، بیت کوین در گذر از مرز یک ایده به‌شدت پرریسک که ممکن بود در کوتاه‌مدت از بین برود، موفق بوده و تبدیل به چیزی شده است که احتمالاً خواهد ماند و در آینده نیز ارزشمند خواهد بود.

با این حال، این‌طور نیست که همه چیز درباره اولین ارز دیجیتال جهان از نگاه دالیو خوش‌بینانه باشد. این مدیر صندوق پوشش ریسک بر این باور است که حریم خصوصی در بیت کوین فقط تا اندازه‌ای است که دولت‌ها اجازه می‌دهند. او در این باره گفت:

به‌عنوان مسائل جانبی پیرامون دیجیتال بودن بیت کوین، پرسش‌هایی هم درباره میزان حریم خصوصی آن و نیز درباره اینکه دولت کدام ویژگی‌های آن را مجاز و کدام را غیرمجاز خواهد شمرد مطرح می‌شود. درباره حریم خصوصی، به نظر می‌رسد بعید است بیت کوین به آن اندازه که برخی گمان می‌کنند خصوصی باقی بماند. هرچه باشد، این ارز یک دفترکل عمومی است…

چرا باید دولت‌ها قصد اخلال در استفاده از بیت کوین را داشته باشند؟ از نگاه دالیو، اصولی که امروزه در بازار نقش دارند، دقیقاً همان‌هایی هستند که در سال ۱۶۹۴ هم نقش مؤثری در بازار ایفا می‌کردند. در آن زمان بانک تازه‌تأسیس انگلستان به‌دنبال تحکیم جایگاه خود به‌عنوان تنها صادرکننده بدهی و پول در درون مرزهای کشور بود.

پیشگامان هر صنعت طبیعتاً تلاش می‌کنند مخالفان را سرکوب کنند و به‌گفته دالیو همین مسئله، در مورد بیت کوین هم اگر به محبوب‌تر شدن ادامه دهد، اتفاق خواهد افتاد.

شاید فکر کنید دور از ذهن است که دولتی بخواهد به حریم خصوصی بیت کوین حمله کند و/ یا جلوی استفاده از بیت کوین (و رقبای آن) را بگیرد، اما به‌نظر من هر چه بیت کوین موفق‌تر شود، احتمال وقوع این اتفاقات بیشتر خواهد بود.

دالیو بعید می‌داند که نهادهای دولتی به بیت کوین اجازه دهند به‌عنوان جایگزینی برای پول نقد رشد کند و این افکار، ستایش‌های پیشین او را درباره این فناوری خنثی می‌کند. او می‌گوید:

تصورش برای من سخت است که آن‌ها به بیت کوین (یا طلا) اجازه دهند که انتخابی بهتر از پول یا اعتبار تولیدشده توسط آن‌ها باشد. به گمان من بزرگترین خطر برای بیت کوین موفقیت آن است، چراکه اگر موفق شود، دولت تلاش می‌کند آن را از بین ببرد و قدرت زیادی برای این کار دارد.

دالیو این ادعا را که افزایش تقاضا با کاهش عرضه بیت کوین به آن اعتبار می‌دهد، زیر سؤال برد. او گفت که ظهور دارایی‌های مشابه بیت کوین (آلت کوین‌ها) با عرضه یک جایگزین با خدمات مشابه، باعث گسترش عرضه بیت کوین می‌شود.

بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بریج‌واتر اسوشییتز (Bridgewater Associates) ایده‌ها و نظریه‌ها را کنار گذاشت و از کارمندان خود در این شرکت خواست که کارآیی بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی متنوع هنگام سیر نزولی بازار در مقایسه با طلا محاسبه کنند.

او نتیجه گرفت که هنوز برای اینکه بگوییم بیت کوین در آینده همان میزان از تنوع‌بخشی را تأمین خواهد کرد زود است. دالیو افزود:

با این نمونه آماری کوچک و با توجه به سرعت رشد و تکامل دنیای ارزهای دیجیتال، هیچ نتیجه‌گیری قاطعی نمی‌توانیم ارائه کنیم. تاکنون، توانایی بیت کوین در تنوع‌بخشی بیشتر نظری بوده تا مبتنی بر واقعیات.

The post ری دالیو، میلیونر مشهور: بیت کوین مانند طلا است، اما دولت‌ها اجازه نمی‌دهند پیروز شود appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.